Skocz do zawartości

javman

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    406
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://www.forumrowerowe.org/topic/106078-13296g-merida-matts-sport-300-05-javman/

Dodatkowe informacje

  • Imię
    damian
  • Skąd
    k. Krakowa

Osiągnięcia użytkownika javman

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Od roku

Ostatnio zdobyte

3

Reputacja

  1. Sprzedam 2 komplety kół: 1. Mavic Crossride Disc - cena dla klubowiczów 340 z wysyłką - https://www.olx.pl/oferta/mavic-crossride-disc-26-lekkie-kola-mtb-CID767-IDrkdV9.html 2. Alexrims XCD Lite - cena dla klubowiczów 200 z wysyłką - https://www.olx.pl/oferta/lekkie-kola-mtb-alexrims-xcd-lite-26-centerlock-piasty-shimano-m595-CID767-IDqCDDP.html
  2. Hej, moja reba po serwisie. Oringi kupilem wg rozmiarowki z 1 strony, ale nie mieli wszystkich wiec wymienilem te co udało sie dostać, a reszte dalem starą - wygladaly na zdrowe. Wszystko działa w amorku więc serwis można uznać za udany. Problem z regulacją powrotu wynika z faktu że czerwona śrubka do regulacji obrobila się i muszę używac imbusa 2,5mm. Wydaje mi się że nie potrzebnie wyciągałem tą czerwoną śrubkę gdy chciałem regulować powrót. Teraz zabawa z ciśnieniami aby amor był miękki ale miał pełny skok - odrazu mówie że tabelka na goleni to jakaś ściema, niższe ciśnienia sprawdzają się lepiej.
  3. Ok, spróbuje dorwać oringi w jakimś sklepie z tego typu rzeczami i założe te które dostane i tyle, Skoro juz mam zalac nowym olejem i dać nowy smar to lepiej nie oszczedzać tych kilku złotych bo wygladaja ok ale conajmniej 4 lata nikt ich nie zmieniał. Będzie nie wesoło jak zaczna cieknąc. Ten gumowy ogranicznik jest pękniety mniej wiecej jak na obrazku poniżej - też mi sie wydaje że guma ta nadal będzie w jakimś stopniu spełniać swoje zadanie - ale wolałem sie upewnić. A co z tłumikiem, dobzre że jest czarny? bo widziałem w większości poradników że są czerwone?
  4. Hej, rozebrałem swoja rebe sl z 2010 roku, bo nie działało mi regulowanie powrotu amortyzatora - ustawiłem kiedys na żółwia i potem kręcąc czerwoną śrubką w prawej ladze nie chciało regulować tylko kręciło sie niemal bez oporu. Po rozebraniu widelca i włożeniu kwadratowego "bolca" czerwonej śrubki do "popychacza" wydaje mi sie że regulacja ta działa. Czuć takie skokowe przejścia podczas kręcenia czerwoną śrubką, a po kilku obrotach dochodze do skrajnych połozeń. Nas drugim koncu popychacza widać że cos sie w nim obraca. Zauważyłem że jak bolec włoże niedostatecznie głeboko do popychacza, ale tak że czuje że o coś zachacza gdy nim kręcę to mam dokładnie stan jak sprzed rozbiórki. Jak by był obrobiony - ale nie jest - może coś w popychaczu sie obrobiło - jest taka opcja? gdy bolec wtykam troche głebiej to ładnie pracuje z oporem jak w dniu kiedy kupiłem widelec. Na obrazku zanzaczyłem gumowy element, który chyba stanowi ochrone przed dobiciem, który u mnie jest peknięty - musze go wymieniać? Mam też pytanie czy jeśli już rozebrałem wszystko to zmieniac oringi, czy jesli wg mnie nie są zużyte to zostawić i ostatnie pytanko, mam czarny tłumik, myślałem ze będzie czerwony czy to jest ok dla rocznika 2010?
  5. @lucass3 no to ja szukalem i nie znalazlem, kupilem rsp i pompke, chcialo sie mieć Rebe to teraz cza bulić.
  6. Dokładnie o tym RSP myslałem, bo ROCK 'N' ROLL Super-Slick Grease nie ma na aukcjach :/
  7. na aledrogo sa butelki po 75ml, to mysle ze kupie 2 butelki 5WT, 1 butelke 15WT i smar - ale nad smarem sie zastanawiam bo niektorzy piszą że nie trzeba i można użyć oleju 15WT. Oleje oczywiscie sram pit stop.
  8. Hej - reasumujac cały temat, aby przeserwisować amortyzator RS REBA SL 2010 rocznik (dual air) potrzebuję: Olej - 5WT w ilości ok. 130 ml - (zalanie tłumika drgań motion control) - 15WT w ilości ok. 50 ml - (namoczenie gąbek, zalanie dolnych lag, zalanie sprężyny powietrznej) Smar: - bezlitowy smar o dużym poślizgu w ilości ok 20 ml - (smarowanie oringów i trzpieni) czy to się zgadza?
  9. ale ja lubie moja rame i nie mam zamiaru jej zmieniac
  10. no niestety.. trafilem na egzemplarz ramy ktora wazy 2100g a wiem ze takie same ramy w tym samym rozmiarze 18", wazą innym 1750g, nie wiem gdzie te 300 gram mi wspawali... co do siodelka i kiery – poki co rower wlasnie ma być bardziej wygodny anizeli sportowy, sluzy jako dojazdowa do pracy balem sie ze reba o skoku 100mm podniesie bardzo rame ale na szczescie jest wszystko okej.. bardzo sie ciesze z tego zakupu, musialem jednak wywalic stozkowa podkladke pod mostkiem bo sterowka za krotka, myslalem ze bedzie lepiej, ale cóz... niemal 3cm krotsza niz w popzredmnim amorku, nie polecam mierzyc sterowki jak amor jest zalozony... ale udalo sie to zalozyc naszczescie aha zapomnialem ze pozbylem sie tez adaptera na przód.. wiec jeszce 15g mniej i tych podkladek pod mostek -37g Ostatecznie 12 130 g
  11. stało się, kupiłem amortyzator, po dlugich rozwazaniach padlo na RS Rebe SL z 2010r - cena 625 zl - uzywana 1,5 sezonu. waga z manetką 1698g zysk wagowy to 752g amorek: ostateczna specyfikacja Bar Ends: (Rogi) Merida - 132g Bar Plugs: (Korki do kierownicy) 5g Bottle Cage: (Koszyk na bidon) Romet - 99g Bolts: (Śrubki) - 70g Bottom Bracket: (Wkład suportu) Shimano SH-BB51 - 97g Brake (Front): (Hamulec przedni) ShimanoBL/ BR-445 – 279g Brake (Rear): (Hamulec tylny) Shimano BL/BR-445 – 292g Brake Adapter: (Adaptery) (F – 15g, R – 26g) – 39g Brake Rotor (Tarcze hamulcowe) Ashima Airotor 2x160mm (F - 85g, R - 84g) – 169g Cables: (Pancerze i linki) Jagwire ~ 140g Cassette: (Kaseta) Shimano SLX CS-HG80-9 11-32T - 281g Chain: (Łanńuch) Shimano CN-HG73 106ogniw - 266g Crankset: (Korby) Shimano Deore FC-M590 - 884g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano XT FD-M771 - 160g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT RD-M772 SGS - 229g Fork: (Widelec) Rock Shox Reba SL 2010; 100mm + Poplock - 1698g Frame: (Rama) Merida Matts Sport 300 18" + hak - 2120g Grips: (Gripy) Merida - 30g Handlebar: (Kierownica) Ritchey Pro 25,4/560 – 148g Headset: (Stery) Cane Creek - 50g Pedals: (Pedały) MTB - 350g Seat: (Siodło) IKE - 333g Seatpost: (Sztyca) Smica Pro Post 27,2/350 - 218g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Merida - 45g Shifters: (Manetki) Shimano Alivio SL-M430 3x9 - 279g Skewers: (Zaciski koł) Mavic + Shimano - 122g Spacers: (Podkładki pod mostek) Cane Creek - 37g Starnut: (Gwiazdka) wliczona w amortyzator Stem: (Mostek) IKE - 163g Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Nobby Nic Evo TR 26x2,25 - 560g Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Racing Ralph Evo TR 26x2,25 - 508g Top Cap: (Top cap) Merida (korek 9g sruba 7g) - 16g Tubes: (Dętki) HENG SHIN - 370g Wheel Front: (Koło przednie) Mavic CrossRide ’09 - 912g -Hub: (Piasta) - -Rim: (Obręcz) - -Spokes: (Szprychy) - -Nipples: (Nyple) - -Rim tape: (Opaska) – 29g Wheel Rear: (Koło tylne) Mavic CrossRide ‘09 - 1044g -Hub: (Piasta) - -Rim: (Obręcz) - -Spokes: (Szprychy) - -Nipples: (Nyple) - -Rim tape: (Opaska) - 29g Inne: Licznik: Crivit – 40g Razem: 12 182g zrobilem kilkaset metrów i powiem że poprostu się płynie po drodze - teraz to mi krawezniki moga naskoczyc a nie odwrotnie popzredni wlasciciel wagowo podobnie jak ja - wiec nie musialem regulowac nic.. aktualne zdjęcie
  12. nie no co wy, bardzo solidnie sie trzyma. ok baterie do wagi dorwalem i zwazylem opony, niewielkie roznice w porownaniu z tym co na necie znalazlem i tak: nobby nic - 560g a nie 566g racing ralph - 508g a nie 507g wiec razem 5 gram lzej niz poprzednio. a wiec jest tak: Bar Ends: (Rogi) Merida - 132g Bar Plugs: (Korki do kierownicy) 5g Bottle Cage: (Koszyk na bidon) Romet - 99g Bolts: (Śrubki) - 70g Bottom Bracket: (Wkład suportu) Shimano SH-BB51 - 97g Brake (Front): (Hamulec przedni) ShimanoBL/ BR-445 – 279g Brake (Rear): (Hamulec tylny) Shimano BL/BR-445 – 292g Brake Adapter: (Adaptery) (F – 15g, R – 26g) – 39g Brake Rotor (Tarcze hamulcowe) Ashima Airotor 2x160mm (F - 85g, R - 84g) – 169g Cables: (Pancerze i linki) Jagwire ~ 140g Cassette: (Kaseta) Shimano SLX CS-HG80-9 11-32T - 281g Chain: (Łanńuch) Shimano CN-HG73 106ogniw - 266g Crankset: (Korby) Shimano Deore FC-M590 - 884g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano XT FD-M771 - 160g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT RD-M772 SGS - 229g Fork: (Widelec) SR Suntour XC-60 - 2450g Frame: (Rama) Merida Matts Sport 300 18" + hak - 2120g Grips: (Gripy) Merida - 30g Handlebar: (Kierownica) Ritchey Pro 25,4/560 – 148g Headset: (Stery) Cane Creek - 50g Pedals: (Pedały) MTB - 350g Seat: (Siodło) IKE - 333g Seatpost: (Sztyca) Smica Pro Post 27,2/350 - 218g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Merida - 45g Shifters: (Manetki) Shimano Alivio SL-M430 3x9 - 279g Skewers: (Zaciski koł) Mavic + Shimano - 122g Spacers: (Podkładki pod mostek) Cane Creek - 37g Starnut: (Gwiazdka) wliczona w amortyzator Stem: (Mostek) IKE - 163g Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Nobby Nic Evo TR 26x2,25 - 560g Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Racing Ralph Evo TR 26x2,25 - 508g Top Cap: (Top cap) Merida (korek 9g sruba 7g) - 16g Tubes: (Dętki) HENG SHIN - 370g Wheel Front: (Koło przednie) Mavic CrossRide ’09 - 912g -Hub: (Piasta) - -Rim: (Obręcz) - -Spokes: (Szprychy) - -Nipples: (Nyple) - -Rim tape: (Opaska) – 29g Wheel Rear: (Koło tylne) Mavic CrossRide ‘09 - 1044g -Hub: (Piasta) - -Rim: (Obręcz) - -Spokes: (Szprychy) - -Nipples: (Nyple) - -Rim tape: (Opaska) - 29g Inne: Licznik: Crivit – 40g Razem: 12 937g
  13. heh, siodelko pęknięte ale dzieki temu bardzo wygodne sie zrobilo.. ugina sie bardziej i amortyzuje fajnie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...