Około miesiąc temu zakupiłem swój pierwszy porządny rower. Jest nim Unibike Viper GTS z 2011 roku. Typowy cross na asfaltowe nawierzchnie i szutrowe szlaki.
Specyfikacja roweru:
Spoiler
Rower myślę, że jak na swoją cenę jest świetny. Wybór padł na niego, po starciu z Kellys’em Neosem i Merida Crossway 400TFS. Na początku jego malowanie wydawało mi się takie ponure, jednak na żywo o wiele lepiej wygląda.
Rama i amortyzator:
Przy moim wzroście(180cm) rama jest idealnie dopasowana, świetny wygląd(moje ul. Kolory), amortyzator działa dobrze, jedyne co mu mogę zarzucić to niewybieranie większych dziur, ale przy tym skoku i przeznaczeniu roweru można to wybaczyć.
Napęd:
Jestem amatorem i mogę powiedzieć, że na tym etapie napęd alivio/deore jest wystarczający. Działa szybko i precyzyjnie, manetki lekko reagują. 24 biegi wystarczają mi zupełnie. Jedyny element jaki mnie denerwuje to pedały, przez wczepiane plastikowe odbicia, prawy pedał hałasuję gdy ułożę nogę na nim. Dopiero po odwróceniu pedała skrzypienie znika.
Kierownica i mostek:
Kierownica wystarczająco szeroka. Gripy jak na standardowe świetnie trzymają ręce. Mostek regulowany, jednak na początku się odkręcił(nie był mocno ściągnięty) denerwuje mnie skrzypienie przy większym nacisku na kierownicę m.in. przy jeździe na stojąco i „bujaniu” roweru na boki.
Koła i hamulce:
Wielkość koła myślę, że jest zbawieniem na okolicę, w których jeżdżę. Nie mam do nich zastrzeżeń, hamulce, mimo tego że pochodzą z grupy Altusa są mocne i mnie nie zawodzą. Klamki Deore chodzą lekko i do tego ładnie wyglądają. Opony mogłyby mieć bieżnik bardziej szosowy, jednak założenie opon uniwersalnych przez Unibike było dobrą decyzją, ponieważ na szutrach jak i na szosie klient nie musi się męczyć podczas pedałowania. Zmiana opon na slicki w swoim czasie.
Siodełko: