Laos Napisano 29 Września 2016 Udostępnij Napisano 29 Września 2016 Witam W moim otoczeniu 3 kobiety jeździły na rowerach gdzie tylne koła miały piasty "na bębenek" a nie na kasetę. We wszystkich 3 przypadkach doszło do zatrzymania się koła w czasie jazdy, jakby zapieczenia się piasty. Jest to zjawisko z którym nigdy na rowerach z wielotrybami na kasetę się nie spotkałem. Kolejną przypadłością piast z bębenkami jest wyginanie się ośki. Na czym dokładnie polega, że zatrzymują się piasty z bębenkami a nie ma tego problemu kasetami i czy można się przed tym jakoś zabezpieczyć ? Jeżeli dobrze rozumiem, żeby pozbyć się bębenka to trzeba: kupić piastę na kasetę przepleść koło wymienić przerzutkę tylną z 5/6 biegowej na 9biegową (tanie kasety powszechnie dostępne są chyba 9 biegowe, chyba 8 to już rzadkość) zmienić manetkę na 9 biegową Czyli tak circa 350zł ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Września 2016 Udostępnij Napisano 29 Września 2016 Mieszasz: Bębenek- część piasty na którą nakładasz kasetę, czyli to "nowsze" rozwiązanie Wolnobieg- czyli całość trybów nakręcana na piastę 350 zł może być mało. Piasta + zaplatanie, zakładając że szprychy i cała reszta podpasuje to jakieś 80-100 zł w zależności od serwisu. Kaseta + Łańcuch to też około 80- 100 zł. Przerzutka + manetka, tutaj można kupić coś za 40 zł ale ja bym nie brał, kolejne 100 zł, może więcej. Niby mieścisz się w budżecie na tanich częściach, ale nie wiem jak ma się do tego korba i przednia przerzutka. Szczerze przyznam że nie pamiętam jaka jest kompatybilność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 29 Września 2016 Udostępnij Napisano 29 Września 2016 nie ma sensu przeplatać koła, na pewno szprychy jak i obręcz będzie mniej warta niż cena usługi http://allegro.pl/kolo-tyl-26-stars-shimano-m307-kaseta-7s-11-28-c-i6365155426.html Kupujesz takie koło z kasetą i montujesz w tym co masz, pewnie uda się wyregulować tak przerzutkę żeby obsługiwała 6przełożeń i pozostałe 1 będzie nieużywane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Laos Napisano 29 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2016 Dzięki, a wracając do pytań: Dlaczego te wolnobiegi się zacinają i jak można się przed tym zabezpieczyć ? Dlaczego ośki w tych wolnobiegach się gną i tryby zaczynają tak oscylować ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 29 Września 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Września 2016 Dlaczego ośki w tych wolnobiegach się gną i tryby zaczynają tak oscylować ? Bo są inaczej podparte niż przy piaście na kasetę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 30 Września 2016 Udostępnij Napisano 30 Września 2016 Dlaczego te wolnobiegi się zacinają i jak można się przed tym zabezpieczyć ? Jaki mają przebieg, w jakich warunkach jeżdżone, kiedy kupione? Opisz dokładniej czy to była całkowita blokada na amen, czy po prostu zaczynało zaciągać łańcuch. Mi się zacinał jedynie zimą jak był zalewany papką solną. Jednak zawsze działo się to gdy rower stał, podczas jazdy nigdy. Na takie przypadłości pomoże regularna konserwacja. i tryby zaczynają tak oscylować IMO zgięta oś nie ma na to większego wpływu, większość pływa od nowości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Laos Napisano 1 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2016 Witam Trzy przypadki rowerów na wolnobiegu: 1. Rower 11 letni, przebieg ok 200 km rocznie, trzymany w ciepłym suchym domu. W czasie wyjazdu po przejechaniu 40km w czasie jazdy koło zatrzymało się i nie dało się rozruszać. 2. Rower 5 letni, po przejechaniu ok. 200 km wylądował na strychu na 4 lata. Po powrocie do jazdy po przejechaniu 2 km koło zatrzymało się w czasie jazdy. 3. Rower 9 letni z przebiegiem ok. 300 km rocznie, trzymany w nieogrzewanym garażu. W czasie wyjazdu po przejechaniu w ciągu 3 dni ok. 250 km, 4 dni rano koło obracało się z dużym oporem uniemożliwiającym dalszą jazdę. Zawsze dotyczyło to tylnego koła. Dla porównania to koła w moim rowerze, gdzie mam kasetę, przejechałem ok. 27000km w ciągu 7 lat bez rozbierania piasty i po tym czasie pękła obręcz z wytarcia przez klocki V-brakeów. Jakie czynności obsługowe mogą zapobiec opisanym powyżej objawom ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diarem Napisano 1 Października 2016 Udostępnij Napisano 1 Października 2016 Zapewne serwis piasty Najpewniej powodem zatrzymania się koła jest skręcenie się konusów, przyczyna to np słabo przykręcone koło lub słabo skontrowane konusy Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 1 Października 2016 Udostępnij Napisano 1 Października 2016 No właśnie, co ma wolnobieg do blokowania się koła? Zaniedbałeś piasty, cholera wie co w środku się dzieje, zatarte stawiają opór. Piasty się rozbiera raz w roku lub częściej jeśli rower jest topiony. Wymienia się smar, przegląda stan łożysk i składa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 2 Października 2016 Udostępnij Napisano 2 Października 2016 Do tego regulacja hamulców i kontrola centryczności koła (np. ten przypadek z 40km, mógł być wjazd w dziurę i koło się skrzywiło, co z kolei powodowało blokadę o hamulce lub ramę). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Laos Napisano 4 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2016 Zekker - nie pisałem o ocieraniu o hamulce czy scentrowaniu koła. Mówię o blokowaniu się piast. Czyli jak piszecie nie widzicie powodu w budowie piast na kasetę i na wolnobieg ? Jakoś nie chce mi się wierzyć, że rower który ma ok. 200 km przebiegu po mieście zapieka się piasta "z powodu zaniedbania", a w moim po 7 latach i 27000 km i nie robienia z piastami nic się nie dzieje. Diarem - "Najpewniej powodem zatrzymania się koła jest skręcenie się konusów, przyczyna to np słabo przykręcone koło lub słabo skontrowane konusy". Mógłbyś może wskazać jakiś instruktaż jak to prawidłowo robić, może jakieś wideo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diarem Napisano 5 Października 2016 Udostępnij Napisano 5 Października 2016 http://www.parktool.com/blog/repair-help/hub-overhaul-and-adjustment#article-section-6 Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Laos Napisano 6 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2016 Po przejrzeniu linku i przeczytaniu tych materiałów dochodzę do wniosku, że poza kwestią regulacji konusów , różnica w niezawodności wynika chyba z rodzaju łożysk w piastach. Moje maszynowe przejechały 27000 km bez serwisowania, a dziewczyny miały te stare łożyska kulkowe które wymagały serwisowania. Rowery te miały swoje lata, a one tego nie robiły. Po prostu w tanich, supermarketowych rowerach gdzie były wolnobiegi były także marne łóżyska, a w moim droższym rowerze są maszynowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Typ łożyska nie gwarantuje jakości i trwałości. Po prostu maszynówki są dość dobre i bezobsługowe, a tradycyjne łożyska wymagają obsługi. Dobre piasty na tradycyjnych łożyskach potrafią się kręcić z mniejszymi oporami niż maszynówki. Łożyska zewnętrzne suportu od Shimano są zdaje się na maszynówkach, a mało kto chwali ich trwałość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.