Skocz do zawartości

[korba] Pomoc przy doborze korby w MTB


Diablo_94

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałbym wymienić korbę wraz z zakupem roweru MTB Trek superfly 5, link http://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/górskie/cross-country/superfly/superfly-5/p/2050600-2016 W chwili obecnej jest zamontowana korba  Race Face Ride, 36/22. Chciałbym ją jednak wymienić na jakąś lepszą, pod uwagę wziąłem na chwilę obecną 2 korby:
 

1)  SRAM Korba GX 2x10sp 36/22T 175mm: http://allegro.pl/sram-korba-gx-2x10sp-36-22t-175mm-bikestacja-i5740966552.html

2) SHIMANO DEORE XT FC-M8000 36x26T 175mm: http://allegro.pl/korba-shimano-deore-xt-fc-m8000-36x26t-175mm-i5769059863.html

 

 

Pytanie jest takie, czy wymienione korby będą kompatybilne z resztą akcesorii ? Jeżeli nie, to jaką korbę polecilibyście mi na zamianę ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@beskid


Dobrze znalazłem ? 

hamulce: http://allegro.pl/hamulce-shimano-slx-br-m675-bl-m675-g01s-zywiczne-i5702266340.html
manetki: http://allegro.pl/manetki-shimano-deore-xt-sl-m780-i-spec-b-2-3x10-i5790571428.html

ciekawe ile będę musiał dołożyć pieniedzy, żeby wymienili mi właśnie na takie akcesoria a to co jest w rowerze fabrycznie dołożone zabrali :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tylko Moje pytanie jest takie, ile +- bede musial doplacic do tej zamiany na lepsze hamulce i manetki?
To zależy od sklepu ile sobie policzą za nowe manetki i hamulce a ile sobie odliczą za stare. Koniec języka za przewodnika więc najlepiej będzie jak zapytasz się o tą kwestie w sklepie w którym kupujesz rower .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rower trek sf5 jest na stanie w sklepie i na niego moge dostac dosc duzy rabat, z wyzszymi modelami niestety by tak nie bylo dlatego zalezy mi aby wlasnie go kupic i ewentualnie w rozliczeniu wymienic rozne czesci na lepsze takze grzecznie pytam Was o porady, ktore czesci oprocz tych co wymienilem ewentualnie jeszcze byscie wymienili?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynasz od d... strony. Manetki na XT tak, warto, bo to od nich w większości zależy kultura pracy. Hamulców bym nie tykał, bo różnica będzie znikoma.

 

Kolejną (a może pierwszą?) rzeczą którą bym modyfikował to koła, które złożył bym już u jakiegoś forumowego fachowca z części, które pozwolą mi realnie zejść z wagą o powiedzmy 500, a często jest to blisko 1000 gram. Sztyca, siodło, mostek czy kiera nie wygrają wyścigu, mają bardziej znaczenie wizualne niż praktyczne. Co innego koła, tu zbijanie masy rotującej o wiele gram jest czuć no chyba że, te firmowe już mają obręcze 400g i opony 450g. Jak tak to spoko, można koła odpuścić. Niestety wątpię, by seryjne koła w tym modelu należały do kategorii UL. Na kołach najczęściej się oszczędza, bo ludzie napalają się na nazwy typu XT. Domyślam się zatem, że firmowe to ciężkie kloce dobre do sakwingu, ale nie do ścigania.

 

Można jeszcze pomyśleć o doborze stopniowania kasety. Seryjnie jest 11-36, być może tobie by wystarczyła 11-32? No ale do tego potrzebne jest już własne doświadczenie z jazdy, nie da się tego ot tak podpowiedzieć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulców bym nie tykał, bo różnica będzie znikoma.

Różnica między SLX a m445 będzie znaczna chociażby dlatego że SLX mają mechanizm ServoWave którego pracę czuć pod palcami i podczas hamowania. Druga rzecz przemawiająca za zmianą jest mocowanie i-spec które w połączeniu manetkami daje ład i porządek na kierownicy a to jest duży plus ;) Ostatnim plusem SLX jest wytrzymałość i większa odporność na niskie oraz wysokie temperatury. Natomiast co do wymiany sztycy czy siodełka to bym to na sam koniec zostawił a tak jak napisał @@Arni220,pomyślałbym o wymianie kół bo tutaj odczujesz największą różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sądzisz, że te 442 cię nie zatrzymają to jesteś w błędzie. No ale to nie moje pieniądze i nie moja sprawa na co je ludzie wydają. Jak ktoś chce wymienić połowę nowego roweru, to proszę bardzo. 

Co do I-spec dokładnie mam te samo zdanie, mam gdzieś jak co wygląda, ważniejsze jest by działało, a tego typu bajery to nic innego jak chwyt marketingowy, na który łapią się właśnie takie osoby jak ty. Manetki na zwykłych uchwytach działają dokładnie identycznie i to jest najważniejsze. Jeśli miał bym wymieniać hamulce tylko dla samego I-spec, to musiał bym nieźle się rozchorować.

Koła, to jest pierwsza rzecz, którą warto wymienić w tym wynalazku Treka. Tu nawet 2000zł dopłaty może przynieść realny zysk, który odczuje każdy. Jak miał bym na wymiany osprzętu wydać 500/1000zł  + 1000zł na koła, to wolał bym właśnie dać łącznie 2kzł na same koła bo wiem, że warto, a reszta przyjdzie z czasem jak się zużyje. I tak jak mówię, poza kołami wymiana manetek przyniesie wyraźne odczucia pracy osprzętu. Na resztę w obecnej sytuacji szkoda kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sądzisz, że te 442 cię nie zatrzymają to jesteś w błędzie.

Oczywiście że zatrzymają ale tak samo zrobią to v-brake czy cantilever. Mam doświadczenie z kilkoma modelami hamulców shimano, przeszedłem przez kilka modeli tej marki i uwierz mi jest różnica między m486 (moje pierwsze hydrauliki) a SLX olbrzymia - widocznie nie miałeś przyjemności śmigać z takimi hamulcami (i nie piszę tutaj o przejażdżce na rowerze kolegi tylko regularnym jeżdżeniu). Z mojego doświadczenia najlepiej hamowały XT bardzo porównywalnie jak nie tak samo SLX (pewnie zależy od klocków i ch stopnia zużycia), teraz mam XTR ale w wersji Race bez ServoWave i czuję różnicę i brakuje mi klamki z tym mechanizmem bo to naprawdę działa. Teraz weź pod uwagę sytuację że ciorasz po górach i masz dłuższy zjazd - nagle przegrzane m445 przestają hamować. Sytuacja przy prędkości 30 km/h dosyć nieprzyjemna. Co do i-spec to dodatek ale bardzo fajny bo ja w przeciwieństwie do Ciebie lubię mieć porządek na kierownicy i trochę miejsca na lampkę czy licznik. Nie lubię mieć wszystkiego nawalone w jednym miejscu i właśnie dlatego ktoś wymyślił i-spec ;)

Manetki na zwykłych uchwytach działają dokładnie identycznie i to jest najważniejsze.

Nie ma różnicy bo to te same manetki jak już pisałem wersja i-spec niweluje na kierownicy obejmę dając dużo lepsze wrażenia estetyczne ale to oczywiście kwestia indywidualna. 

a tego typu bajery to nic innego jak chwyt marketingowy, na który łapią się właśnie takie osoby jak ty

Uwierz mi żaden marketing mnie nie skusił do kupienia moich rzeczy w rowerze bo większość z nich to części używane lub kupione bardzo okazyjnie czasami po śmiesznie niskich cenach - swój rower składam już dwa lata a dalej jest nieskończony bo dalej wypatruje okazji, wypytuje ludzi czy na forum czy w swoim otoczeniu w poszukiwaniu coraz lepszych części ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, jest to to samo, a wymaga zmiany hamulców. Czy to ma sens nawet, jeśli hample miały by być SLX czy XT? Mowa o kupnie nowego roweru przecież, w którym od razu ktoś chce wymienić połowę osprzętu. Czy nie lepiej wtedy dołożyć tysiąc i kupić inny, wyższy model, w którym nie będzie trzeba wymieniać na dzień dobry tylu części? 

Idąc dalej tym tokiem myślenia, to można kupić i złożyć cały rower na Allegro, już w specyfikacji która nam odpowiada. Tylko nie o tym jest temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...