Skocz do zawartości

[dylemat] Lekkie opony czy dętki ?


jogi109

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

W przyszłym sezonie musze sobie skołować dwa komplety opon (sądze, że będzie optymalnie) Jeden komplet na treningi, które wyglądają u mnie tak - raz w tygodniu 100km głównie asfalt, a codziennie trasy asfaltowo-górskie około 65 km. Drugi komplet na maratony- górskie i mniej górskie. Coś szybkiego, co jednak nie zawiedzie mnie w zakręcie. 

Jak na razie jedyny pomysł na treningowe laczki to RaceKing. Proponujcie proszę co można w zamian zastosować. Priorytet to by nie stawiały dużych oporów. RK jest w miare oki, ale brakuje trzymania w zakrętach.

Na maraton "wymyśliłem" RocketRona przód i RacingRalpha tył. Komplet na pewno szybki, na pewno lekki co ma dla mnie znaczenie, no ale niezbyt odporny na rozdarcia. 

I tu dochodzę do sedna sprawy. Lepiej kupić wylajtowane opony ~540g per sztuka (29er) i normalne detki, CZY jakieś inne opony, coś może typu Saguaro? i do tego wylajtowane dętki. Czy tak naprawdę to nie ma róznicy i można brać wylajtowane Schwalbe z wylajtowanymi dętkami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie dodam że z lekkich dętek nie polecam GEAX Ultralite - wybitnie nie lubią się z moimi obręczami i łatwo się dziurawiły krawędzią otworu wentyla (mimo że go wygładziłem jak mogłem). Schwalbe robi niezłe. Jeszcze nie miałem okazji spróbować Maxxisów, ciągle ich nie ma w odpowiedniej cenie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie oponki Geax Saguaro Kevlar 2.2 na przodzie (650g) i 2.0 na tyle (550g), do tego dętki Geax Ultralight (130g/szt) i cały sezon obyłoby się bez laczka, gdyby nie pewna betonowa studzienka w Bielawie.

Ciśnienie przód 1.0 bara, tył 1.4 bara. Waga rajdera 58kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Schwalbe Extra light 26" x 1,5-2,35 - 130 gram - raz snake na krawężniku -podziwiałem nowy licznik i się zagapiłem :-)
  • CST extra light 26" 1,75-2,125 - 143 gram - dwa razy złapałem snejka (raz na krawężniku pod wodą, drugi raz na wystającym z ziemi kołku geodetów)

 

Opony Conti Raceking Race Sport 26x2,2 z przebiegiem 6,5 tyś km (ciśnienie 1,8 bar i 2,2 bar) waga 69kg + rower HT 12,5 kg

 

CST znacznie tańsze i dają radę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie oponki Geax Saguaro Kevlar 2.2 na przodzie (650g) i 2.0 na tyle (550g), do tego dętki Geax Ultralight (130g/szt) i cały sezon obyłoby się bez laczka, gdyby nie pewna betonowa studzienka w Bielawie.

Ciśnienie przód 1.0 bara, tył 1.4 bara. Waga rajdera 58kg.

26 ?

 

Moje obecne 29 ważą po 185, więc w sumie zysk bd niewielki, skoro extra light do 26 ważą około 140g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, 26.

Niby niewielki, ale zawsze do 29er możesz założyć dętkę 26.

Ja wolę je kupić, ponieważ są tylko 4zł droższe od dętek Continentala, a zesk wagowy mam 70g/szt.

Żeby było lżej musiałbym kupić coś pokroju Schwalbe XX Light, Continental Supersonic albo Maxxis Ultralight. Zysk 30g/szt, a cena 20zł więcej od Geaxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę zakładać specjalnie nowego tematu.Znacie lżejsza alternatywe dla Saguaro 29'? Konkretnie intersuje mnie- klockowa budowa z rzędem gęsto ułożonych klocków na srodku bieznika, klocki boczne wielkosci tych na srodku, szerokosc 2.0 i przy tym waga maks 600g? Gdyby nie 660g Geaxa, kupilbym je,.no ale tozbyt pancerna opona pod mój styl jazdy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 29 z przodu RoRo + Geax Ultralite - tani i dobry zestaw. Z tyłu Maxxis Crossmark i Geax Ultralite - opony nie polecam, dętka spoko. Ogólnie to nie zauważyłem, by te Geaxy były szczególnie gorsze czy bardziej snejkolubne niż np. Schwalbe Extralite. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto co znalazłem:
Maxxis Ikon
Maxxis Aspen
Geax Aka
Geax Mezcal
WTB Nano
Najbardziej do mnie przemawiaja dwie pierwsze- Ikon/Ikon lub Ikon/Aspen. Ew. Aka/Mezcal, z tym ze Aka podobno miekka i duzy opor na asfalcie plus szybko sie sciera. Natomiast Ikon na tyle podobno duży opor stawia. Co myslicie?

PLUS

Ikon jest tylko 2.2, a ja bym wolał coś w okolicach 2.0, a AKA w rozmiarze 2.2 jest jak 2.0, z tym że waży juz 650 g :/

EDIT:

Oglądam jeszcze ciągle tego Aspen, i sie zastanawiam jak wypada w porównaniu z Race Kingiem (którego posiadam) Wygląda ciekawie. Wypada chyba najlepiej biorąc pod uwagę bieżnik, szerokość (w sensie zeby nie był za szeroki) i wagę. 530g przy 2.1, gdzie pewnie ma z 50-51 mm. 

Brałbym Ikony, ale za szerokie- szerokość Race Kingów 2.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Opisz swoje przeczucia


Mam wrażenie że na oponach Maxxis Aspen jechałem szybciej. Na Continental X Race rozpędzam się, rozpędzam a potem nagle jakby opory toczenia były większe i rower zaczyna zwalniać : "za szybko" ;p Jednym słowem opona jest "szybka" i bardzo ładnie przyśpiesza. Jednakże, jak hamowałem i zablokowałem tylnie koło to czułem jak mi się rower "ślizga".

Poza tym Maxxis Aspen w dotyku jest jakiś "inny" niż 
Continental X Race. Ale to pewnie kwestia zastosowanej gumy czy coś takiego ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...