Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Akceptuję
Zdjęcie
- - - - -

[Serwis] Jak przeserwisować Manitou?


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Filip666

Filip666

    Pro

  • Nowy użytkownik GZ
  • 151 postów

Napisano 03 czerwiec 2006 - 22:29

Witajcie, mam zamiar przeserwisować amortyzator manitou X-Vert T. Chciał bym go przeczyścić wymienić uszczelki i zalać od nowa olejem. Proszę o wskazówki jak to dobrze zrobić... Może macie jakieś instrukcje lub przekroje, ja niczego nie znalazłem. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi...

Reklama

Reklama
  • Google

#2 Fistach

Fistach

    Stały bywalec

  • Elita
  • 760 postów

Napisano 04 czerwiec 2006 - 06:05

a w instrukcji obsługi tego nie napisali?

Jak nie masz to zobacz na stronie manitou.

nei znasz adresu? www.google.com

Użytkownik Fistach edytował ten post 04 czerwiec 2006 - 06:06

Relacja z wycieczki Maków Podhalański -> Kraków - relacja tutaj!
Mój Blog rowerowy:)

v-max: 79 km/h
max dist. :
90 km
max height:
1045 m n. p. m. - Mosorny Groń

Pozdrawiam

Fistach

#3 verb

verb

    Pro

  • Nowy użytkownik GZ
  • 105 postów

Napisano 04 czerwiec 2006 - 10:08

a jaki rocznik?
tutaj masz na 2000 http://www.answerpro...s... 2:04:29 AM
marna jakość ale żeby producent sie nie postarał... :/ nowe są już ładniejsze niestety dla tego modelu nic więcej nie znalazłem

Użytkownik verb edytował ten post 04 czerwiec 2006 - 10:10


#4 Filip666

Filip666

    Pro

  • Autor tematu
  • Nowy użytkownik GZ
  • 151 postów

Napisano 04 czerwiec 2006 - 10:54

Znalazłem przekrój do innego modelu. To co napisałeś może powiedzieć każdy... Proszę o jakieś porady i uwagi.

Verb dzięi za odpowiedź:)

#5 Adamicki

Adamicki

    Maniak

  • Użytkownik
  • 709 postów

Napisano 03 styczeń 2008 - 22:08

Heja, rozebrałem swojego R7 Comp 2006, obejrzałem sobie i troszkę przeczyściłem golenie dolne od środka i pora by teraz zmienić olej/smar czy co to jest od tłumienia, w każdym bądź razie chodzi o tą substancję w górnej goleni. Może mi ktoś polecić coś odpowiedniego? Z góry dzięki.
Dołączona grafika

Reklama

Reklama
  • Google

#6 tobo

tobo

    Stary wyjadacz

  • Elita
  • 13472 postów

Napisano 03 styczeń 2008 - 22:29

jesli chcesz dokonac zmiany oleju w komorze tlumienia to samo manitou zaleca oleje motorexa. w sprzedazy sa dwa rodzaje.:
1) typ pierwszy "uniwersalny" o lepkosci okreslonej 5-10 w. ten jest tanszy od
2) oleju oznaczonego bardziej precyzyjnie motorex 5w, 10w i chyba 15w.

proponowalbym wlanie tego drugiego o oznaczeniu 5w (nie mam pewnosci ale taki chyba jest seryjnie w widelcach i damperach manitou). poniewaz tlumienie powrotu w mańkach ma maly zakrs regulacji to nie mam pewnosci czym poskutkuje wlanie oleju 1) - najprawdopdobniej efektywne tlumienie powrotu bedzie wczesniej wyczuwalne niz przy oleju 5 w.

#7 Adamicki

Adamicki

    Maniak

  • Użytkownik
  • 709 postów

Napisano 03 styczeń 2008 - 23:29

Dzięki Tobo za odzew. Właściwie to zanurzyłem ociupinkę palec w tym oleju i w porównaniu do reszty wydawał mi się bardzo czysty więc skręciłem amor nasmarowawszy przedtem golenie górne Finish Linem Premium Grease, potem jeszcze trochę Finish Line KryTech zapodałem na nie. Pojeżdżę tak przez jakiś czas (ale to dopiero po zimie) i zobaczę co się będzie działo. Dobrze zrobiłem, że te golenie potraktowałem tak jak potraktowałem czy może coś innego jest sugerowane do tej czynności, for example this http://bike-center.h...products_id=397 ?
Dołączona grafika

#8 tobo

tobo

    Stary wyjadacz

  • Elita
  • 13472 postów

Napisano 04 styczeń 2008 - 00:22

co do mojego doswiadczenia z serwisem manitou: robilem to dwa razy.
raz pamietam dokladnie bo to byl widelec mojego kolegi. stareńki maniek do xc z tlumieniem bez regulacji system tpc i sprezyną/elastomerem.
po zdjeciu dolnych goleni wytarlem z nich zawartosc smaru - ku mojemu zdziwieniu mimo ze rower byl jezdzony wtedy juz ze szesc lat smar byl w kolorze zielonym ;) - tak jak oryginal. trudno bylo stwierdzic jego zuzycie chocby w najmniejszym stopniu. po otwarciu komory tlumienia olej w srodku sprawial wrazenie nowego ale zmienilem go bo mojemu koledze nie pasowala wartosc tlumienia powrotu. wlalem marcoka sae 20. zamienilem tez stare sklepane elastomery. po zakreceniu komory tlumienia i wymianie pokretla napiecia wstepnego ktore bylo padniete posmarowalem wystajace na dole tloczyska tlumikow oraz gumowe zderzaki, posmarowalem tez pierscienie w uszczelkach zbierajacych. uzylem do tego smaru rst do amorow. manitou stosuje ten smar motorexa z twojego linka.
wyczyscilem harmonijki zlozylem golenie gorne w dolne, skrecilem sruby na dole. ruszylem pare razy amora tak by nadmiar smaru z uszczelek wydostal sie na zewnatrz - nie chcialem by dostal sie na harmonijki. gdy ruszajac amorem okazalo sie ze na goleniach nie zostaje juz ani slad smaru to zalozylem oslony gumowe na ich miejsce na dolnych goleniach.

widelec nie nosil w srodku zadnych sladow eksploatacji, nie mial tez luzow. mimo wiekowej konstrukcji stan smaru byl lepszy niz w niejednym mowym widelcu. tlumienie powrotu zyskalo na sile, nowe elastomery pozwolily odzyskac dawny skok. technicznie widelec jak nowy - gdyby przemalowac golenie usuwajac w ten sposob zewnetrzne slady eksploatacji to do stanu technicznego nie mozna byloby sie wogole przyczepic.

#9 Adamicki

Adamicki

    Maniak

  • Użytkownik
  • 709 postów

Napisano 04 styczeń 2008 - 13:01

No to już prawie wszystko wiem. Dzięki. :blink:
Dołączona grafika

#10 QauczuQ

QauczuQ

    Maniak

  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 24 styczeń 2008 - 20:46

Adamicki daj znać jak to już zrobisz a idealne by było jak być zrobił relację zdjęciową z tej operacji. I napisz jakie kipiłeś oleje itp rzeczy które trzeba wymieniać (oringi )itd. Ciekawi mnie to ponieważ nie che mi sie wysyłać amorka do serwisu bo im nie ufam, wolę to zrobić sam ale ma trochę strach ze coś mi wyskoczy, wyleje się i nie będę mógłe tego już złożć.

Reklama

Reklama
  • Google

#11 Adamicki

Adamicki

    Maniak

  • Użytkownik
  • 709 postów

Napisano 05 luty 2008 - 19:31

Ok przeprowadziłem mój "serwis". Ale chyba zrobię kolejny, bo amor jest strasznie suchy. Posmarowałem w środku smarem stałym. Zaraz sobie zamówię motoreksa i manituuuu grisss. Śmiało rozkręcaj, nic się nie da rozwalić, wszystko jest spoczko. Nic się nie wylewa, wszystko pod kontrolą. Aaaha, byłbym zapomniał, po skręceniu jeszcze nie jeździłem. :) Przed rozebraniem tylko powietrze spuść z komory.

Oto parę fot:
http://img228.images...dsc03612uw6.jpg
http://img252.images...dsc03613mm6.jpg tak wygląda schowek na pościel w łóżku prawdziwego bikera..
http://img212.images...dsc03614oi6.jpg
http://img222.images...dsc03615jh8.jpg
http://img167.images...dsc03619hx6.jpg
http://img528.images...dsc03622pr4.jpg
http://img267.images...dsc03624bc0.jpg
Dołączona grafika



Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post