Skocz do zawartości

[rower] Romet 29er, czyli pretekst do dyskusji o stali


Wiewiór

Rekomendowane odpowiedzi

Customowego tematu nie rozgryzałem mocniej bo nie jestem przekonany, a Salsa tytan najtaniej za 2015 to ok 7500PLN, oczywiście gdybym miał nawet dać za stal customową 5000 to wolałbym dołożyć do tytanu - dla mnie cena stalowej Salsy jest dobrym pkt. odniesienia do ceny customów, jest marka, jest fajna ramka i fajnie było by cuś lżejszego o tą ćwiartkę kilosa ( pewnie i nowszego ;-)  )

Edytowane przez Mentos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

A czemu nie jesteś przekonany? Masz to co chcesz a jak coś potem nie pasuje... żal tylko do siebie. Wtedy potrafi nic nie wyszło zaboleć ;)
Za to jak zrobisz w dobrym zakładzie masz i gwarancję jak należy i wszelakie zmiany możliwe, i kolor z kosmosu.
Jeśli tytan 7500 to za 4000 dostaniesz customa i jeszcze Ci zostanie na carbbonowe obręcze. Albo drugą ramę. Mnie takie rzeczy przekonują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

To jest ciekawe ale pokutuje do dziś jakiś stary mit, że jak kąt płaski to rower nie podjeżdża
W sumie wiem skąd  :whistling:  Kiedyś takie kąty miały tylko zjazdówki albo freeraidówki (pamiętacie takie coś?) I to rzeczywiście nie podjeżdżało. Rowery się zmieniły, katy też, ale legenda pozostała.
Pamiętam jak zacząłem przygodę z Sarną (płaski kąt i 55mm offsetu jak w hartelyu) i co mnie własnie uderzyło najbardziej - jak się ten rower wspina! Daleko z przodu koło uspokajało rower i strzegło przed myszkowaniem a tak bardzo wysunięta opona pozwalała mocno wychylić się do przodu ciałem dociskając oba koła równomiernie. Creme de la creme ...


A odnośnie powyższego roweru i współczesnej geo dwa  naprawdę ciekawe artykuły...
O offsecie i długości.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym się załamał gnijąc w domu nawet przed 60'ką i nawet nie o to chodzi że do pracy jadę 12km a wracam przez Rzym na Krym czyli zajefajne także terenowe tereny w KRK 38km i tak dzień w dzień bez znudzenia bo inną wersją trasy - powiem Wam że Kraków jest naprawdę zayebisty nie tylko dla stalowego HT rowerzysty! :thumbsup:

Edytowane przez Mentos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ciekawe ale pokutuje do dziś jakiś stary mit, że jak kąt płaski to rower nie podjeżdża

W sumie wiem skąd  :whistling:  

 

A ja wiem. Bo mimo wszelkich artykułów o geometrii i kątach wszystkie ramy były robione w jeden deseń - rama do XC o kątach 71/73 (czy jakoś tak) i ramy do innych zastosowań, gdzie kąty główki i podsiodłówki były płaskie. Nie wiem kto pierwszy wymyślił, że można połączyć płaską główkę ze stromą podsiodłówką, ale to kazało zmienić przyzwyczajenia w ocenie czegoś na pierwszy rzut oka:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...