Skocz do zawartości

clavdivs

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    1 711
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

9 946 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika clavdivs

Mentor

Mentor (11/13)

  • Automat Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

355

Reputacja

  1. Ściągacz do octalinka pomoże . Odkręcasz tylko od strony napędowej, lewe ramie jest zintegrowane z osią.
  2. Zastanowił bym się czy warto? Waga sakw na widelcu daje bezwładność, a kierownica gravelowa jest wąska, rower staje się trudny do kierowania, zwłaszcza w terenie. To mocowanie jest dedykowane raczej pod niewielkiego gabarytu bagaż, bidon, śpiwór itp.
  3. Pod warunkiem że masz wystarczającą długość przewodow, jeśli nie, to wymiana i ściąganie owijki.
  4. Uważam że oba rowery będą dobre, tylko w final widać że rama jest dłuższa i bardziej wymagająca. Wybierając gravela budżetowego masz hamulce mechaniczne, które nie grzeszą skutecznością, musisz wyrobić sobie nawyk hamowania oboma na raz, a najlepiej w dolnym chwycie, widać na zdjęciach że w radiviku robisz to bardziej swobodnie. W finale można obrócić mostek na plus, to poprawiło by na bardziej na wygodniejszą pozycję, ale to wymaga troszkę zachodu. Osobiście przemyślał bym sprawę zakupu gravela, jest to o wiele trudniejszy rower niż trekking, czy cross, Baranek nie sprawi że jest się szybszym, za tym niestety muszą iść umiejętności i dobra kondycja. Czy nie latwiej jest to zrobić na rowerze z prostą kierownicą?
  5. Na podstawie czego dajesz takie rady? Miałeś silexa. masz podobne warunki, no bo koledze zapewne z kalkulatora Meridy wyszła L. @TomaszHallmann Do wszelkich informacji względem rozmiarowi podchodź ostrożnie i szukaj więcej potwierdzeń niz jedną. Szukaj opini osób którzy mają ten rower i maja podobne wymiary, zwłaszcza gdy to się nie zgadza z zaleceniami producenta.
  6. Dlaczego ma nie dać przewagi? Już sensa będzie rakieta wobec tego co ma, tam jest tourney, alu widelec, i rozlazła geometria roweru crossowego.To nawet nie dotyka podstaw roweru szosowego.
  7. Tu był taki temat. Wysocy maja gorzej bo Azjaci nie produkują masowo dużych ram, długość ramy sie zgadza, ale wysokość już nie. To troszkę jak z kupowaniem ciuchów na ali, nosisz XL, kupujesz i zapobiegawczo wybierasz XXL, przychodzi zakładasz i wyglądasz jak szynka. Kross i inni by miec taka niska cene , zamawiają wolumen o mniejszym zakresie rozmiarowym. @Maciek_wwa Mieszkasz w Warszawie, masz spore możliwości by mieć szanse na przymierzenie się do różnych modeli. W przypadku zmian, np podniesienia kierownicy, czy dania dłuższego mostka, nie zawsze jest takie to proste, bo może zbraknąć długości przewodów hamulcowych, przedłużenie w hydraulice nie jest takie proste. Silex w tej cenie, to nie jest jakas mega okazja, więc nie musisz się speszyć, ryzyko wykupu nie istnieje. :). Z drugiej strony za Meridę zapłacisz drożej, ale możesz się pocieszyć że jest to jedna z najlepszych ram gravelowych :). Z czym się zgadzam. Rama to rzesz stała, osprzęt jak to osprzęt, rzecz wymienna.
  8. Chyba pomyliłeś te dane z gravelem?
  9. Ja odwrotnie, właśnie wyrosłem z ważenia wszystkiego. Pamietam wszystkie moje wyjazdy, gdzie byłem, gdzie nocowałem ze szczególami, ale jaki rower mial wtedy przerzutki, ile ważyła wtedy sztyca, czy opony były takie czy inne nie pamiętam, ale jak cos się rozdupcyło, to zapisało sie mózgu. Dlaczego Unibike, może dlatego że im się chce, zaplataja na szprychach które maja nazwę, a nie musieli, moze dlatego że jak masz rower za 4tyś, to masz hamulce Slx, a nie musieli, że jak dają tarcze hamulcowe to nie najtansze, a nie musieli, że jak tarcze przednia to 180, a nie musieli. Jak dają sztyce, mostek to jakaś firma, nie najgorsza, a nie musieli, mogli dać farbowanego zooma pod swoim szyldem, bo daja tą głupia podnózkę, a nie musieli, bo daja jakieś pedały, nie najtańsze, a nie musieli. Co do historii moich fulcrumów, zamiast szukać czesci na fitwheel, kupiłem novteki na obręczach dt swiss na olx za niewielkie pieniądze 3lata jazdy, bez dotykania
  10. Cues jest nowszym napędem i z tańszym z lepszymi rozwiązaniami od NX. Jak porównujemy rowery drozsze od 920, to w będą one lepsze w innych aspektach. Ty uważasz że napęd z blatem 38t jest optymalny, Ja uwazam że nie, w przypadku Gianta mam pewność że wchodzi blat 42T, (dla mnie taki blat jest najbardziej optymalny do crossa), w przypadku roweru z decatlona nie widzę żeby weszło cos większego. Ogólnie kupując rower z 2rz napędem o wiele łatwiej przejść na 1rz, niż odwrotnie. W czasie moich dojazdów do pracy używałem różnych kól, Mavic, Fulcrum, na piastach od Shimano, Novateca. Najgorzej wspominam Fulcrumy, padjące łożyska, pękające szprychy, utlenione nyple. Czyli zabrać Ci wage, i nie rozpoznasz który rower lepszy? Ogólnie jaranie się wagą w rowerach crossowych to jakaś Szajbajkowe przedszkole z wiedzy o rowerach. Wniosek jest taki że Unibike jest cięzszy o ten +/-1kg, tyle że jest taka polityka firmy, tworzyć rower niezawodny i przystosowany dla przeciętnego kowalskiego. Geos jest przykładem że Unibike potrafi zrobić lekki rower w swojej klasie.
  11. Bo są inne rozwiązania które sa tak samo dobre, a tańsze. Po co Sram, jak jest Cues. Po co się bawić w koła od fulcruma, z jakąś chora dostępnością części, tak samo szprychy pękają, łożyska zdychają jak w innych kołach.
  12. Producent podał też że kąt rury pod siodłowej to 63 stopnie. Jaka jest wiarygodnosc tej tabelki?
  13. Giant ideał? Czym że to? 28 szprych, no name- jaki jest sens dawania 28 szprych w rowerze crossowym, na udrękę temu co będzie centrował koła? Hamulce mt-200 toż to hydrauliczny Torney, najczęściej zapowietrzony hamulec jaki widziałem to mt-200. Podstawowe tarcze hamulcowe, shimano ogóle się nie stara z tarczami z niżej półki. d-fuse sztyca, jeden z głupich pomysłowa Gianta który utrzymuje sie najdłużej. dziwna rozmiarowka sterów. @lukyy17 Giant w napędzie 1xx ma blat 42 i kasete o zakresie 11-45, na płaskie spoko, ale nawet jak pojedziesz na wycieczkę w Gory Swietokrzyskie to na podejdzie padniesz. Technicznie najlepej prezentuje sie Zethos. P.S. Dla mnie jak ktoś poleca Riversida 920, to niczym innym jak płatny marketing.
  14. Masz 191cm wzrostu? Bez przymiarki nie zaryzykował bym kupna Rometa xl. Rower będzie za mały.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...