-
Liczba zawartości
1 689 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia użytkownika clavdivs
-
clavdivs obserwuje zawartość → [4000] Pierwszy Gravel dla wysokiego , [3000-5000] Przegląd crossów i pomoc w wyborze , [Suport i korba] Claris - wymiana z FC-RS200 na FC-R2000. i 6 innych
-
[3000-5000] Przegląd crossów i pomoc w wyborze
clavdivs odpowiedział Voting8236 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Na czym polega ta siermiężności Unibike, bo to jakieś populistyczne hasło? Prosta główka to normalność w crossach, jakie korzyści są z taperowanej głowki ramy w crossie? dostępność amortyzatorów pod taper w crossach jest niewielka, zamontowany tradycyjny wygląda to kijowo., ani tam nie masz karbonowej sterówki. Tak samo z sztywnymi osiami, po co one w rowerze crossowym? Chyba po to żeby utrudnić sobie życie innym standardem. Kolejny zarzut, że geometria trekkingowa jest gorsza. ile razy w życiu ten cross będzie w tym trudniejszym terenie, 2 razy w roku? Cross to jazda po ścieżkach i jak najbardziej długie letnie wyjazdy po łatwych drogach i tam ta geometria się świetnie sprawdza. Polygon ma dłuższą ramę, dłuższa bazę, to może się sprawdzic w terenie, ale nie na ścieżkach rowerowych, gdzie potrzebujesz zwinnego roweru, na długich wyjazdach tez jest lepszy rower krótki, wygodniejszy, nie bez powodu w Polygonie masz krótki mostek. Najlepsze są argumenty że Unibikie, to niewiadoma że nieznany, że tamto, malo sprawdzony producent. Polygon producent wchodzi od 3 lat, wcześniej równie dobrze mogli robić kosiarki. Nikt takich wątpliwości nie ma. -
[Używany MTB] kross, trek, Cube, canyon do 3000 zł
clavdivs odpowiedział GranatowoBordowy → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Od 5min waży korbę, 900gram -
[Suport i korba] Claris - wymiana z FC-RS200 na FC-R2000.
clavdivs odpowiedział benek1987 → na temat → Napęd rowerowy
Opony akurat są dobre, nie wymagają zmiany. Thundero czy speedero nie będą jakoś wyjątkowo lepsze. Korba faktycznie w finale jest słaba, jednak jak zauważyłeś wymiana kosztowała by kilka stówek.Czy warto? Moim zdaniem nie. Zajeździł bym ten napęd który jest i czekał bym aż bardziej upowszechni sie cues, czy essa do graveli. Claris to schodząca grupa napędowa. -
[Używany MTB] kross, trek, Cube, canyon do 3000 zł
clavdivs odpowiedział GranatowoBordowy → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Korba Cues jest cięższa od Deore gdzieś w okolicach 100g, ale to nadal daleko od tych 2x. -
Znów jakieś fikołki godne akwizytora, najtańszy suport w decathlonie pod gxp 150zł. kaseta 250 Kaseta do unibike 80zl, suport , ten lepszy 70zł. Ceny z centrum rowerowe. @smw44199 nie wiem czy takie to obojętne. Shimano jest tańsze, powszechne i masowo montowane w rowerach trekkingowych, Sram nie.
-
@vresditep taka waga wyposażonego roweru trekkingowego to norma, z takimi rowerami już miałaś do czynienie, albo znajomi. Na takich rowerach miliony ludzi dojeżdża do pracy, do sklepu do szkoły. Nie ma co wyobrażać, tylko zaobserwować. Przykład mojej chrześnicy która dojeżdża do szkoły, ma lekkiego mtb, a i tak wytarguje codziennie tego ciężkiego "łabedzia" bo wygodniejsza pozycja, bo są błotniki, dobre oświetlenie, bagaznik gdzie powiesi plecak, a do koszyka wrzuci jakiś sok. Wyższa waga nie oznacza, że ktoś tam wspawał jakieś tregle by unieść 120kg zawodnika. Wyższa waga unibike wynika z zastosowania cięższych elementów ale poprawiających wygodę. ergonomiczne uchwyty, pełniejsza osłona, regulowany mostek, jakaś pompka amortyzowana sztyca. Z niektórych elementów można spokojnie zrezygnować zdejmując je z roweru. tak jak amortyzowana sztyca. ogolenie porównując wagę powinno się porównywać rzeczywistą wagę w konkretnym rozmiarze, kreatywność w podawaniu wagi roweru bywa rózna. Unibike podaje rzeczywistą wagę roweru, czesto widziałem to potwierdzone zdjęciami z rowerem na wadze. W decatlonie już w samym opisie masz rozbieżność ile ten rower waży. Do Atlantisa doplacił bym raczej ze względu na Hamulce, model mt200 to podstawowy hydrauliczny o dość przypadkowej jakości działania. W atlantisie już są mt400, wyższy napęd, lepsze opony to miły dodatek. Nie baw sie w SRAM, przejrzyj oferty rowerów trekkingowych, crossowych innych producentów, tam Sram jako napęd prawie nie istnieje. @chrismel Producenci dają ten amortyzator, taki jest rynek, ja mam inne podejście, ten amortyzator nie przeszkadza, coś tam sprężyna wyłapie. Najechanie nią wyższą przeszkodę widelec sztywny nie wybaczy, amortyzator cos tam przyjemnie. Nie przejmował bym się serwisem bo w takich rowerach, wykonuje sie bardzo podstawowe, a w realiach tylko przetrzeć. Takie rzeczy jak opory opon, stopniowanie to sa naprawdę pierdoły utrudniające wybór roweru trekkingowego, te dane zostawmy dla entuzjastów rowerzystów na dużo wyższym poziomie. @Mihau_ Sram jest drugim popularnym producentem po shimano i jest znany z tego że jest droższy. , Kaseta 250zł, w cenie promocyjnej, bo już pierwsze wyszukanie w popularnym sklepie internetowym i ta kaseta 270. a te 200zł to czego dotyczy? oczywiście suporty GXP droższe od shimano, po co o tym wspominać. 15tyś wymiana :)W rowerach szosowych gdzie dbasz o napęd, używasz napedów z dużo wyższych grup i może osiągniesz 15tyś, a tu NX 1xx w trudnych warunkach z pewnie minimalna opieką i cyk 15 tyś taaaa ..... o jezu.
-
Postawił bym na Unibike. Unibike słynie że robi rowery praktyczne, użytkowe niezawodne może kosztem wagi, ale uważam to za zdrowy rozsadek. To nie ma nic wspólnego z niższą jakością. @vresditep Z racji że nie masz prawa jazdy, to jak obserwuje to u osób które znam które sa w podobnej sytuacji, rower służy u nich za prawdziwego woła roboczego. Priorytetem jest dla Ciebie niezawodność, dopiero gdzieś tam waga. Napiszmy o pozytywnych cechach Unibike wzgledem roweru decathlona. Regulowany mostek to dość praktyczne rozwiązanie, przyjazne dla rowerzysty poczatkującego który jeszcze poszukuje tej optymalnej pozycji, W rowerze z deca zmiana pozycji wymaga czasami kupna nowego mostka. Koła, Unibike stosuje szprychy sapim leader( gdzie tu oszczędność i niższa jakosć?), i zaplot na 36, to są bardzo mocne szprychy, co powoduje że masz koła praktycznie nie do zaorania. Napęd w rowerach trakingowych 1xx sprawdza się średnio, trudno wykorzystać pełny zakres przełożeń. W rowerze deca masz sram, to napęd droższy w użytkowaniu droższe suporty, kasety i to jest tylko NX nie jest to jakaś wysoka pólka sprzętowa. Shimano jest tańsze, popularniejsze, nawet w przypadku jakiejś awarii czy uszkodzenia, będzie łatwiej. W Unibike masz ergonomiczne uchwyty, dobre oświetlenie, błotniki. Jakbym mial dopłacić do elopsa 900, to już bym wolał dopłacić do Unibike Atlantis, dostajesz już optymalny moim zdaniem napęd 10rz i naprawdę dobre hamulce.
-
[2000 zł] Używany Marin Headlands 2 - pytanie o konkretną ofertę
clavdivs odpowiedział Mjablonskki → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
To jest szrot. -
Jest spora szansa że to jednak będzie ekwiwalentna wymiana, Dać opony szosowe Jari i raczej to nie będzie gorszy rower od Tribana, napęd też lepszy od Tribana. Gravele tez sobie lepiej radzą od crossow. jak nie będziesz woził z sobą całego hotelu na wyprawy, to te km lepiej idą i masz większe przeloty dobowe. Nic nie wskazuje, żeby nie dokonać takiej wymiany. Jeden rower to często lepiej doinwestowany, niż dwa średniaki.
-
Tak można polecieć te sakwy, jednak na jeden dzień wyjazdu to 50l sporo. Na krótkie wycieczki wydaje mi się lepsza sakwa o mniejszej wodoodporności ale z jakimiś kieszeniami, schowkami, by mieć łatwy dostęp do spakowanych drobiazgów.
-
Jest na to szansa.
-
[targi] Bike Expo 2025
clavdivs odpowiedział Wojcio → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Z drugiej strony bilet to taka troszkę selekcja, przyjdą zainteresowani. To Warszawa, jak cos za darmo to łatwo o tłum. -
[4000] Pierwszy Gravel dla wysokiego
clavdivs odpowiedział Legion84 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Romet, kross kellys, nie maja dużych ram. Spóźniłeś się o 3 miesiące, wystarczy przejrzeć Internet, dobre okazje już się nie trafiają. -
[10000] Gravel po wałach, wokół miasta, może bikepacking
clavdivs odpowiedział astapaa → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
W momencie kiedy były popularne rowery z oponami 23c ,były inne rowery, projektowane pod takie opony widelce miały kształt litery "J" Wycieniowany tylni trójkąt. Zastosowanie hamulca tarczowego powoduje duże siły skrętne. Te elementy usztywniły się, dodaj jeszcze obecnie popularne koła na wysokim stożku, nic dziwnego że obecnie szuka się rozwiązania w powiększeniu szerokości opony. Aby można było zastosować szersze opony trzba było wymyślec rower na nowo, zmienić ramy, materiał, koła, napęd. To nie stereotyp. jak wspominasz o szerszych oponach, to wspomnij o kołach, to jest system który musi iść w parze, jeśli zastosujesz szeroka oponę na wąskiej obręczy, masz profil żarówki, dodaj niskie ciśnienie i przy agresywnej jeździe na zakrętach opona się podwija, bardzo nieprzyjemne uczucie. Dodajesz przykład roweru szosowego bo pasuje pod twoją teorię, w MTB też była moda na szerokie opony, koła 29+, jakoś się nie przyjęło. -
[10000] Gravel po wałach, wokół miasta, może bikepacking
clavdivs odpowiedział astapaa → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Standardem są opony 40-45 c w rowerach gravelowych, no naprawdę brakowało wrzutki o oponach mtb. W tym temacie to i Mojżesz by zbaraniał.