mk_ Napisano 28 Stycznia 2006 Napisano 28 Stycznia 2006 Witam, mam następujące pytanko: właśnie zdemontowałem hamulce tektro i zacząłem nakładac Avidy SL 7 i napotkałem problem-podczas gdy tektro "wchodzą" do końca, avidy mają jeszcze jakiś 1mm wolnego miejsa na "bolcu" na którm całośc się trzyma-czy to może byc, czy mam problem? Przepraszam za pomyłke: Avid Single Digit -czyli SD 7.
szakq Napisano 28 Stycznia 2006 Napisano 28 Stycznia 2006 nie powinno byc problemu u mnie tez V-ki 7.0 nachodzily jakby baridzej pytko niz poprzednie jakies nonami a chodz a u mnie juz ze 3 lata i dalej jest spoko bez problemow itp-wazne zeby Ci bolce od sprezynek dobrze sie zakotwiczyly w otworkach noi zeby nie bylo luzow na ramionach
bikerman Napisano 28 Stycznia 2006 Napisano 28 Stycznia 2006 Wepchnij v'ki na piwoty do końca ( ile się da ) i dokręć . Na 100% będzie dobrze:)
mk_ Napisano 29 Stycznia 2006 Autor Napisano 29 Stycznia 2006 Zamontowałem juz szczęki hamulca, i nie przejmuję się tym, że nie weszły do końca, bo luzów nie ma...ale! szczęki strasznie odstają w porównaniu do moich starych tektro, a z klocków juz większoś podkładek (wg. instruckcji) wyciągnąłem. Prezentuje się to tak (przy niewyregulowanych szczękach) : Zamontowałem juz szczęki hamulca, i nie przejmuję się tym, że nie weszły do końca, bo luzów nie ma...ale! szczęki strasznie odstają w porównaniu do moich starych tektro, a z klocków juz większoś podkładek (wg. instruckcji) wyciągnąłem. Prezentuje się to tak (przy niewyregulowanych szczękach) :
Gość Gość Napisano 29 Stycznia 2006 Napisano 29 Stycznia 2006 mk_ nie pekaj mi sd7[stare alivio tez] odstają jeszcze bardziej z racji nie zaszerokiej ramy w miejscu piwotow a dodatkowo mam szerokie obręcze dm24... jedynie co to w serwisie rowerowym cos mi tam pierniczyli ze moge w ten sposob urwac hample:| ale chyba raczej chcieli mnie naciągnąc na regulacjie[nie wiem po co jak mialem dobrze ustawione:) ]
pawel-xc Napisano 29 Stycznia 2006 Napisano 29 Stycznia 2006 Hej, dopisze sie do tego tematu, niedawno odebralem moje SD7, zalozylem bez problemow ale... Szczegolnie przod bardzo rozczarowuje, w porownaniu ze starym sramem 7.0 jest poprostu marnie, pancerz i linka sa nowe. Hamulce faktycznie bardzo odstaja, a w momencie maksymalnego styku klockow z obrecza ramiona wciaz sa lekko rozchylone. Mysle, czy nie przelozyc podkladki na klockach...?
Xsystoff Napisano 29 Stycznia 2006 Napisano 29 Stycznia 2006 Szczegolnie przod bardzo rozczarowuje, w porownaniu ze starym sramem 7.0 jest poprostu marnie, Bo Sram dobre hamulce robi Jak masz fabryczne klocki w Avidach to sprobuj je podmienic na cos markowego. U mnie w 7.0 po zmianie fabrycznych zuzytych juz klockow na inne z szufladkami przedni hamulec stal sie prawdziwym wycinakiem Seryjne klocki gna sie w oczach przy maksymalnych wcisnieciu klamki. pancerz i linka sa nowe. Hamulce faktycznie bardzo odstaja, a w momencie maksymalnego styku klockow z obrecza ramiona wciaz sa lekko rozchylone. Mysle, czy nie przelozyc podkladki na klockach...? Ramiona w momencie maksymalnego wcisniecia klamki powinny byc prostopadle do obreczy. Wtedy sila spowalniajaca jest najwieksza. W wiekszosci przypadkow dobre hamulce daja tyle samo sily co jakies no-name ale maja 100 razy lepsza modulacje czyli wyczucie. W przypadku v-ek duzo daje prawidlowa regulacja.
pawel-xc Napisano 29 Stycznia 2006 Napisano 29 Stycznia 2006 Przeczytalem instrukcje, faktycznie zalecaja rownolegle polozenie ramion w momencie docisku do obreczy. Z 7.0 zawsze byl odwrotny problem, za bardzo sie "zamykaly" Klocki niby sa markowe, rim wrangler czy jakos tak, producent chwali sie nimi w specyfikacji, wiec mniemam, ze sa cos warte;) W kazdym razie przelozylem podkladki, teraz ramiona sa idealnie rownolegle przy docisku, wydaje sie, ze powinno byc znacznie lepiej...
sector Napisano 30 Stycznia 2006 Napisano 30 Stycznia 2006 Apropo klocków - mam Avidy SD Ti (od SD różni się tylko zastosowaniem tytanowych śrub) i uważam, że standardowe klocki są bardzo dobre - mają bardzo dobrą modulację (to chyba najważniejsza cecha), nie piszczą na mokro. Ja bym nie wymieniał - choć wkładki są drogie. A co do odstawania - mi odstają o wiele mniej - obręcz mam szeroką na ok 21 mm - może masz coś szerokiego z tyłu?
Zibi_ll Napisano 30 Stycznia 2006 Napisano 30 Stycznia 2006 Witam! Mam podobny problem z SD7, faktycznie myśle że lekko mogą nie dochodzić do ramy jeśli "bolec od sprężyny dobrze się zakotwiczy", mogę dodać że zmiana piwotów mogła by rozwiązać problem (ale to dodatkowy koszt), http://www.allegro.pl/show_item.php?item=83505255 Ale mam jeszcze jeden problem, nawet po przykręceniu hamulec ma dość spore luzy i nasówa się pytanie. Jest wadliwy czy należy go dobić i będzie ok??? Pozdrawiam !!
pawel-xc Napisano 30 Stycznia 2006 Napisano 30 Stycznia 2006 Normalne, ze ma troche luzu, 7.0 i 9.0 sie pod tym wzgledem nie roznia, nie wiem, co masz na mysli piszac o "dobijaniu", ale to sie moze zle skonczyc, dokrec poprostu i juz...
szakq Napisano 30 Stycznia 2006 Napisano 30 Stycznia 2006 btw kiedys sie zastanawialem ale w koncu to sie chyba nie dowiedzialem czy V-ki 7.0 maja lozyskowane ramiona tzn czy jest tam w srodku jakas maszynowka czy cos w tym stylu czy tylko slizg albo jeszce inaczej?Miejsca niby ejst na lozysko ale...A moze 9.0 maja takowe?
mk_ Napisano 30 Stycznia 2006 Autor Napisano 30 Stycznia 2006 Powracając do wychylenia szczęk-na zdjęciu do klocków dołożony jest najcienszy zestaw podkładek. W instrukcji jest perę kombinacji i ta ze zdjęcia jest jako najbardziej zminimalizowana. Z tego wynika, że nic nie da się juz zrobic...
skrzynia Napisano 30 Stycznia 2006 Napisano 30 Stycznia 2006 Ja tam się nigdy nie kieruję instrukcją jeśli chodzi o te podkładki tylko ustawiam jak trzeba, czyli żeby były równolegle w momencie docisku do obreczy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.