Skocz do zawartości

[Porada prawna] dotycząca gwarancji


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W sytuacji w której wysyłam jakąś częśc rowerową na gwarancji do producenta do reklamacji oczywiście z kartą gwarancyjną oraz rachunkiem. A firma zgubi moją gwarancje i rachunek!? co w takiej sytuacji zrobic.........

Napisano

To znaczy, że trzeba było zrobić ksero, a teraz cóż... jeżeli naprawiają i się do tego przyznają to niech wystawią na nowo gwarancję, z tym nie powinni mieć problemu, gorzej z rachunkiem. A jeżeli twierdzą że gwarancji nie dołączyłeś to chyba nic nie zrobisz oprócz proszenia o odnalezienie.

Napisano

zazwyczaj nie musisz wysylac paragonu tylko ksero paragonu, jakby zdarzy Ci sie, ze zgubia karte gwarancyjna to na podstawie paragonu wystawiaja nowa

Napisano

rachunek był podpięty zszywaczem do gwarancji...

 

dodam jeszcze ze te częsc mi naprawiono i odesłano juz bez gwary... teraz twierdzą ze karty w ogóle nie było... czy to nie smieszne?

Napisano

No i właśnie tu jest problem. Nie posiadając ani gwarancji ani paragonu/faktury, nie możesz udowodnić, że rower/część nabyłeś. Tak więc jest teraz słowo przeciwko słowu - trudna sprawa.

Napisano

Dlatego należy robić ksera paragonów. Już pomijając taką sytuację, one po jakimś czasie blakną, poza tym można je zgubić między papierami czy przypadkowo wyrzucić. I co wtedy?.

Napisano

kupując rower należy brać fakturę - jak zginie można zawsze poprosić o duplikat, jak zginie paragon to doopa :/

utrata gwarancji nie powinna być problemem, odrobinę dobrej woli sprzedawcy i też wystawi duplikat

W sytuacji w której wysyłam jakąś częśc rowerową na gwarancji do producenta do reklamacji oczywiście z kartą gwarancyjną oraz rachunkiem. A firma zgubi moją gwarancje i rachunek!?

a czym wysłałeś ?? masz potwierdzenie ??

Napisano

to żądaj wydania duplikatu gwarancji z potwierdzeniem zakupu, jak nie kręcą wałków, to nic na tym nie tracą

z drugiej strony zawsze mogą powiedzieć, że w paczce tego nie było...

Napisano

z drugiej strony zawsze mogą powiedzieć, że w paczce tego nie było...

 

Mogą, ale w takim razie na jakiej podstawie dokonali naprawy gwarancyjnej...

  • Mod Team
Napisano

Na podstawie kserokopii, która tam była i została wyrzucona po naprawie :D Słowo przeciw słowu. Teraz można sobie najwyżej pogadać, albo spróbować dojść do porozumienia ze sprzedawcą i załatwić duplikat. Cenna rada na przyszłość - NIGDY nie wysyła się oryginałów jakichkolwiek dokumentów, zawsze tylko kopie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...