Skocz do zawartości

[Hamulec] Shimano czy Avid - ktore lepsze


Schlomo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Też przymierzam się do zmiany hamulców (z shimanowskich) i zastanawiam się czy jest sens przesiadać się na hamulce DOTowskie...

Napisano

Sprawdź kształt klamek. Nie wiem ale ja po przesiadce z J3 odczułem raczej lekki dyskomfort. Teraz złożyłem Xt m775. Hamują lepiej. Lecz rewolucji nie ma. Uważam, że mimo drobnych ocierań, psujących się uszczelek i lekkiego luzu na klamce - który defacto można zniwelować - Andrew :thumbsup: to naprawdę super hamulce. Moim zdaniem najlepsze na początek.

  • Mod Team
Napisano

Też przymierzam się do zmiany hamulców (z shimanowskich) i zastanawiam się czy jest sens przesiadać się na hamulce DOTowskie...

Jest sens jeśli jeździsz w zimie w niskich temperaturach. Przez olej mineralny klamka puchnie, klocki zaciskają sie na tarczy i ocierają. Z kolei jeśli nie jeździsz w zimie hamulce na olej mineralny są bardziej komfortowe, odpowietrzasz tylko jak się zapowietrzą. W hamulcach na Dota raz w roku trzeba wymienić płyn.

  • Mod Team
Napisano

W hamulcach na Dota raz w roku trzeba wymienić płyn.

W samochodach, które jeżdżą dużo więcej i w znacznie gorszych warunkach zaleca się wymianę co 2 lata, a przy rzadszej też nic złego się nie dzieje. Daleki więc jestem od takiego przesadyzmu jak niczym nieuzasadniona wymiana płynu co rok.

Napisano

@Odi

DOT jest higroskopijny, chłonie wodę. W autach zaleca się wymianę co 2 lata lub sprawdzenie ilości wody w płynie. Jest takie sprytne urządzenie. Przy dużej zawartości wody spada temperatura wrzenia płynu i hamulce mogą się zagotować. Wytworzy się po prostu para wodna, będzie koniec hamowania i pedał w podłodze. Są ludzie, którzy nigdy nie wymieniają płynu hamulcowego albo robią to raz na 5 lat i nic im się nie dzieje chyba, że pojadą w góry. icon_wink.gif Żeby przestać hamować trzeba rozgrzać mocno rozwodniony płyn ok 2-3 % płyn do ok 140 C. Płyn nie zaciski. Czym wyższy numer Dot tym wyższa temperatura wrzenia.

IMHO jak ktoś nie jeździ ostro po górach to może sprawdzać płyn spokojnie raz na 2 lata . Nawet zawilgocony płyn nie pozbawi nas hamulców od razu. Stopniowo będzie spadać ich skuteczność aż do zapadnięcia się klamek. Nawet płyn bez wody zacznie wrzeć przy temperaturze 140-260 stopni ( w zależności od jakości) pozbawiając nasz hamulców.

 

Oleje maja temp wrzenia ponad 300 C i nigdy nie chłoną wody. Czyli Shimano teoretycznie jest 2 razy bardziej odporny na przegrzanie.

  • Mod Team
Napisano

Nie tylko o temperaturę wrzenia chodzi. Z tego co pamiętam w którymś temacie Andrew pisał że jak się DOT zmiesza z wodą i jak się tak dłużej pojeździ to taka mieszanka zżera uszczelki i mamy drogi remont do zrobienia.

Napisano

Może też chodzić o wypłukanie syfu z zacisków podczas wymiany płynu. Troszke się tego tam zbiera. Z drugiej strony auto stoi przez cały rok pod chmurką. Jeździ się w deszczu a wody tak dużo się nie dostaje. Co zaleca producent, kiedy wymieniać?

Dot może uszkodzić lakier na ramie. Składa się też w 30 % z oleju. Trzeba uważać na klocki I tarcze.

 

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...