Skocz do zawartości

[kaseta] halas, tyrkanie podczas pedałowania


lukaszorlas

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Na wstępie przepraszam, jesli napisze o problemie juz rozwiązanym ale nie znalazłem go na forum.

 

Kupiłem w grudniu 2010 Unibike Expert 2010 ---> OPIS

Rower jest świetny ale mam z nim kłopot.

Po kilku jazdach w zimie (poniżej 100 km) zaczynajac na nim jezdzic na wiosne

zaczałem słyszeć tyrkanie podczas pedałowania, tak jakby przerzutka chciała się zmieniać, przerzucić oraz czasami gdy wywieram nacisk (pod górke i na prostej) to tak jakby coś strzeliło i noga mi zskakuje do przodu, tak jakby coś w środku korby lub przerzutki przeskakiwało)

 

Uregulowałem przerzutki (pokreciłem przy manetkach) i odgłos ucichł lecz nie znikł.

Sprawdziłem korbę i jest ona stabilnie zamontowana (nie ruszana od nowości)

Kaseta nie rusza się.

Hak przerzutek bez zastrzeżeń.

suportu nie umiem sprawdzić bo mam jeszcze zbyt małą wiedzę o serwisowaniu rowerów.

 

Rower jest na gwarancji ale kupiony przez internet i musiałbym wysyłać z Chrzanowa do Gliwic.

 

Oddałem go do serwisu, do Pana mającego w Chrzanowie opinie dokładnego i doświadczonego.

2 dni pracował nad moim rowerem i powiedział, że kaseta miała uszczerbione ząbki i faktycznie pokazał mi ją i miała zrysowane ząbki.

Powiedział mi, że choć jest to Deore XT to jakość produktów z 2010 roku nie jest tak samo dobra jak z lat do 2000 roku (kolokwialnie mówiąc "chinczyki").

Wymienił kasetę i łańcuch - 150zł z robocizną (dużo? mało? w sam raz za taka usługę?)

 

Po tej wymianie przez tydzień nic nie tyrkało. 8 dnia znów zaczęło:(

 

Proszę o pomoc, bo to mój pierwszy "poważny" rower i przy moich zarobkach wydanie na niego dużej kwoty 3.000 zł, myślałem,że da mi poczucie "bezawaryjności",

a tu klops:(

Napisano

Może masz delikatnie rozregulowaną przerzutkę?? Czym smarujesz łańcuch i w jaki terenie,warunkach jeździsz??

Co do ceny to zależy jakiej klasy kasetę i łańcuch ci w serwisie zamontowali.

Napisano

150zł za kaserę i łańcuch deore, to około 30zł za robociznę. Ja bym tyle nie dał, jak za kilka zł można kupić klucz i skuwacz do łańcucha, tym niemniej kwota w normie za taką usługę. :icon_wink:

 

Pomijając fakt, że gość z serwisu prawdopodobnie zrobił Cię w ciula.. Mam przynajmniej nadzieję, że oddał Ci stary łańcuch i kasetę, bo prawdopodobnie są dobre. Ja też mam napęd z 2010. Korba deore, łańcuch XTR i kasera XT i przejechałem na nim kilka edycji błotnistego maratonu, treningi itd i kaseta jest baardzo mało "zjedzona", więc wątpię, byś zdążył zajechać napęd deore. Rower powinien w tragicznie błotnych/zimowo-solnych warunkach przejechać chociaż 5k km, by można było mówić o zajechaniu napędu.

 

Podejrzewam, że to bębenek- takie cuś na co nakłada się kasetę, sprzęgło, które zwalnia koło, jak nie pedałujesz, by nie ciągnęło łańcucha. Tu pytanie, jaką masz tylną piastę? Marka, model.

 

powiedział, że kaseta miała uszczerbione ząbki i faktycznie pokazał mi ją i miała zrysowane ząbki.

 

Zjechana kaseta potrafi przypominać szpilki. Jak ząbki są "zarysowane", a pan z serwisu zmienia kasetę i łańcuch, to jest d* a nie serwisant, albo po prostu naciągacz. Z resztą czasami udaje się podszlifować kasetę i napęd śmiga jeszcze setki kilometrów, także dziwne podejście tego serwisanta...

 

 

 

Może masz delikatnie rozregulowaną przerzutkę??

 

To by wtedy skakało niezależnie od obciążenia.

 

Te odgłosy występują na wszystkich zębatkach kasety czy tylko na "granicznych"?

 

Facet kasetę zmieniał, to musiał zakres wyregulować, a problem nie ustał.

 

 

 

 

 

Napisano

Smaruje łańcuch (tylko na złączeniach)gdy sucho tym:SUCHO, a gdy mokro tym: MOKRO

 

Oddał mi kasetę i łańcuch, ale już jej nie mam.

 

Tu filmik obrazujący mój problem

 

Filmik pierwszy link z YouTube 1

 

Filmik drugi link YouTube 2

 

Teraz ide pojeździć, i nagram Wam jeszcze jak wyglada pokrętło przy manetce. Rusza się na lince. Pokrętło od przedniej przerzutki sie nie rusza.

Napisano

1. Źle wyregulowana przerzutka. Pokręć śruba baryłkową.

2. To brzmi jak za mało nasmarowany łańcuch. Ten czerwony FINISH LINE, nadaje się jedynie do wspomagania smarowania gdy łańcuch jest już nasmarowany, albo do smarowania klamki hamulcowej itp. nawet w suchych warunkach nie ma go już po ledwo przejechanych 30km, albo i mniej. Stosuj zielonego FINISH LINE'a cały czas. Nawet w suchych warunkach. Bedziesz musiał się natrudzić troche z domyciem napędu, ale smarowanie starczy na bardzo, bardzo długo. Ja na zielonym moge przejechać nawet 400km do 500km. :icon_mrgreen:

Napisano

pobaw się jeszcze regulacją kąta opasania kasety i sprawdź w jakim stanie są kółeczka przerzutki

kaseta nie rusza się, i jest pod dobrym kątem. Kółeczka w przerzutce ruszaja sie na boki trochę.

 

Tu filmik, gdy jest najcięższy bieg, wtedy jest jeszcze głośniej, a podczas pedałowania gdy zacznę cofać pedała słychać jakieś stuknięcia:

 

YouTube cz.3

 

YouTube cz.4

 

oraz pokrętło przy manetkach ---> YouTube - pokrętło

 

PS. a tak na marginesie chciałbym Wam pokazać jedną fajną ciekawostkę ---> Narzędzia w rogach

 

Błagam pomóżcie:(

  • 4 tygodnie później...
Napisano

udało się. trzeba było dwukrotnie wyregulować przednią i tylnią przerzutkę wg instrukcji.

 

pozdrawiam i dziekuje za pomoc

 

ps. filmik usuniete z YouTube (zostały tylko poprzednie)

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Kaseta zawsze ma trochę luzu, a oś nie będzie w 100% prosta. Nigdy! Całkiem normalna sytuacja, a w tym przypadku nie chodzi nawet o kasetę tylko właśnie o wspomnianą oś. ;) Nie martw się. Wszystko jest dobrze. Możesz jeździć śmiało.

Napisano

Dzięki za poradę. Nie ukrywam, że jestem niedoświadczonym userem jeśli chodzi o sprawy techniczne:) Wstyd czasem pytać o tak oczywiste sprawy ale kto pyta nie błądzi.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...