Skocz do zawartości

[Rower] Lazaro Integral V


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam wzrost 175 cm, długość nogi 84 cm i mam duży problem z doborem ramy. Czytając Wasze posty nie jestem w stanie ogarnąć który rozmiar ramy wybrać 17'' czy 19''. Tak więc proszę Ludzi o podobnych rozmiarach o pomoc. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie v3 po przejechaniu 330km (rower zakupiony na począku czerwca) wymaga regulacji:

- łańcuch (albo coś innego) obciera przy przełożeniu 9 z tyłu (było od początku, ale że 9 z tyłu mało kiedy używam, więc nie przeszkadzało)

- zmiana z 7 na 6 działa z wielkimi problemami / nie działa (pogarszało się z czasem)

- hamulce - przedni piszczy (z tym akurat nic się nie zrobi), tył za słabo łapie (samemu nie chciało mi się regulować, bo to też nie problem)

- możliwe że coś zaczęło trzeszczeć, ale tego nie potwierdzę, bo w zupełnej ciszy nie jeżdżę, a w zacisznym miejscu nie chciało mi się weryfikować

Liczę też na to że wszystko inne zostanie sprawdzone / podokręcane.

Natomiast 330km to chyba trochę mały przebieg jak na potrzebę regulacji?

Edytowane przez dzudzu9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam wzrost 175 cm, długość nogi 84 cm i mam duży problem z doborem ramy. Czytając Wasze posty nie jestem w stanie ogarnąć który rozmiar ramy wybrać 17'' czy 19''. Tak więc proszę Ludzi o podobnych rozmiarach o pomoc. :)

 

19" będzie lepsza - oczywiście jeśli zgodnie z tytułem wątku myślisz o integralu V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie v3 po przejechaniu 330km (rower zakupiony na począku czerwca) wymaga regulacji:

- łańcuch (albo coś innego) obciera przy przełożeniu 9 z tyłu (było od początku, ale że 9 z tyłu mało kiedy używam, więc nie przeszkadzało)

- zmiana z 7 na 6 działa z wielkimi problemami / nie działa (pogarszało się z czasem)

- hamulce - przedni piszczy (z tym akurat nic się nie zrobi), tył za słabo łapie (samemu nie chciało mi się regulować, bo to też nie problem)

- możliwe że coś zaczęło trzeszczeć, ale tego nie potwierdzę, bo w zupełnej ciszy nie jeżdżę, a w zacisznym miejscu nie chciało mi się weryfikować

Liczę też na to że wszystko inne zostanie sprawdzone / podokręcane.

Natomiast 330km to chyba trochę mały przebieg jak na potrzebę regulacji?

1. Tu łańcucha się nie reguluje. Sytuacja wymaga regulacji przedniej albo tylnej przerzutki (sprawdź czy przy 9 trybie kasety, łąńcuch nie "szura" Ci o wózek przedniej przerzutki (sprawdź skąd dokładnie dochodzi dźwięk) - jeśli tak to wyreguluj przednią przerzutkę baryłką przy manetce lub śrubą regulacyjną w przedniej przerzutce).

2. Wyreguluj tylną przerzutkę baryłką przy manetce na kierownicy.

3. Piszczenie klocka hamulcowego można wyeliminować lub przynajmniej zminimalizować przez jego inne ustawienie (zmiana kąta) lub wymianę na inny typ klocka (polecam ABS-3CC). Jeśli tył słabo łapie to wyreguluj go baryłką przy manetce na kierownicy lub naciągnij jego linkę. Zakładam też, że sprawdziłeś czy klocki są prawidłowo ustawione do rafki koła (czy przylegają całą płaszczyzną i czy mają właściwe kąty w stosunku do rafki).

4. Trzeszczenie to często słabo dokręcone pedały + piasek, który się dostał do gwintu. Odkręć je całkiem, dobrze wyczyść obie strony gwintu (w pedale i korbie), nałóź gęsty smar na gwint i dokręć mocno pedały. Po 10-50 km jazdy ponownie dokręć. "Trzeszczenie" może też pochodzi od tarcia łańcucha o wózek przedniej przerzutki. Będzie się pojawiać lub znikać w zależności od tego na jakim trybie kasety będziesz miał łańcuch w czasie pedałowania. Musisz coś więcej napisać o tym "trzeszczeniu" bo powodów może być więcej.

5. 330 km to bardzo dobry moment na przeprowadzenie regulacji. Nowe linki szybko się rozciągają, dopasowują itp.

 

Powodzenia przy regulacji :)

Edytowane przez kola01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19" będzie lepsza - oczywiście jeśli zgodnie z tytułem wątku myślisz o integralu.

Oczywiście że chodziło mi o Integrala. :) Problem jest tylko taki że chwilowo ich nie ma na allegro, znaczy są, ale tylko modele z hydrauliką, czego raczej nie chcę. Wiem że bliźniaczą marką jest Kands, model Maestro. Może ktoś obejrzy ten rowerek i napisze czy jest wart swojej ceny, no i co będzie lepszym wyborem?

http://allegro.pl/wypasiony-pogromca-szosy-ful-alivio-kands-maestro-i5425757263.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem Lanzaro Integral V3 2015 http://allegro.pl/king-of-the-road-full-alivio-lazaro-integral-v3-i5465466128.html , błotniki są w komplecie, ale przydałby się jeszcze bagażnik i oświetlenie. Co do bagażnika to najchętniej kupiłbym jakiś szybko montowany/demontowany, gdyż nie zawsze bym go potrzebował, a uroku nie dodaje. Chętnie przeczytam również jakie oświetlenie polecacie. Dziękuję z góry za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zastanawiam się nad kupnem Lazaro V, ale budżet mam koło 1k. Czy wiecie może jakie są praktyczne różnice między tymi rowerami i czy lepiej dozbierać?

 

http://allegro.pl/mocny-cross-2015-lazaro-integral-v2-men-2-x-acera-i5465467374.html

 

http://allegro.pl/king-of-the-road-full-alivio-lazaro-integral-v3-i5465466128.html

 

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z cyklu "czy lepszy Opel Corsa czy może do Astry dołożyć?" Wszystko zależy od Twoich preferencji. Jak chcesz jeździć dużo i możesz dołożyć to bierz V3. Jak trochę mniej to V2 tez starczy. Rowerki różnią się tylko jakością osprzętu.

Edytowane przez kola01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

na skrajanych trybach kasety? Jeśli tak to sam wyreguluj - masz m.in baryłkę przy kierownicy.
 

 

Skrajnych przełożeń nie reguluje się "baryłką" tylko śrubami H i L. Odkręć linkę, wyreguluj skrajne wychylenie przerzutki, podłącz linkę, wyreguluj baryłką między biegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek, nie zrozumiałeś. Maniek520 pisze o przedniej przerzutce a ja się tylko odniosłem do położenia łańcucha na kasecie. Problem najprawdopodobniej dotyczy regulacji p.przerzutki a nie tylnej. Oczywiście może się okazać, że regulacja baryłką nic nie zmieni i potrzebna będzie regulacja śrubami L i H ale przedniej przerzutki. Wszystko to oczywiście w sytuacji gdy łańcuch szoruje po wózku p.przerzutki. Puki co to Maniek520 pisze o jakichś stukach, których jakoś nie potrafię sobie wyobrazić.

Edytowane przez kola01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, mam swojego lazaro v5 (rama 19) od ok 3 tygodni i jestem zadowolony, na początku trochę marudziłem że nachylenie mojej sylwetki jest za duże, że rama ciut za długa, że może powinienem zamiast 19 wybrać rozmiar 17 przy moich parametrach ( 176 cm wzrostu, dł nogi 83/84), już nawet miałem wymieniać mostek na krótszy, ale zamiast tego zwęziłem kierownicę (brzeszczotem :D ) po 2,5 cm z obu stron ( w lazaro jest ona dość szeroka, ok 67 cm, gdzie w większości klasycznych rowerów to ok 61) i muszę powiedzieć że ten zabieg całkowicie zmienił moją pozycję, rozstaw rąk się zawęził, pozycja się wyprostowała i teraz jest po prostu rewelacja :D moim zdaniem, rozmiar 19 wcale nie jest aż tak duży, przy nodze ok 80-84 cm spokojnie będzie pasował, a jeśli kierownica będzie ciut za daleko to można wyregulować to tak jak ja, lub zmieniając mostek na krótszy, tak bym doradzał osobom które mają wątpliwości co do rozmiaru ramy :)

 

a teraz trochę moich technicznych problemów:

 

1) jeździłem po piaszczystych drogach i troche sie piasku zebrało tu i ówdzie, więc wyczyściłem łancuch, tylną przerzutkę, zębatki... i dzisiaj się niespodziewanie zaczeły problemy z tylnymi przerzutkami, mianowicie zrzucanie na niższy bieg trwa dość długo, jest głośniejsze i jakby bardziej "surowe" :D przy zmianie na większe zębatki nie ma problemu, czy usunięcie smaru z łańcucha jest tego przyczyną? a może jakąś śrubke niechcący przekręciłem przy tylnej przerzutce?

 

2) zauważyłem że jak pada deszcz lub koło chociaż trochę złapie wilgoci, to oba hamulce przeraźliwie piszczą, sąsiedzi już zaczynają narzekać, jak można to rozwiązać?

 

z góry dzięki za odp, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dla tego, że w rowerze nie "zrzuca" się na niższy bieg.

Nazywasz biegi odwrotnie niż powinieneś, mniejsza koronka z tyłu to wyższy bieg :) więc "zrzucasz" łańcuch niżej ale na wyższy bieg (kręcisz pedałami tak samo ale jedziesz szybciej)

 

Dla tego powinieneś w takim przypadku poluzować linkę i (znowu odwrotnie niż intuicja podpowiada) musisz dokręcić w prawo baryłką. Wrzucając łańcuch na większą koronkę linkę ciągniesz manetką, zrzucanie na koronkę mniejszą polega na wyluzowaniu linki i sprawę załatwia sprężyna w przerzutce. Jeśli łańcuch ma "opory" z przejściem na mniejszą koronkę to znaczy ,że sprężyna ma za ciężko i nie może wybrać luzu linki - trzeba poluzować linkę, dokręcając baryłkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...