Skocz do zawartości

[12394g] Cube CLS LTD PRO


kamil87

Rekomendowane odpowiedzi

Budując ten rower, cel miałem jasny: zbudować taki jednoślad, który okaże się jak najbardziej uniwersalny. Czyli innymi słowy podnieść do potęgi idee roweru crossowego - hybrydy, której zawsze będzie czegoś brakować, by być albo charakternym MTB, albo szybką szosą/przełajem. Stając przed wyborem jakość albo waga, zawsze wybierałem jakość. Choć na pewnym etapie po prostu dobre części są także stosunkowo lekkie. Do tego całość miała cieszyć oko. Ergo kolory także grały rolę, kiedy wybierałem komponenty.

 

Z efektu końcowego jestem bardzo zadowolony. Rower przejechał dwa tysiące kilometrów od połowy kwietnia. Przejechałem nim i sporą część Sudetów, i piaszczysty Park Narodowy "Ujście Warty", i kilka dużych miast na czele z Berlinem. Wszędzie sprawdził się rewelacyjnie. Szeroka kierownica czyni go zwinnym jak MTB, piekielnie mocne hamulce przydają się w miastach, a zwłaszcza w górach, duże lekkie koła sprawiają, że śmiało można utrzymywać średnią prędkość 35 km/h.

 

Podana przeze mnie waga roweru nie jest sumą pojedynczych części (stąd nie podaję ich wagi) - ważyłem je modułami:

 

Rama, suport, przerzutka przednia, hamulec tylni, miski sterów - 2700 g

Amortyzator, manetka jego blokady, hamulce przedni, gwiazdka - 2125 g

Stery, podkładka dystansowa - 60 g

Kapsel, klocki z tylnego hamulca, śruby z przerzutki - 37 g

Kierownica, mostek, chwyty, gripy, korki - 737 g

Tylne koło z oponą i tarczą hamulcową: 2382 g

Przednie koło z oponą i tarczą hamulcową: 1862 g

Zaciski - 92 g

Przerzutka tył - 269

Pancerze - 61 g

Korba, pedały - 1116 g

Siodło, sztyca, zacisk - 504 g

Koszyk na bidon - 80 g

Łańcuch: 300 g

Licznik i transmitter - 69 g

 

Całość: 12394 g.

 

Możliwości odchudzenie roweru jest na pewno kilka. Kierownicy raczej nie zmienię na węższą, ale mostek śmiałoby można na model choćby Syntace 104, jeśli będą już w sprzedaży nowe tarcze Avida HS1, to na pewno kupię, pewnie będą lżejsze, pewnie też trzeba będzie zmienić adaptery. Z większych fanaberii to można pokusić się o któryś z wyższych modeli szprych DT, raczej nie zmienię zacisków na KCNC na przykład, bo te od DT mi się za bardzo podobają, zobaczymy, jakie będą przerzutki Sram X0na 2012 rok, bo do tych 2010 i 2011 jakoś nie jestem przekonany. Schwalbe Marathon Cross okazała się znakomitą oponą, szalenie uniwersalną, ale mimo wszystko chyba zdecydują się na zmianę jej w przyszłości na lżejszą, a i chyba bardziej terenową Schwalbe Marathon Extreme (28x1.6), a do tego dętki z serii light - Schwalbe AV18. Zysk wagowy to - wg tego, co pisze producent - jakieś -160 g. No chyba, że zdecyduję się na szaleństwo i kupię te słynne 58-gramowe dętki ECLIPSE 29. Ale taki sprzęt zobowiązuje, żeby zainwestować w kierownicę i sztycę karbonową wtedy. Ogólnie to także sama rama jest bardzo ciężka: 2165 g z hakiem, czterema śrubkami alu i miskami sterów to za dużo. Tak sobie myślę: skoro Specialized Stumpjumper Comp 29 waży 1714 gram, to myślę, np. crossowa rama Speca - Crosstrail możliwe, że będzie z 300/350 gram lżejsza od mojej. Ciekawi mnie także, ile waży np. rama topowego crossa ze stajni Cube`a, czyli Tonapaha?

 

Bar Plugs: Fi`zi:k (lekko podpiłowane, tak aby zmieściły się do kierownicy)

Bottle Cage: Elite Ribeo + alu śruby ProBolt M5x16

Brake & rotor (Front): Avid Elixir CR (przewód docięty do: 650 mm) + alu śruby do klamki ProBolt M5x16 + adapter Avid IS-PM 160mm + adapter Avid PM-PM 185 mm + tarcze Avid G2CS (185mm) + śruby Dartmoor

Brake & rotor (Rear): Avid Elixir CR (przewód docięty do: 1370mm) + alu śruby do klamki ProBolt M5x16 + adapter Avid PM-PM 185mm + tarcze Avid G2CS (185 mm) + śruby Dartmoor

Cables: Jagwire + Jagwire nosed + Clarks teflon + rurki termokurczliwe + gumki Jagwire

Cassette: Sram Pc-991 (11-34)

Chain: Sram PC-991 Cross Step

Crankset: Shimano SLX FC-M660 (48x36x26) 170mm (zdemontowana osłona blatu) + Aeorozine-Titanium MTB BB-08-XC-73/68 (łożyska ceramiczne)

Derlr (Front): Sram X-7 (low clamp) + alu śruba ProBolt M5x10 + alu śruba ProBolt M5x20

Derlr (Rear): Sram X-7 (long cage)

Fork: SR Suntour NRX E-RLD (rura docięta na długość: 1900 mm) + manetka remote lock out

Frame: Cube CLS LTD PRO (5ocm) + aluminiowy hak + 2 alu śruby ProBolt M5x16

Grips: Portland Design Work Speed Metal Grip (docięte pod gripshifty na szerokość 80mm)

Handlebar: Crank Brothers Cobalt 2 (gięta, 700mm, oversized)

Headset & starnut & topcap: Cane Creek 110 ZS + alu śruba kapsla ProBolt M6x30

Pedals: Wellego LU C-17

Seat: San Marco Regale Red

Seatpost: Syntace P6 Alu (31,6mm, 350mm)

Seatpost clamp: Woodman Deathgrip SL (34,9mm)

Shifters: Sram X-0 (3x9)

Skewers: DT Swiss RWS (5mm, 100mm +130mm)

Spacers: Cane Creek interlok (2,5mm) + Superstar Components (10mm)

Stem: Syntace F149 (100mm)

Tire (Front): Schwalbe Marathon Cross (28x1.5, zdarty pasek odblaskowy)

Tire (Rear): Schwalbe Marathon Cross (28x1.5, zdarty pasek odblaskowy)

Tubes: Schwalbe SV17

Wheel Front:

-Hub: DT Swiss 370

-Rim: DT Swiss X470

-Spokes: DT Swiss Champion (293mm)

-Nipples: CN Spoke (12mm)

-Rim tape: Schwalbe Textil High Pressure Rim Tape (28x18mm)

Wheel Rear:

-Hub: DT Swiss 370

-Rim: DT Swiss X470

-Spokes: DT Swiss Champion (293mm)

-Nipples: CN Spoke (12mm)

-Rim tape: Schwalbe Textil High Pressure Rim Tape (28x18mm)

Misc :

- Computer: Knog N.E.R.D. 12

- Bootle: Elite Hygene (550ml)

- Light (front): 2xKnog Beetle

- Light (rear): Knog Skink

- Seat bag: Fi`zi:k

 

5845581085_b98b718a31_b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Dzięki za dobre słowo. Racja, wygląda ładnie, śmiga się także nieźle. Ale cała frajda zakończyła się w momencie, kiedy złożyłem ten rower. W budowaniu rowerów, zauważyłem, chodzi o to, aby ciągle "gonić króliczka". Zatem rower najprawdopodobniej pójdzie do sprzedaży. Nie wiem, czy w całości, czy na części, zobaczymy. Teraz moim celem jest zbudowania takiego crossa, który pobije wagą tego STEVENSA X9:

http://www.stevensbikes.de/2011/index.php?bik_id=93&cou=PL&lang=en_US&sect=description#inhalt

 

Niby piszą, że waga to 9,9 kg. Doliczając do tego pedały, jakiś bidon, koszyk i licznik i będzie z 10,3 kg. Teraz tworzę projekt, który przynajmniej w Exelu pozwoli zejść do 10 kg.

 

Waga ok. 10 kg to pierwszy warunek, drugi to to, że rower będzie budowany w dwóch kolorach - czarnym i czerwonym. Plus wobec obecnego projektu chyba dodam więcej czerwonych akcentów, coby dodać mu agresywności. Trzecie założenie. Części mają się ładnie komponować. I musi dać się na tym jeździć. Oczywiście mógłbym do budowy użyć jakichś opon typu slicki, co pozwoliłoby od razu zejść o 350/400 gram w dół, wobec planu założena Schwalbe Marathonów Extreme, ale ma to być cross, którym z asfaltu będzie dało się zjechać bezstresowo w teren.

 

W związku z nowym projektem mam pytanie do użytkowników takie zestawu kół:

 

DT Swiss 240s + DT Swiss Revolution + DT Swiss X470 + plus np. nyple DT alu 12 mm. Można przeczytać, że składając taki zestaw należy zapomnieć o sztywności kół. Szczerze powiedziawszy jestem bardzo ciekawy, jakby się jeździło na takich koła w dodatku zakładając dętki ECLIPSE. Jednak jak mówiłem, na rowerze musi dać się jeździć i to w terenie, więc zastanawiam się, czy nie użyć sprawdzonych DT COMPETITION 2.0-1.8-2.0 lub ew. (ale tutaj czekam na Wasze opinie) DT SUPERCOMP (2.0-1.7-1.8)?

 

Rzecz jasna pytanie jeszcze o amortyzator. Typowo crossowy jest SUNTOUR NRX-E RLD. I jest on zastosowany w w/w STEVENSIE, co tylko potwierdza jego klasę. Zresztą sam na nim jeżdżę i jestem bardzo zadowolony. Jednak wydaje mi się, że jak wybiorę się na ostrzejszą jazdę w terenie, patrząc nań mam wrażenie, że jakiś za wiotki jest. Toteż zastanawiam się na Rebą 29 oraz tak chwalonym przez 29erowców Manitou Tower Pro. Na stronie Manitou waga to kilka gram poniżej 1700 gram. Jeśli ma ktoś jeszcze jakiś pomysł na zastosowanie widelce, proszę o sugestie.

 

Zatem koła oddam w ręce DT, kwestia jak mówię wyboru szprych. Kokpit i sztyca to zdecydowanie Syntace. Korba to tuningowany SLX trzema blatami SPECIALITES TA (z moich obliczeń wynika, że - zachowując zębatki 48-36-26 - da się zejść do ok. 750 gram bez suportu). Wiadomo, gdzie się da, wstawi się albo tytanowe śruby, albo aluminiowe. Skomplikowana jest także kwestia z przerzutkami. Na pewno będzie to SRAM, na którym jeżdżę od stu lat i jest znakomity. Tylko pytanie, jakie modele. SRAM chyba nie wprowadzi nowych gripów X0 pod 10 biegów, więc pytanie, czy właśnie te gripy będą współpracować nową (10 biegową) X0/X9 z tyłu i RIVALEM/REDEM z przodu. Zresztą nie wiem, czy te przednie szosowe przerzutki mają pojemność 22 ząbków.

 

No i najważniejsza kwestia ramy. Obecna siłą rzeczy się nie nadaje. Jednak malowanie CUBE`ów jest znakomite. Zatem czekam na informacje od CUBEa, ile waży np. taki TONAPAH czy NATURE tegoroczny. Jeśli do 1800g, to składam na którejś z tych dwóch, jeśli więcej, będę się musiał rozejrzeć za czymś lżejszym. I przy okazji mam prośbę, jeśli ktoś coś wie o wadze crossowych ram CUBE`a, niech śmiało pisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Powiem Ci że rower jest idealnie dobrany . Rasowy crosiak

Ja kierowałem się Cubem Tonopah SL ale poszedłem w innym kierunku

 

Ja planuję zejść do 9.5kg i będę zadowolony. Na 9,0kg z amorem za dużo kasy trzeba wydać.

Ja o ile starczy kasy to planuję kupić taki amor jak Ty masz tylko szukam wersji z piwotami ,korbę SLX z jedną 36t zębatką lub starszy model trekingowy XT, kupiłem ostatnio Shimano 105 FC 5600 z jednym blatem alu 39t waga łączna 735g z suportem ale nie pasowała do ramy,za mały Qfactor był i musiałem się jej pozbyć niestety ...., do tego czeka na zamontowanie przednia obręcz AlexRims DA 22 443g plus piasta novatec 78g i szprychy CN Spoke 221g , gripy piankowe bontrager XXX lite lub coś podobnego .

Exel wskazal 10.181g więc z tym amorem, przednim kołem i chwytami to powinno być 9.6 kg

Będę obserwował Twój projekt

Pozdrawiam

 

Ja planuję zejść do 9.5kg i będę zadowolony. Na 9,0kg z amorem za dużo kasy trzeba wydać.

Ja o ile starczy kasy to planuję kupić taki amor jak Ty masz tylko szukam wersji z piwotami ,korbę SLX z jedną 36t zębatką lub starszy model trekingowy XT, kupiłem ostatnio Shimano 105 FC 5600 z jednym blatem alu 39t waga łączna 735g z suportem ale nie pasowała do ramy,za mały Qfactor był i musiałem się jej pozbyć niestety ...., do tego czeka na zamontowanie przednia obręcz AlexRims DA 22 443g plus piasta novatec 78g i szprychy CN Spoke 221g , gripy piankowe bontrager XXX lite lub coś podobnego .

Exel wskazal 10.181g więc z tym amorem, przednim kołem i chwytami to powinno być 9.6 kg

Będę obserwował Twój projekt

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...