KrzYchuu Napisano 8 Czerwca 2011 Napisano 8 Czerwca 2011 Witam, Otóż chce wymienić cały napęd dotychczas używałem: kasetę: Deore XT 9 rzędów CS M770 łańcuch: CN HG73 korbę: FC M580 Zrobiłem na tym sprzęcie 11kkm na jednym łańcuchu, czas na wymianę poszukuje czegoś w cenie do 600zł (kasetę, łańcuch i 3 blaty z przodu bez korby), tym razem chce kupić 2 łańcuchy by dłużej sprzęt wytrzymał. pozdrawiam
beskid Napisano 8 Czerwca 2011 Napisano 8 Czerwca 2011 Na twoim miejscu dołożył bym ok 100 zł i zamiast dokładać do starej korby to kupił bym całą nową korbę SLX LX (ok 400zł), kasetę SLX LX (ok 150zł) i dwa łańcuchy HG73 po ok 75 zł za sztukę.
KrzYchuu Napisano 8 Czerwca 2011 Autor Napisano 8 Czerwca 2011 beskid , ale po co kupować nową korbę skoro jest dobra wystarczy zmienić tylko blaty
beskid Napisano 8 Czerwca 2011 Napisano 8 Czerwca 2011 Co do tego masz rację o ile reszta zębatek nie jest zjechana, ale po co ci aż 3 blaty?? i co to jest te 11kkm (1100 km czy 11 tys km) // Nie cytujemy w całości postów znajdujących się bezpośrednio nad naszymi.
KrzYchuu Napisano 8 Czerwca 2011 Autor Napisano 8 Czerwca 2011 11kkm czyli 11 000km No jak po co 3 blaty ?!, Po to że środkowa jak i największy blat jest już zajechany, no to od razu można i 3 zmienić.
beskid Napisano 8 Czerwca 2011 Napisano 8 Czerwca 2011 Tak myślałem, że 11 tys a to sporo. No to teraz sobie policz ile dasz za te blaty i czy nie lepiej mieć do nowego napędu nową korbę a starą zostawić na wszelki wypadek. Jestem pod wrażeniem taki dystans na jednym łańcuchu ja dobijam do 7 tys na IG90.
marky5 Napisano 8 Czerwca 2011 Napisano 8 Czerwca 2011 11kkm czyli 11 000km No jak po co 3 blaty ?!, Po to że środkowa jak i największy blat jest już zajechany, no to od razu można i 3 zmienić. Skoro najmniejsza tarcza jest ok. to po co masz ją wymieniać?
beskid Napisano 8 Czerwca 2011 Napisano 8 Czerwca 2011 Miałem o to samo zapytać. Dokładać do korby nowe tarcze ma sens tylko wtedy kiedy jest prawie nowa i coś jest nie tak lub uszkodzona przez uderzenie np. blatu o kamień a nie w przypadku takiego przebiegu. Za te blaty dasz pewnie ok.250 zł a za około 400 zł będziesz miał świetną nową korbę i zrobisz może nawet większy dystans. // Nie cytujemy w całości postów znajdujących się bezpośrednio nad naszymi.
KrzYchuu Napisano 8 Czerwca 2011 Autor Napisano 8 Czerwca 2011 Oki to jak jeszcze mogli byście mi doradzić co w takim razie wybrać. Shimano Deore XT 9rz : Kaseta M770 czy może Kaseta SLX CS-HG80 Łańcuch HG93 a raczej 2 łańcuchy Do tego MECHANIZM KORBOWY FC-M 542 proszę o poradę, bo nie wiem jak połączyć dokładnie te 3 części.
Fenthin Napisano 8 Czerwca 2011 Napisano 8 Czerwca 2011 Kasetę SLX czy XT opłaca się kupować tylko, jeśli masz aluminiowy bębenek. Kaseta Deore jest od nich tylko cięższa. Łańcuchy mogą być. A ja jestem na nie w kwestii zmiany korby. Za 250zł będzie miał komplet zębatek, a i suport wymieni.
beskid Napisano 8 Czerwca 2011 Napisano 8 Czerwca 2011 A ja jestem na nie w kwestii zmiany korby. Za 250zł będzie miał komplet zębatek, a i suport wymieni. Pewnie, że tak, jego wybór ale Fenthin ta korba Deore którą proponuje właśnie ok. 250 zł kosztuje i jest naprawdę bardzo dobra.
KrzYchuu Napisano 9 Czerwca 2011 Autor Napisano 9 Czerwca 2011 A co byście powiedzieli na korbę SLX FC-M660 175mm kosztuje 400zł, ale czy się opłaca ? Albo zabrać z niej blaty i resztę sprzedać ?? Nie mogę nigdzie znaleźć kompletu zębatek, a jednej sztuce to drogo wychodzi.
tobo Napisano 9 Czerwca 2011 Napisano 9 Czerwca 2011 Kasety slx i xt są lżejsze od deore, uznaj czy to dla ciebie istotne. Wymiana korby na nową ma sens jeśli także wkład suportu ma tyle co przebieg całego napędu - po 11 tys km z reguły wkład nie jest w najlepszej kondycji. W innym przypadku wymień środkową i duża tarcze korby, zależnie od tego jak bardzo są zużyte (zależy od tego która jest bardziej eksploatowana). Najczęściej używaną zębatką w eksploatacji mtb (prawdziwej jazdy w terenie) jest środkowa. Duża - jeśli ktoś lubi twarde przełożenia albo dużo jeździ rowerem mtb na szosie. 600 zł na wymianę napędu to dużo. W opcji ekonomicznej zakup kasety deore i łańcucha plus środkowej zębatki korby, stalowej, to 1/4 tej kwoty. No chyba że masz usilną potrzebę zaszaleć. Jeszcze jedno: kupując najnowsze komponenty shimano nie zyskujesz nic jeśli chodzi o jakość/wytrzymałość. W tym względzie to nawet krok w tył, bo jakość wykonania i materiały są coraz gorsze. Mam nową przerzutkę alivio która ma potężny luz od nowości a kaseta xt, na której zrobiłem w suchych warunkach kilkanaście km, zdjąłem i schowałem, ma mocne ślady rdzy tam gdzie łancuch nawet lekko wytarł powłokę koronek. Wkład suportu ht2 xtr założony dwa miesiące temu, eksploatowany w rowerze dojazdowym do pracy (8 km dziennie) ma kulawe łożysko lewej miski.
KrzYchuu Napisano 9 Czerwca 2011 Autor Napisano 9 Czerwca 2011 Waga jak i wygląd nie ma dla mnie aż tyle znaczenia, bardziej już zależy mi na wytrzymałości żebym mógł zrobić jak najwięcej tysięcy na jednym napędzie na poprzednim zrobiłem 11 tyś czas na wymianę. Co do wkładu do suportu to zmieniałem na wiosnę, a raczej zmieniłem tylko łożyska bo były luzy teraz wszystko działa bardzo dobrze. Zobaczcie zdjęcia zębatek w korbie bo nie jestem pewien czy wszystkie trzeba wymienić czy tylko tą środkową i największą.
beskid Napisano 9 Czerwca 2011 Napisano 9 Czerwca 2011 Wszystkie może poza najmniejszym blatem są w tragicznym stanie, zwłaszcza środkowa.
KrzYchuu Napisano 9 Czerwca 2011 Autor Napisano 9 Czerwca 2011 Zrobię jednak tak że kupie kasetę M770 znalazłem za 182zł do tego dwa łańcuchy HG93 po 75zł, tylko mam pytanie gdzie kupić te dwa blaty i jakie stalowe bo nie wiem co wybrać, a na allegro za bardzo nie widzę.
M333 Napisano 9 Czerwca 2011 Napisano 9 Czerwca 2011 cyklotur.com, tam szukaj. Ostatnio radziłem komuś na forum kupno całej korby dla samych zębatek i sprzedaż ramion. Jeżeli chcesz zminimalizować koszty i jednocześnie trochę się "pogimnastykować" (ogłoszenie, przypilnowanie przelewu, zapakowanie i wysłanie) to może być dobre rozwiązanie. BTW. Mam korbę deore ze zint. osią i staowe zębatki z korby truvativ isoflow (ok 70zł) pasują doskonale.
KrzYchuu Napisano 9 Czerwca 2011 Autor Napisano 9 Czerwca 2011 oki tylko jeśli będę kupował blaty to które mam wybrać by pasowały do tej korby, bo nigdzie nie znalazłem by pisało że te blaty pasują do korby M580 Shimano M580 Deore LX Hollowtech II chainset
M333 Napisano 9 Czerwca 2011 Napisano 9 Czerwca 2011 32T (stalowa, prawdopodobnie będzie trwalsza niż oryginalne alu, od innego modelu, ale będzie pasować) http://www.centrumrowerowe.pl/004345/Shimano-Deore_tarcza_korby_FCM532_32z/Produkt.aspx 44T (identyczna jak oryginalna, czyli aluminiowa) http://www.centrumrowerowe.pl/09503050061/Shimano-Deore_LX_tarcza_korby_FCM580_582_44z_ALU_czarna/Produkt.aspx W tym samym sklepie masz również łańcuchy i kasety, coś da się wybrać. I moja dygresja: jeżeli nie liczysz się z wagą i nie masz aluminiowego bębenka piasty to zwykła kaseta hg50 za 1/3 kwoty xt wystarczy. EDIT. W bike-center są "oryginalne" do fc-m580, w cenach 91zł-32T alu oraz 83zł-44T alu.
beskid Napisano 9 Czerwca 2011 Napisano 9 Czerwca 2011 Jak będziesz tą nową Deore LX Hollowtech II utrzymywał w takim stanie jak tą na zdjęciu to długo ci ten napęd nie pociągnie, zwłaszcza elementy suportu (łożyska zewnętrzne ) bo niestety dzisiejsze komponenty Shimano są coraz delikatniejsze. I nawet się nie waż okolic suportu myć zbyt blisko dyszą karchera
KrzYchuu Napisano 9 Czerwca 2011 Autor Napisano 9 Czerwca 2011 Rower jest do jazdy a myje go jak maszyny rolnicze raz w roku, zrobiłem już ponad 11 tys km na nim i w różnych warunkach pogodowych trochę w zimie i zmieniłem już w moim LX Hollowtech II łożyska wydając 22zł i spisują się jak na razie bardzo dobrze, wiem że kasa nie idzie z jakością, ani z wytrzymałością. M333 dzięki za poradę zrobię tak iż kupie dwie te zębatki, kasetę i łańcuchy dwa.
wiki163 Napisano 10 Czerwca 2011 Napisano 10 Czerwca 2011 Zainwestował bym w pełnego XT. Ponieważ mieszanie różnych części osłabia napęd.
KrzYchuu Napisano 10 Czerwca 2011 Autor Napisano 10 Czerwca 2011 W jaki sposób osłabia napęd? Jedyne co będzie "nieoryginalne" to środkowy blat korby, duży będzie taki sam jak był, a mały zostanie stary. A środkowa zębatka będzie ze stalowa z tego względu, że używana jest najczęściej ze wszystkich zębatek. Jeszcze mam pytanie czy te plastikowe małe zębatki przy przerzutce też trzeba wymienić jeśli zmienię napęd?
beskid Napisano 10 Czerwca 2011 Napisano 10 Czerwca 2011 A środkowa zębatka będzie ze stalowa z tego względu, że używana jest najczęściej ze wszystkich zębatek. Jeszcze mam pytanie czy te plastikowe małe zębatki przy przerzutce też trzeba wymienić jeśli zmienię napęd? Zadam ci takie pytanie: jakich koronek używasz w tylnej kasecie jak masz na korbie środkową tarczę??, oraz czy mieszkasz w bardzo górzystym miejscu?? Te pytania maja związek ze stanem twojego środkowego blatu w korbie. Co do pytania to nie koniecznie.
Mod Team safian Napisano 10 Czerwca 2011 Mod Team Napisano 10 Czerwca 2011 Kółka przerzutki? Niekoniecznie, ale mimo wszystko raz na jakiś czas można je wymienić. EDIT: Jak zwykle drugi
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.