barney8 Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 witam mam starego gracika ze sterami skręcanymi na sterówkę 1", chciałem koniecznie do tego założyć mostek ahead, żeby nie było tej głupiej fajki :] kupiłem reduktor sterówki aluminiowy http://allegro.pl/no...1633896027.html nie dokładnie to samo, bo w miejscowym sklepie i za 1/3 ceny tego tu założyłem mostek, wszystko porządnie ścisnąłem i okazuje się że ten reduktor obraca się w sterówce, tzn kierownica nie lata ale przy użyciu siły można obrócić kierę w stosunku do koła, nie jest to za bardzo bezpieczne także chciałbym cos na to zaradzić próbowałem reduktor jeszcze bardziej skręcić i kupa, urwałem kapsel, dałem inny, już porządny kapsel, skręciłem najmocniej jak się dało i dalej to samo. dodam że na bank nie kręci się to na łaczeniu mostek-reduktor materiał rury to stal, klin reduktora jest chyba z żeliwa czy coś, a sam reduktor z alu. ma ktos jakiś pomysł o co może chodzić? kupiłbym inny reduktor ale boje się że skoro materiały są takie same, konstrukcja ta sama to i efekty będa takie same pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hetman Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 Eee? No niemożliwe. Wyjmij i obejrzyj ślady, może Ci coś podpowiedzą. Wytrzyj wszystko ze smaru. Rurę delikatnie wewnątrz papierkiem ściernym przetrzyj. Daj zdjęcia rozwalonego kapsla. Śruba jest ok jeszcze? Rozmiaru nie mogłeś pomylić, bo większy by Ci nie wszedł, skoro to calowe stery... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barney8 Napisano 27 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 no już to przerabiałem, pilnikiem środek rury czyściłem, próbowałem jakieś zadziory na klinie robić. tam nie ma żadnego smaru. śruba jest ok, ale kapsla nie mam, po prostu jak mocniej dokręciłem to śruba przebiłą się przez niego. podejrzewam że po prostu aluminium jest za miękkie i nie daje się dobrze sklinować, chociaż sam klin z czegoś dużo twardszego jest. no nie mam pomysłów jak sobie z tym poradzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adas651 Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 zobacz na innym wiedlcu czy jest tak samo, moze ten reduktor jest wadliwy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hetman Napisano 28 Maja 2011 Udostępnij Napisano 28 Maja 2011 A ja mam pomysł jeszcze taki, że za głęboko go wsadzasz - w miejsce w którym widelec już się zwęża i po prostu klin się wtedy ześlizgnie. Spróbuj wyżej. Tu nie ma żadnej kosmicznej technologi, to się klinuje tak samo jak każda inna fajka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 29 Maja 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 Kurcze trochę się wyrwałeś z tym reduktorem. Jeśli rura sterowa byłaby odpowiednio długa to można zafundować sobie coś w rodzaju adaptera - taką nakładkę na sterówkę - tu nie ma co się zepsuć a i waży dużo mniej. W Twoim przypadku można by się pokusić o jakiś klej na gwint śruby, albo niewykluczone że odpowiedzi udzielił Ci już mój przedmówca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barney8 Napisano 30 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2011 Hetman dobrze kombinujesz, może być właśnie tak jak mówisz że za głęboko to siedzi i zamiast się klinować w środku rury to cała siła z klina idzie na opierające się o stalową sterówkę aluminiowe zgrubienie reduktora. mrmorty: wiem o takim patencie i rozważałem to przy budowie roweru, ale w takim przypadku istnieje realne niebezpieczeństwo że sterówka gwintowana może się po prostu złamać. jeśli by się miało niegwintowaną sterówkę to i owszem, jak najbardziej, tylko kłopot w tym że amortyzator z jednocalową niegwintowaną sterówką jest nie do zdobycia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barney8 Napisano 1 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2011 sie prawie udało :] wysunąłem troszkę ten reduktor, zakręciłem naprawdę mocno i wyraźnie trzeba użyć większej siły żeby obrócić kierę, nie jest idealnie ale przynajmniej wyraźnie lepiej podejrzewam że problem tkwi w miękkim aluminium z którego zrobiony jest reduktor, tego chyba po prostu nie da się dobrze zaklinować. temat do zamknięcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.