Skocz do zawartości

[dętki] Napełnianie dętek cieczą


Rekomendowane odpowiedzi

Witam :) jestem tutaj nowy i chciał bym przedstawić wam mój patent który sprawdza się niesamowicie :D PROSZĘ CZYTAĆ UWAŻNIE

Otóż jest to napełnianie dętek wodą :)

Brzmi nietypowo i pewnie pukacie sobie w głowę :D po jakiego groma ? ... (plusy i minusy na końcu)

Oto jak to zrobiłem ( nie wymaga wielkiej filozofii i zaawansowanych narzędzi )

Są potrzebne: rurka dopasowana do wentylka (jeśli mamy wentyl taki jak w samochodzie to idealna jest końcówka taka jak w elektrycznej pompce rowerowej wraz z całą rurką ) końcówka do łączenia węży ogrodowych (takich zielonych kratkowanych :D )

Nakręcamy końcówkę do łączenia węży na wąż ogrodowy i najnormalniej w świecie z drugiej strony końcówki wciskamy wężyk z końcówką do pompowania kół ;)

Końcówka do łączenia węży ogrodowych robi za przejściówkę i łączenie wytrzymuje ciśnienie 8 atmosfer :) po przekroczeniu 8 atmosfer rurka z końcówką do pompowania wylatuje z wielkim hukiem i częstuje wodą wszystkich co obserwowali :D

W domowej instalacji wodnej jest 6 atmosfer co zupełnie wystarcza do napełnienia dętki wodą "na kamień" czyli tak jak byśmy wpompowali do dętki 4 atmosfery powietrza (dalej strach) :D

Poprzednio z dętki należy wypuścić powietrze (maksymalnie wyssać je z dętki za pomocą tej samej rurki z końcówką do pompowania dętek) jeśli tego nie zrobimy to z dętki może zrobić się bomba i wtedy mamy po dętce i nawet po oponie "czysta fizyka"

Lejemy wodę do oporu sprawdzając twardość opony (pompując z instalacji domowej nie powinno rozwalić dętki ale BHP przede wszystkim) jeśli oponę będziemy mogli minimalnie ugiąć to przestajemy lać wodę. Na końcu OSTROŻNIE I SZYBKO zdejmujemy końcówkę do pompowania dętek z wentylka. {uwaga na rozpryski wody}

 

 

 

Plusy :)

 

-niesamowita przyczepność na błocie i wszystkich innych nawierzchniach

-lepsza przyczepność na zakrętach z asfaltową nawierzchnią z drobnym żwirem (ZMORA pozdzieranej skóry z łokci i kolan)

-zupełna likwidacja sztywnego "podskakiwania"

-krótsza droga hamowania (zależy od opon)

-wyższy komfort jazdy: zawieszenie lepiej redukuje małe jak i duże nieprzyjemne nierówności, takie jak na średnio utwardzonej szutrowej drodze (idealne na polskie drogi :D )

-Odciąża łożyska piast: po przejechaniu 2000 km miski i kulki były w nienaruszonym stanie

-większa inercja czyli bez pedałowania jedzie dalej i wolniej zwalnia (na prostym utwardzonym odcinku)

-(dla wyczynowców)większa stabilność podczas lotu i wydłużenie lotu ;)

-uczynienie dętki "nie do przebicia" specjalnie przejechałem po gwoździach "papiakach" i jeśli nie wyciągniemy ich to spokojnie możemy z nimi jeździć bo woda nie ucieka :)

 

Minusy ;(

 

-po napełnieniu wodą koło 26" szer 2.1 waży 12 kg :D monstrum ale to kwestia przyzwyczajenia i potem zupełnie tego nie wyczuwamy

-przy wyższych prędkościach rozwijanych z górki ( koło 70 kmh ) trudność ze skręcaniem (dobre na ćwiczenie bicepsów :D )

-wodę trzeba spuszczać na zimę żeby nie rozsadziła nam dętki wraz z oponą

-przez wagę... trudność z podjeżdżaniem pod górki ( kwestia przyzwyczajenia i wyćwiczenia z czasem )

 

Naprawdę polecam i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-po napełnieniu wodą koło 26" szer 2.1 waży 12 kg :D monstrum ale to kwestia przyzwyczajenia i potem zupełnie tego nie wyczuwamy

-przy wyższych prędkościach rozwijanych z górki ( koło 70 kmh ) trudność ze skręcaniem (dobre na ćwiczenie bicepsów :D )

-wodę trzeba spuszczać na zimę żeby nie rozsadziła nam dętki wraz z oponą

-przez wagę... trudność z podjeżdżaniem pod górki ( kwestia przyzwyczajenia i wyćwiczenia z czasem )

I na tych jakze cennych spostrzezeniach, pozwole sobie zakonczyc ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...