Skocz do zawartości

[przednia część roweru] - luzy


Rekomendowane odpowiedzi

Siema mam problem, w jednym z rowerów jest amortyzator z przodu, gdy zacisnę przedni hamulec i bujam tak jakby do przodu i do tyłu to słychać lekkie stukanie i rower tak jakby idzie jeszcze trochę do przodu ale koła stoją w miejscu czyżbym był tam jakiś mega luz na amortyzatorze lub sterach? jak to naprawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze zdejmij koło i namacalnie zobacz czy amor ma luzy (złap go dwoma rękoma i ruszaj do przodu i tyłu) jak okaże się, że wszystko jest ok to dokręć stery ewentualnie, jeżeli masz tarczówki sprawdź czy tarcza jest solidnie dokręcona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 pytania:

1. co jeżeli się okaże że amor ma luzy czy da się to naprawić?

2. żeby stery dokręcić trzeba odkręcić śruby mocujące mostek i dokręcić tę śrubę co jest u góry tak?

 

btw tarczówek tam nie ma są v brake

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zależy jaki to amortyzator, czasem to się nie opłaca

2. Teoretycznie tylko ta górna, ale ja bym poluzował wszystkie i wszystko na nowo skręcił.

Sprawdź co jest przyczyną i będziemy się zastanawiać do dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety nadal jest problem w tej chwili wygląda on tak: gdy skręcę mocno stery nie ma luzu co prawda ale kierą nie mogę ruszyć jeżeli ustawie je tak żeby dało się obracać (z lekkim oporem czyli tak na granicy) to jest luz minimalny z 1 mm może 2

co można zrobić z tym fantem bawiłem się już z tym 2 godziny dalej mi się nie chce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzy mogą być i na piaście czyli konusy/kulki jesli takie albo łożysko 6000 jesli maszynowe. Ten drugi przypadek u mnie dwa dni temu był prawie dokładnie w objawach i obmacaniu jak luz na sterach a jednak to było łożysko piasty.

 

 

W ogóle zabawa jaką ze sterami opisujesz .. po kolei: zaklinowałeś za mocno taki okrąg o przekroju mniej więcej trójkąta który służy za bieżnie kulek wianka, jesli masz takie. Albo pewna podkładka, taka najbliżej i najciaśńiej od rury sterowej.

 

Kiera ma się kręcić leciutko a luzu ma nie być i już. Obstawiam, że masz tandetne całe stery: dwie miski i wianki do nich - to bardzo szybko sie rozpada i nic nie zrobisz, chyba kupić nowe łożysko. Kup stery na maszynowych, będzie lepiej, są typy o pochyleniu bieżni 45 stopni bądź 30 czy 30 parę na dolnej misce. Radzę ci unikaj wynalazku np.: Tiogi z mieszanymi łożyskami typu wianek na górze i igiełkowe na amorze - to jest szajs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...