mrsandman Napisano 28 Kwietnia 2011 Napisano 28 Kwietnia 2011 Witam W tym miesiącu założyłem nowy napęd, przejechałem na nim jedynie 450km. Korba na początku kręciła się przyzwoicie, jednak dzisiaj zauważyłem że obraca się z bardzo dużym oporem. Ściągałem łańcuch i nic się nie zmieniło, także na pewno problem jest w korbie. Kilka dni temu auto wjeżdzające do garażu zachaczyło o pedało tak że została rysa na zderzaku. Czy w ten sposób mógł zostać uszkodzony suport? Czy porblem tkwi w czym innym?
Mod Team sznib Napisano 28 Kwietnia 2011 Mod Team Napisano 28 Kwietnia 2011 Jedyna pewna metoda to rozkręcenie korby i sprawdzenie w jakim stanie są łożyska (czy kręcą sie bez oporów). Jeśli łożyska będą ok. możliwe że Ci samochód oś wykrzywił (zakładając że to nowa Deorka na HTII).
Mod Team safian Napisano 28 Kwietnia 2011 Mod Team Napisano 28 Kwietnia 2011 Jaki dokładnie model korby? Suport HTII? Sam fakt kręcenia ciężej niż kwadrat to norma, do tego zauważyłem, że Shimano lubi nawalić smaru tak, że ucieka wszystkimi możliwymi drogami Oś korby wygiąć się raczej nie miała jak, wszak cała siedzi w suporcie, jeżeli nie ma żadnego widocznego wgniecenia, czy czegoś podobnego w suporcie to też raczej mało prawdopodobne jego uszkodzenie, ale najlepiej wyjąć korbę, suport i dokładnie obejrzeć.
M333 Napisano 28 Kwietnia 2011 Napisano 28 Kwietnia 2011 Jak sugerują przedpiścy- zdemontować, obejrzeć i złożyć. Nie trzeba klucza do misek, wystarczy imbus 5mm oraz coś pokroju tl-fc16 (cały czas zakładam, że mowa jest o nowej deorce na zintegrowanej osi). Po wyjęciu osi spróbować palcami pokręcić łożyska, które zostały wkręcone w mufie ramy. Jeżeli jedno łożysko chodzi ciężej to różnicę z pewnością zauważysz. Gdyby okazało się, że łożysko zostało zatarte to przed kupnem nowego sugeruję spróbować procesu regeneracji (6805 2rs, więcej w archiwum forum). W kwestii kręcenia suportów h2, u mnie (fc-m533) kręci się _niewiele_ gorzej niż kwadrat kinexa. Mufa nie była planowana. Jedynie przed montażem misek zdjąłem uszczelki i nałożyłem tam smaru, w ilości jaką uważałem za stosowną. Fabrycznie nie było tam prawie wcale smaru, dlatego też zdecydowałem się na poprawianie po fabryce.
mrsandman Napisano 28 Kwietnia 2011 Autor Napisano 28 Kwietnia 2011 Dokładniej korba to Deore M590 ze zintegrowaną osią, tak jak przypuszczacie. Również zauważyłem że od nowości kręciła się ciężej niż stara korba na kwadrat. Jednak teraz jest jeszcze gorzej;/ W pewnym położeniu korby czuć jakby przeskakiwanie w suporcie. Jutro podjade do znajomego mechanika i zobaczymy jak to w środku wygląda, oby coś z tego jeszcze było...
descanting Napisano 28 Kwietnia 2011 Napisano 28 Kwietnia 2011 Dokładniej korba to Deore M590 ze zintegrowaną osią, tak jak przypuszczacie. Również zauważyłem że od nowości kręciła się ciężej niż stara korba na kwadrat. Jednak teraz jest jeszcze gorzej;/ W pewnym położeniu korby czuć jakby przeskakiwanie w suporcie. Jutro podjade do znajomego mechanika i zobaczymy jak to w środku wygląda, oby coś z tego jeszcze było... polecam rozłożyć, wymyć solidnie olejem penetrującym z molibdenem np. krupolie motipa i potem unuzać bogato w typowo samochodowym smarze do przegubów, tez z molibdenem. czesto fabryka skapi smaru i daje jakies zwykle badziewie. anyway o tych HTII słyszałem bardzo niepochlebne opinie - tzn. kupić, zostawić same korby z osią i z miejca zainwestować w same łożyska, oryginały sobie darować
miskov17 Napisano 29 Kwietnia 2011 Napisano 29 Kwietnia 2011 Tiaa, niektórym (chociażby mi) standardowy suport z SLX kręci się bez problemu po 6-7tyś a nie jedno przeżył. A jak ktoś zniszczył orginalny suport to i zamiennik długo nie wytrzyma Obstawiam na to, że albo był źle zamontowany albo za mocno dociśnięty i łożyska szlak trafił. Jak słabo kręci się korba, zrobi chociaż jeden obrót?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.