Skocz do zawartości

[rower] Kands energy 1300


Rekomendowane odpowiedzi

Moje uwagi po przejechaniu okolo 500 km KE 2014 .

 

- pedaly skrzypia (ale to chyba u kazdego )

- klocki w tylnym v-brakee strasznie piszcza (kumple smieja sie , ze wydaje dzwiek jak stary MKS :D )

- przerzutki do lekkiej regulacji (to raczej tez norma)

- co najgorsze amortyzator chyba zalapal luzy , rower staje sie niepewny podczas hamowania przednim hamulcem , zwlaszcza przy skrecaniu .

 

Czy nikt nie orientuje sie jak jest z ta rama ? Na rowerze jak byk jest napisane ze jest to stop 6060 , a nie jak w modelu 2013 - 6061 ...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na 100% AL6061, sprawdziłem na moim rowerze z 2013. Dziwne, ja już przejechałem 150-200km i luzów nie łapie, u mnie też hamulce strasznie piszczą, ale nie wiem czy to wina roweru. Może masz jakiś wadliwy model roweru, klocki w V-B wymień, najlepiej na lepsze takie niepiszczące i silniejsze niż te oryginalne, szkoda że nie wziąłeś roweru na tarczach, tak poza tym, to lepsze rozwiązanie, a hamulce są silniejsze i rower gotowy na hydrualikę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fenrir , ale ty masz model 2013 , tam jest rama 6061 tak jak piszesz . Tylko mi chodzi o model 2014 .

Wzialem v-brake , bo z tarczowkami rower kosztuje 1400 , a ja zaplacilem 1100pln . Moim zdaniem nie warto bylo doplacac 300 zl .

Jutro wyplata , wiec do wymiany pojda pedaly i klocki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena tarcz + zacisków to 150-250 zł, licz sobie, że jakbyś chciał wymieniać to musisz wymienić amortyzator i koła/piasty, bo nie są przystosowane do tarczowych w VB, a w Disc są do mechan. i do hydrualicznych, także moim zdaniem jednak warto dopłacić za lepsze koła i hamulce ;) Pytałem się producenta, rama w 2014 to Al6061 t6 hydoformowana - dokładnie ta sama co w 2013.

Edytowane przez Fenrir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre koła 26' MTB z piastami do tarczowych 300 zł, zaciski M446 - 150-200zł, tarcze ok. 100, jak się ma tarcze wystarczy wymienić zaciski ew. linki - 150-225zł, już są hydrualiki, w VB trzeba zapłacić 500-600 zł ;) Całej piasty nie wymienisz, najwyżej wkład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli za 1600 , jesli bede potrzebowal moge miec hydrauliki . Kupujac na allegro za 1430 pln z przesylka i dokladajac 200 pln wychodzi troszke drozej :)

Moglem sie przymierzyc i przejechac przed kupnem roweru , a to dla mnie juz sporo . 

Z pedalami nie ma problemu , wystarczy ze doplace roznice w cenie do lepszych , jakie tylko mi odpowiadaja , a wlasciciel sklepu odesle sobie te skrzypiace na gwarancje . Mysle , ze z amorem tez da sie wszystko zalatwic . 

 

Ps. na pewno nie da sie wymienic samych piast ?

Edytowane przez sain
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy wymianie hamulców na tarczowe lepiej jest brac tarczowki mechaniczne. dlaczego ? ze wzgledu na koszta. mechaniki wymagaja wymiany kol, hydrauliki takze. ale montujac mechaniczne heble nie trzeba wymieniac klamkomanetek. dobre mechaniki to avidy bb5 lub bb7. na plus, mam 2 rowery  1 z mechanikami a 2 z hydraulika, mechanicznych hamulców przemawia ich latwosc obslugi, brak koniecznosci wymiany manetek, nic nie cieknie z zaciskow na klocki i tarcze, nie ma w nich uszczelek, ktore lubia umierac po zimie, nie treba ich odpowietrzac. 

 

 

pohva.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli za 1600 , jesli bede potrzebowal moge miec hydrauliki . Kupujac na allegro za 1430 pln z przesylka i dokladajac 200 pln wychodzi troszke drozej :)

Moglem sie przymierzyc i przejechac przed kupnem roweru , a to dla mnie juz sporo . 

Z pedalami nie ma problemu , wystarczy ze doplace roznice w cenie do lepszych , jakie tylko mi odpowiadaja , a wlasciciel sklepu odesle sobie te skrzypiace na gwarancje . Mysle , ze z amorem tez da sie wszystko zalatwic . 

 

Ps. na pewno nie da sie wymienic samych piast ?

Ostatnio rzuciła mi się w oczy taka alternatywa - http://allegro.pl/rower-26-limber-agile-fx3-19-wyprzedaz-i4265484912.html Hydrauliczne hamulce fabrycznie, a reszta osprzętu bardzo podobnie - lpeszy amor, raczej korba, słabsza kaseta, przednia przerzutka.

 

http://centerbike.pl/pl/p/ROWER-LIMBER-AGILE-FX3-rama-19/441 - tu są prawdziwe zdjęcia. Siodełko wygląda dość parodystycznie, ale taki Vader to kwestia 30zł.

Edytowane przez rafalzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehm, tak właściwie to w tym Limberze praktycznie wszystko jest gorsze - ale ma hydrauliczne hamulce. No i reszta mimo że gorsza, nie jest zła.

 

Nadal lepszą alternatywą jest chyba to:

 

http://allegro.pl/rower-superior-oxide-810-shimano-hydraulika-2xdisc-i4246177740.html

 

(tyle że tylko żółty i tylko 18tka).

Edytowane przez Tadeus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym za sam wygląd tego badziewia nie wziął, osprzęt podobny do RR 5.3, trochę lepszy od Kandsa, ale jednak jak chcemy mieć ładny rower z dobrym osprzętem, hamulcami i amorem to lepiej Kands 1300 Disc, ten w linku spełnia tylko te 3 warunki, pierwszego nie spełnia ;) Lepsze są tylko hamulce (kolosalnej różnicy nie ma, bo to są hamulce hydrualiczne w stosunkowo niskiej cenie, a nie SRAM Code - amortyzator fakt lepszy, też brak kolosalnej różnicy, to te same modele, tyle że jeden na sprężynie drugi na oleju. Przerzutka przednia, kaseta gorsza, tylnia taka sama, manetki właściwie ta sama dobra jakość, tylko Alivio to już ładniejszy napis ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie

Foto z ostatniego wypadu nad Świder kolo Otwocka :icon_cool:

8a88fda46af6.jpg

Złapie trochę czasu to inne powstawiam, trochę modyfikacji juz Kands przeszedł, opony, felgi, gripy, hamulce tarczowe, siodełko. Przyszedł czas na amortyzator przedni, w oko mi wpadł Rock Shox XC 32 lub XC 30, możecie podpowiedzieć czy to dobry wybór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/sr-suntour-raidon-r-l-air-100mm-mod-2008-super-i4259112829.html

 

Tylko do ceny zaleca się dodać pełny przegląd amortyzatora w serwisie. Rok produkcji 2008 oznacza prawdopodobnie, że trzeba będzie go na nowo nasmarować.


Albo dobra, olej. Z tego co widzę XC 32 AIR też tyle kosztuje:

 

http://allegro.pl/amortyzator-rock-shox-xc-32-tk-26-solo-air-i4259028467.html

 

(tylko ten na taperowaną główkę ramy)

 

Jakieś tanie się zrobiły te powietrzniaki :D

Edytowane przez Tadeus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, nie spiesz się. Z amortyzatorami często jest tak, że super oferty pojawiają się i znikają, czasem można dorwać coś z wyższej półki 200-300zł taniej. Możesz też otworzyć swój temat w odpowiednim dziale, może ci ktoś wyszuka przypadkiem jakąś fajną promocję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...