Skocz do zawartości

[2000-2500zł] asfalt, szuter, duży chłop


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów!

Przekopałem masę tematów na tym forum, dot. wyboru roweru, lecz wcale mi to nie ułatwiło, powiem więcej - utrudniło, bo co temat to inne propozycje :D

 

Więc, troszkę danych:

 

Wiek - 21 lat

Waga - 110 kg

Wzrost - 185 cm

Kondycja - dobra, rowerem jeżdżę cały rok

Zastosowanie roweru: głównie asfalt, lecz otaczają mnie wertepy, dodatkowo czasem szutry. Jazda w deszcz, śnieg, w nocy.

Wymagania: Hamulce tarczowe, hydraulika była by dodatkowym atutem. Porządny osprzęt!

Rower nie będzie wykorzystywany do ekstremalnych zjazdów górskich, ale do kręcenia dystansów 50 km dziennie minimum, w wakacje sporo więcej, więc ogólny planowany dystans pójdzie w tysiące.

Preferowany rower: MTB, ponieważ jestem masywny i potrzebuje mocny sprzęt.

Wygląd nie robi różnicy, rower ma być do jazdy.

 

 

Moje propozycje:

Scott scale 60, wpadł mi w oko, lecz nie znam się zbytnio na sprzęcie. Proszę o rady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scott Scale to seria rowerów z bardzo sportową geometrią. Ja osobiście polecam Kross Level A6 Disc z 2009r.( osprzęt: przerzutki SLX, hamulce Tektro Aigura Comp, amor Dart 3- myślę że dobry pod twoją wagę) Ten rocznik ma najlepszy osprzęt ze wszystkich a6'tek. Polecam. :icon_mrgreen:

 

Aukcja Allegro

Wytrzyma wiele kilometrów? Jakieś wady?

Dziękuje za propozycje, rower spodobał mi się, lecz chciałbym prosić, może ktoś ma jeszcze jakąś - tak dla konfrontacji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie żadnych wad nie ma. Poza osprzętem masz fajną kierownice i rogi. No i na tej aukcji dorzucą Ci gratis licznik.

Tyle że, dla kogoś z moim wzrostem 185cm, rama 16" będzie za mała. W innym sklepie znalazłem wersje 2009, tyle że z v-brake, więc tą podstawową, a nie DISC, orientuje się ktoś, czy poza typem hamulców są jakieś różnice? Oraz jak wygląda kwestia montażu tarcz w przyszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze montować to kupa roboty, tym bardziej hydrauliczne, a po za tym najtańszy zestaw kosztuje 500zł. :icon_mrgreen:

 

Tu chyba możesz wybrać ramę jaką chcesz:

Aukcja Allegro

W aukcji piszę, że rama 16", ale dowiem się telefonicznie. Jaką ramę dla mnie polecacie? Według rozmiarówki na stronie krossa, 18" wypada jak ulał, może trafi się ktoś podobny wymiarowo i oceni jak mu się podoba. Czyli w sumie, wybór padł na krossa a6 2009, kwestia tylko czy znajdę 18" w wersji DISC :D Dziękuje za porady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież na aukcji jak w pysk strzelił pisze że 16"... Dla Ciebie optimum byłoby 19". Gdyby jednak trzeba było wybierać między 18" a 20", wybrałbym 18". W rowerach MTB jest tendencja wybierania mniejszej ramy, kwestia zwrotności. Zawsze możesz dopasować sobie odpowiednią pozycję za pomocą wymiany sztycy i mostka.

 

Co do montażu tarcz: Gdybyś teraz kupił rower na V-kach, a potem chciał przejść na tarcze to niestety wiąże się to również z wymianą piast. Jest to dodatkowy koszt co najmniej 200 zł + za samą robociznę, czyli zaplecenie koła. Jeśli chodzi o Levela A6 to reszta osprzętu jest identyczna.

 

TU jest A6 w rozmiarze 18", ale na V-brake'ach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KenjiX1G – w założeniach napisał Pan, że cytat: ” Zastosowanie roweru: głównie asfalt, lecz otaczają mnie wertepy, dodatkowo czasem szutry. Jazda w deszcz, śnieg, w nocy. Wymagania: Hamulce tarczowe, hydraulika była by dodatkowym atutem. Porządny osprzęt! Rower nie będzie wykorzystywany do ekstremalnych zjazdów górskich, ale do kręcenia dystansów 50 km dziennie minimum, w wakacje sporo więcej, więc ogólny planowany dystans pójdzie w tysiące. Preferowany rower: MTB, ponieważ jestem masywny i potrzebuje mocny sprzęt

Dla refleksji zapytam, dlaczego koniecznie dla zamierzonego zastosowania musi to być rower MTB?

Oczywistością przecież jest, że do jazdy (minimum 50 km dziennie) głównie po asfalcie i czasami po szutrach, dużo lepszy jest rower na 28” kołach i nośności np. 140 kg. Nie na każdym góralu (a szczególnie o sportowym przeznaczeniu) da się założyć np. tradycyjny bagażnik i prawdziwe błotniki (nie jakieś dokładane chlapacze) do jazdy w deszczu oraz nie każdy ma odpowiednio dużą nośność (np. mój góral i ma 90 kg). Do jazdy w nocy (choćby po wspomnianych wertepach) przydałyby się dobre oświetlenie. Sprawę nośności roweru, przy Pańskiej wadze, trzeba należycie uwzględnić przy wyborze oraz dokładnie sprawdzić w oficjalnych danych producenta lub w karcie gwarancyjnej (patrz ewentualne roszczenia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie musi być MTB, rower crossowy wcale nie będzie mniej wytrzymały, ważne są komponenty, zwłaszcza piasty, i napęd które w przypadku większej wagi prędzej się zużyją.

Nie widzę większego sensu kupowania roweru MTB, cross ma z założenia napęd przystosowany do pokonywania dłuższych dystansów.

Rower trochę droższy ale warty rozważenia :

http://www.unibike.pl/xenon.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, moi mili, trochę się zamotałem :D Więc tak podsumowując, z MTB, to widzę że mam do wyboru KROSS LEVEL A6 2008 z tarczówkami i 21" oraz wersje 2009 v-brake na 18". Zrozumiałem chyba, że lepsza wersja byłaby 18". Teraz druga kwestia, Mówiąc o MTB, kierowałem się głównie przekonaniem, że są to najwytrzymalsze rowery. Nie skacze po schodach, nie planuje zjazdów górskich. Dziękuje za pomoc, teraz jedynie pozostaje problem, jeśli rower crossowy, to jaki do 2500 zł? Rower zaproponowany powyżej przez mojego imiennika, spodobał mi się, lecz nie wiem czy w parę dni(bo rower planuje zakupić przed świętami) znajdę wolną gotówkę, więc może jest coś porównywalnego, również polecanego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z troszeczkę używanych, ale za to wartościowych poleciłbym powalczyć o: http://allegro.pl/stevens-x60-disc-i1557949320.html

Nośność powyżej 140 kg zapewnią na pewno rowery cross lub trekking uznanych marek Stevens, Cube, Radon i Gudereit. Niestety ceny ich znacznie przekraczają planowany budżet i przy chęci ich pozyskania, pozostaje Panu tylko próba ich ewentualnego zakupu na rynku wtórnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest raczej Stevens X6C DISK: http://www.stevensbikes.de/2010/index.php?bik_id=94&lang=en_US&cou=PL&sect=equipment#inhalt

Są różnice, a waga to 12,7 kg. Dla KenjiX1G najlepsza byłaby rama 55 cm, lecz przy odpowiednich proporcjach ciała, być może 58 cm wystarczy – musiałby sprawdzić. Wygląda na to, że Krakowie da się go dostać z ewentualnymi dodatkami (błotniki i bagażnik) i we właściwym rozmiarze ramy: http://sklep.revor.pl/x-6-disc-p-1029.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Rulez – niech Pan nie przesadza ponownie ze swoimi uszczypliwościami.

Czy widział Pan (w realu lub nawet na zdjęciu) autora tematu? Jak pokazuje praktyka, każdorazowe posługiwanie się jakimś schematem, nie zawsze się sprawdza.

Swoja drogą sprawdziłem, że Unibike określa w karcie gwarancyjnej nośność modelu Xenon na 120 kg, co z racji napędu i pozostałych komponentów, czyni z niego jednak bardzo ciekawą propozycję (cena i dostępność) dla autora tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, poszukiwań roweru dzień kolejny. Zorientowałem się co do Cube Curve 2011, lecz Pan w sklepie(telefonicznie) ocenił jego nośność ok. 95 kg, stwierdzając, że brali go ludzie również koło 100 kg. Co do mojej wagi, Pan określił, iż koła mogłyby zbyt szybko się centrować. Poradźcie, czy brać to jako realny problem, zakładając spokojną jazdę, z omijaniem dziur bez skakania po krawężnikach :D Stevens, zdecydowanie za drogi. Unibike Xenon, jestem w trakcie poszukiwań jakiegoś tańszego, w moim budżecie. Więc podsumowując, Cube Curve 2011, jeśli wytrzyma, bądź Unibike Xenon, jeśli znajdę tańszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj zapytać o cenę Xenona tutaj. Myślę, że jakieś 2600 zł jest realne.

Mail został wysłany, czekam na odpowiedź, lecz chyba zostane przy Cube, ponieważ to znalazłem w instrukcji ze strony Cube:

Racing bicycle 115 kg

MTB 115 kg

Trekking bicycle: 140 kg

Trekking bicycle fully equipped 140 kg

Child’s bike up to 16” (*) 30 kg

Child’s bike up to 20” (*) 105 kg

BMX: 105 kg.

 

Chyba na stronie producenta się nie mylą :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...