Skocz do zawartości

[9500g] Trek 8000 by Jonek


jonasz99

Rekomendowane odpowiedzi

Bar Ends: (Rogi) Smica RED - 58

Brake (Front): (Hamulec przedni) Shimano LX - 230

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Shimano LX - 240

Cables: (Pancerze i linki) Alligator Mini i-link - 55

Cassette: (Kaseta) Shimano XT M-770 11-32 - 262

Chain: (łańcuch) Shimano XT CN-HG93 105 ogniw - 266

Crankset: (Korby) Shimano LX - 758

-Lewe ramię Shimano LX

-Prawe ramię Shimano LX

-Śruby z kominami itp. Shimano LX

-Zębatki 44T Aerozine

-Suport Token BSA 1.37”x24T - 90

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano LX - 167

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT RD-M772 SGS - 228

Fork: (Widelec) RS Reba SL '07 - 1655

Frame: (Rama) Trek 8000 19,5 '07 + hak - 1752

Grips: (Gripy) No name - 18

Handlebar: (Kierownica) Bontrager Race 31,8 - 188

Headset: (Stery) Cane Creek S-3 - 52

Pedals: (Pedały) Shimano 505 - 350

Rotors: (Tarcze Hamulcowe) Dartmoor Nano 160mm - 85+85

Rotor Bolts: 12 śrub - 26

Seat: (Siodło) Bontrager Race - 261

Seatpost: (Sztyca) Token Carbon - 205

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Bontrager - 25

Shifters: (Manetki) Shimano LX 580 Dual Control - 210+220

Skewers: (Zaciski koł) Dartmoor Bolt-On - 31+37

Spacers: (Podkładki pod mostek) No name - 25

Stem: (Mostek) Token 31,8 - 117

Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe RocketRon EVO 26x2.1 - 422

Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe RocketRon EVO 26x2.1 - 432

Top Cap: (Top cap) Bontrager - 18

Tubes: (Dętki) Continental - 327

Wheel Front: (Koło przednie) - 612

-Hub: (Piasta) Novatec D711sb

-Rim: (Obręcz) NoTubes ZTR Alpine

-Spokes: (Szprychy) Sapim Laser

-Nipples: (Nyple) Sapim polyax alu

-Rim tape: (Opaska)

Wheel Rear: (Koło tylnie - 747

-Hub: (Piasta) Novatec D712sb

-Rim: (Obręcz) NoTubes ZTR Alpine

-Spokes: (Szprychy) Sapim Laser

-Nipples: (Nyple) Sapim polyax alu

-Rim tape: (Opaska)

 

Suma:10254g

 

Galeria

 

Waga niektórych części pochodzi z neta, w miarę możliwości uzupełniona o dokładniejsze dane.

Do zmiany w najbliższym czasie dętki na fossy, kupno lekkich opasek na obręcze (teraz używam taśmy izolacyjnej.

W tym sezonie w zależności od funduszy, mam zamiar wymienić kiepskie hample na Formule Oro Puro i manetki na XT lub XTR.

Lepsze foty, całości na sezon 2011 po weekendzie!

Edytowane przez jonasz99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shimanowskie pedalce 505 raczej nie ważą 350 gram, tyle pokazuje waga dla 540tek i xt, te ważą prawie sto gram więcej.

Dętki bym podmienił na insze conti. Ludziska jeżdżą na wersjach 130 gram w enduro i dają dzielnie radę. Moje sztuki były jeszcze lżejsze (bez ważenia w sklepie tym razem :) )

Zestaw trzech zębatek aerozine 22,32,44 zęby ważą bodajże 135 gram/zestaw. To pamiętam z moich pomiarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż... Mi osobiście się nie podoba :P pewnie za sprawą ramy, ale poskładany z głową i ważne żeby się właścicielowi podobał :)

 

Można by pancerz przy tylnej przerzutce trochę skrócić bo wydaję się ciut za długi.

Wagi tarcz są podane ze śrubkami bo jeśli ze śrubkami to coś zaniżona waga? Mi Ashimy 160 ważyły po 82g sztuka bez śrubek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż... Mi osobiście się nie podoba :P pewnie za sprawą ramy, ale poskładany z głową i ważne żeby się właścicielowi podobał :)

 

Można by pancerz przy tylnej przerzutce trochę skrócić bo wydaję się ciut za długi.

Wagi tarcz są podane ze śrubkami bo jeśli ze śrubkami to coś zaniżona waga? Mi Ashimy 160 ważyły po 82g sztuka bez śrubek :)

 

Wagę śrub podałem osobno (Rotor Bolts: 12 śrub - 26).

Faktycznie malowanie ramy nie jest jakieś bajeczne, ale za to bardzo fajna geometria w/g mnie. Do końca projektu , czyli zejścia z wagą do ok. 9kg , minie pewnie trochę czasu. W tym sezonie na pewno pójdą do wymiany hamulce i osobno manetki, bo DC nie przypadł do gustu. Pewnie w przyszłym roku wymienię korbę. Nad mleczkiem pomyślę , miałem już w planach fossy 1.35-1.75 , które z RORO 2.1 dobrze się sprawdzają.

Dzięki za opinie. :icon_cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Nastąpiły "małe" zmiany w specyfikacji, które sprawiają, że wreszcie jestem zadowolony roweru.

 

Brake (Front): (Hamulec przedni) - Formula R1 - 181g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Formula R1 - 194g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Sram X-0 Medium - 193g

Tubes: (Dętki) Foss 1.95-2.25 - 240g

Shifters: (Manetki) Sram X-0 Trigger - 225g

Seat: (Siodło) Selle Italia SLR XC - 181g

 

Po zmianie zaoszczędziłem 538g, mogłem zważyć klamkomanetki ślimano.

Foty wstawię jutro, albo pojutrze.

 

Wielkie podziękowania dla Wax-a, oraz Zgud-a !!

Edytowane przez jonasz99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Za dużo koralików przy tylnej przerzutce, zdało by się coś zrobić z zakończeniem linki przerzutki z tyłu.

IMO blat 44t totalnie się nie komponuje kolorystycznie.

Rower wyszedł ładnie,aczkolwiek prywatnie uważam,że nadmiar czerwonego w rożnych odcieniach nieco psuje wygląd.

Jak R1 współpracują z tymi tarczami?

Myślałeś nad lżejszymi pedałami ( CB,Look )- 540 trochę wagowo nie pasują do całokształtu.

Ładna cegłówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dużo koralików przy tylnej przerzutce, zdało by się coś zrobić z zakończeniem linki przerzutki z tyłu.

IMO blat 44t totalnie się nie komponuje kolorystycznie.

Rower wyszedł ładnie,aczkolwiek prywatnie uważam,że nadmiar czerwonego w rożnych odcieniach nieco psuje wygląd.

Jak R1 współpracują z tymi tarczami?

Myślałeś nad lżejszymi pedałami ( CB,Look )- 540 trochę wagowo nie pasują do całokształtu.

Ładna cegłówka.

Zakończenie linki właśnie założyłem :icon_wink: . Co do blatu - może jeszcze w tym sezonie zastanowię się nad zmianą całej korby. Pedalce są w planach aczkolwiek jeszcze trochę planuje na nich pojeździć. R1 - ciężko było ustawić zaciski, żeby tarcze nie obcierały, teraz już jest ok, modulacja - idealna :excl:, siła - starczy żeby hamować 1 palcem. Nie słychać także żadnych niepokojących dźwięków dobiegających do moich uszu, więc ogólnie jest ok. Nie czuć także szarpania, tak jak w np. alligatorach. Cegła niestety także w innym odcieniu czerwonego :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Te ramy są robione pod indywidualny wymiar, i kupowanie takiej z drugiej ręki jest troszku bez sensu. Wymiar 57.9cm jest zapewne po rurze, horyzontalnie wyszłyby okolice 600mm - co przy treku to i tak króciutko.

Choć trzeba przyznać, że rama robi wrażenie a cena jest bardzo niska...nie ma co kupować na siłę.

 

Z karbonu za ok 3tyś - No Saint maxari, 595mm niby po rurze - trzeba by to sprawdzić.

Edytowane przez miskov17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama treka zostanie, złożę na niej rower treningowy i na niedzielne wypady. Jak nie ten corratec to może haibike haiend rc, albo cube elite hpc lub sintesi 424. Dodam, że przeznaczenie tej maszyny to maratony mtb i xc z naciskiem na to drugie. Co polecacie, a czego nie ? Kwota jaką chce przeznaczyć to max 3k a materiał - tylko carbon.

 

Te ramy są robione pod indywidualny wymiar, i kupowanie takiej z drugiej ręki jest troszku bez sensu. Wymiar 57.9cm jest zapewne po rurze, horyzontalnie wyszłyby okolice 600mm - co przy treku to i tak króciutko.

Choć trzeba przyznać, że rama robi wrażenie a cena jest bardzo niska...nie ma co kupować na siłę.

 

Z karbonu za ok 3tyś - No Saint maxari, 595mm niby po rurze - trzeba by to sprawdzić.

Dzięki, pomyślę nad nosaint-em. Czekam na dalsze propozycje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem w bardzo okazyjnej cenie SID-a Team, ale ze sterówką 175mm. Po wywaleniu podkładek brakuje mi 8mm. Mostek ma wysokość 38mm, więc tutaj nie ma żadnego pola manewru. Jedynie kupując inne stery, czyli np na kulkowych łożyskach a nie maszynach. Co polecacie zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...