Skocz do zawartości

Mniejszościowy KLUB użytkowników GT !


bikergonia

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że ostatnio tu ciszej, pozwolę sobie wrzucić nieco więcej fotek mojej nowej maszynki :)

 

 

zdjecie,600,166063,20110407,gt-idrive-30.jpg

 

zdjecie,600,166058,20110407,gt-idrive-30.jpg

 

zdjecie,600,166062,20110407,gt-idrive-30.jpg

 

GT i-Drive 3.0 z rocznika modelowego 2004. Przejechane już ponad 600 km i moim zdaniem świetna rama (czułość, brak kopania korb). W tym wypadku problemem jest tylko damper w kiepskiej dyspozycji (zużycie, nie da się już w nim idealnie uszczelnić komór ze względu na przetarcia wewnątrz), dlatego skłaniam się ku wymianie Sida na coś nowszego.

Ktoś ma jakieś sprawdzone typy w budżecie 500-600 zł ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fox Float... miałem polecam. Monarch .. tego nie polecam, miałem problemy z wentylem. Najlepszy będzie fox. Bezobsługowy. Albo jak znajdziesz takiego SIDa to też byłoby OK. Czasem da się znaleźć w dobrej cenie nowego.

 

Ja mam zaległości w jeździe na rowerze, mieszkanie odebrałem, wziąłem urlop i wykańczam siebie/mieszkanie. Ale już raz rowerem byłem w nowym mieszkaniu a raczej w piwnicy. Piwnica kupiona tak, by zmieściły się dwa rowery :) Tylko trzeba będzie pomyśleć nad jakimś zabezpieczeniem oprócz kłódki, drzwi oddzielnych do piwnic i kamer w hali garażowej. Myślę nad jakimś łańcuchem krowim i pałąkiem przybetonowanym do posadzki :)

 

A rower twój ładny jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nada się. Wszystko zależy jeszcze od części. Można założyć mostek 80mm, giętą kierownicę 700mm, szerokie kapcie i będzie enduro a można mostek 100mm, prostą kierownicę 560mm, lekkie koła i będzie maszynka do XC. Jeśli zaczynasz się ścigać to starczy. Później sama będziesz wiedzieć co potrzebujesz. Czy chcesz lżejszą ramę o bardziej wyścigowych kątach czy może taka ci odpowiada. A najlepiej jak pojeździsz trochę na tej, a później przesiądziesz się na Zaskara :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to i ja drobny update od siebie. Jako, że sezon już rozpoczęty tak też i "Projekt Outpost" na wykończeniu :) Dla przypomnienia - potrzebowałem rower typu "dzieciowóz" - pod fotelik i przyczepke na dalekie i długie wypady (np. 80km po górach). Rower praktycznie tylko na asfalt i lekki szuterek. Funkcja celu - niski koszt produkcji - rower będzie używany max 3 razy w tygodniu na trasach do 30km oraz wyjazdowo na trasach dłuższych - raczej w trakcie pogody aniżeli niepogody.

 

Z początkiem roku kupiłem ramę (a dokładniej... żona mi ją wynalazła na Allegro :D ):

 

5609622106_1dd50b7165_z.jpg

 

Potem zbudowałem proste kółka (tanie obręcze, szprychy nierdzewki, tylna piasta na wolnobieg Joytecha, przednia Acera). Przód i tył zaplatałem klasycznie na 3 krzyże - metoda znana i sprawdzona :)

 

5609121869_85e2023bd4_z.jpg

5609623776_e6b9160572_z.jpg

5609043115_56a0fd7d52_z.jpg

 

Potem przez kilka miesięcy zbierałem różne komponenty, aby w końcu zebrać się w sobie i to wszystko poskładać:

 

5609044805_bc0de0735c_z.jpg

 

Po godzinie:

 

5609622764_2fe38e109e_z.jpg

 

Następnego dnia - już w piwnicy celem doregulowania i dostrojenia:

 

5609042257_4fa1c86931_z.jpg

 

No i pierwsza jazda:

 

5609045487_ecf7813221_z.jpg

 

Wrażenia? rama bardzo wygodna - posiada geometrię bardziej turystyczną, dzięki czemu można się na niej wozić, ale też złożyć i pociągnąć mocniej, Do kierownicy na dłuższe trasy będę montował lemondkę :)

 

Sam napęd jest niskobudżetowy (zresztą takie było założenie w przypadku tego roweru - na szosę nic ponadto co zamontowałem nie potrzeba). Tylnia przerzutka to Tourney, przednia Acera, łańcuch UG, przednia korba Tourney, wolnobieg klasyczny 7ka. Amorek XCM 80mm (dzięki czemu geometria nie jest zbyt zachwiana - do tej ramy akurat 80mm było montowane).

 

Kierownica / mostek / rogi / sztyca to Zoom. Siodełko na zdjęciu jest przekrzywione do góry i nie jest docelowym siodełkiem, więc o nim nie wspominam. Na razie szukam czegoś zbliżonego do Velo Plush.

 

Pedały 505ki - tanie i rewelacyjne do takiej pracy :) Stery / zacisk sztycy to również lowbudżet.

 

Rower w całości waży obecnie 14kg, finansowo go jeszcze nie podliczyłem - przypuszczam, że wyszedł koło 800pln - 1k (niebawem będę robił podsumowanie).

 

Równocześnie zmienię mu korbę na Alivio (wraz z przerzutką przednią). Obecna korba jest trekkingowa (48-38-28), więc zamieniam ją na coś bardziej lajtowego (42x32x22). Ponadto wolnobieg 7kę zamieniam na taki sam, ale z mega range, czyli zamiast 28 zębów na najwyższej koronce będę miał 34. To wszystko dlatego, że wraz z żoną jeździmy z młodym wyjazdowo bardzo sporo po mocnych podjazdach, a jednak na obecnych przełożeniach pojawia się już problem przy 15% nachylenia i więcej gdy podjazd się wydłuża - młody rośnie, coraz więcej rzeczy trzeba targać i do tego zamiast fotelika mamy teraz przyczepkę - a to wszystko waży... a w planie na okres od świąt do długiego weekendu podjazdy po 1200m na Słowacji (Kralova Hola, Śląski dom itd) - będzie się działo ;) Choć - żeby się nie chwalić - na Przehybę z młodym w foteliku wyjechałem na korbie owej trekkingowej z tymże wolnobiegiem bez mega range - było mocarnie miejscami, ale dało rady ;)

 

A co dalej? GT Karakoram na ten sezon jest gotowy (zbudowałem mu kółko w oparciu o Mavica 317, DT Swiss i na piaście XT, zaplotłem na 4 tym razem i zastanawiam się nad systemem Ghetto). Na ten sezon już żadnych zmian więcej - musi przejechać 5 zawodów XC i może jeden maraton.. byle bez defektów jak rok temu. W obecnej chwili jest przerobiony na szosę, ma założoną lemondkę i go katuję wysokimi prędkościami (w ostatni czwartek zaliczyłem dzwona na treningu robiąc tempówkę - jakaś krowa mi wyjechała włączając się do ruchu, padał deszcz i na szczęście zdążyłem się złożyć z lemondki, wyhamować cokolwiek i położyć rower - o dziwo nic się nie stało - porysowane rogi + zniszczony licznik tylko). W tej chwili ów Karakoram prezentuje się tak:

 

5609046379_4ebee9cecc_z.jpg

 

Jak widać ma wygodne siodełko - tymczasowo ;) Na szosie tyłek boli. Dalej... Rama Zaskara trafia na trenażer - w osprzęcie bardzo niskim. Na świeczniku pojawia się projekt Zaskar (na owej ramie), który aż do lutego bedzie miał jeden status: "gathering resources" :) Zaskar w planie będzie na SLX / XT, do tego amorek 60/80mm powietrzny, hample Magury hydrauliczne.. oj jak się uda to będzie cacko :) Dodam, że wszystko oczywiście w anodzie - 2 bądź raczej 3 barwy (róż, żółty i.. jeszcze nie do końca wiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Witam wszystkich serdecznie.

Od niedawna jestem posiadaczem GT Aggressor 3,a od paru dosłownie dni jestem na tym forum...

O rowerku nie ma co pisać, bo to seryjna wersja,Ale zakochałem się w tej ramie od pierwszego wejżenia...

Fotki mozna zobaczyć w moim profilu.

Posiadam jeszcze rame GT Karakoram starego typu i może przyjdzie kiedys dzień, że wyjedzie na swiatło dzienne.Moge dodać fotki jeśli będą chętni...

Pozdrawiam wszystkich serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

A więc tak.

 

Karakoram uruchomiony ale nie obyło się bez schodów.

 

Wpierw przerzutki zastały się ( wisiał jakieś 3/4 lata )

 

No i teraz z innej beczki skończył się też amortyzator.

 

Widocznie wiszenie i nic nie robienie wpływa destrukcyjnie.

 

Chciałbym wymienić amorek tylko na jaki?

 

Cena tak do 3 stówek ( dawno nie jeździłem i na tą chwilę więcej nie wyciągnę z portfela )

 

Jazda turystyczna z żoną i córką w foteliku.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak.

 

Karakoram uruchomiony ale nie obyło się bez schodów.

 

Wpierw przerzutki zastały się ( wisiał jakieś 3/4 lata )

 

No i teraz z innej beczki skończył się też amortyzator.

 

Widocznie wiszenie i nic nie robienie wpływa destrukcyjnie.

 

Chciałbym wymienić amorek tylko na jaki?

 

Cena tak do 3 stówek ( dawno nie jeździłem i na tą chwilę więcej nie wyciągnę z portfela )

 

Jazda turystyczna z żoną i córką w foteliku.

 

Pozdrawiam.

 

Może ktoś podpowie ( wypadłem dawno temu z obiegu )

 

Czytałem kilka tematów i dart jest dosyć często proponowany.

 

Tylko czy dogada się z moją ramą?

 

Jakieś doświadczenia w tym temacie?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qstosz: jakiego amorka masz w tym Karakoram (tego zajechanego)?

 

Z którego roku ta rama? Tzn stery skręcane czy a-head? Przed 97 Karakoram miało stery skręcane, później była to już delikatnie inna geometria... Rok produkcji odczytasz z numeru seryjnego, który znajdziesz na zewnątrz mufy suportowej.

 

Generalnie dobrze, aby nowy amorek miał skok max 80mm, najlepiej 60mm... ciężko teraz coś porządnego dostać o takim skoku. Choć o ile do jazdy spokojnej to możesz niskobudżetowego XCMa kupić (tylko zwróć uwage aby miał simmeringi zamiast gumowych uszczelek - przynajmniej cokolwiek to uszczelni). Większy skok zachwieje geometrią tej ramy - co prawda skoro jazda spokojna to nie szkodzi to wiele, bo problem byłby na podjazdach (podskakująca kierownica) - ale to tylko na stromych podjazdach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukuję haka przerzutki do Avalanche z 2007 roku. Spotkaliście się w jakimś sklepie z nim? Bo generalnie to są problemy z dostępnością... A może summit bez problemu wysyła? (jeszcze nie dzwoniłem ze względu na weekend)

Pozdrawiam serdecznie GT-maniaków :)

 

PS O coś takiego mi chodzi:

https://picasaweb.google.com/dawid.brudnicki/DaVeBIKEstatsPl#5335730699758843490

https://picasaweb.google.com/dawid.brudnicki/DaVeBIKEstatsPl#5335730697751760834

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miło Cię znów widzieć po przerwie :)

A z tymi hakami jest niemały problem, do swojego Zaskara potrzebuję identyczny i jak na złość nigdzie nie ma, a w sklepach UK ceny są jak z kosmosu <_<

Jeśli na bank Ci potrzeba to daj znać na prv lub w tym temacie to jutro wpadnę do sklepu gdzie mają GT i różne szpeje z Summita, może się uda a gdyby cena była przystępna to i dla siebie bym sprowadził.

Kiedyś bawiłem się w poszukiwania na allegro kogoś kto dorabia niestety słaby rezultat. Może gdybym starego znajomego pogwałcił to znalazłby mi jakiś namiar bo ładnych kilka lat temu do Meridy HFS za 70 PLN dorobił dwie sztuki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ulvgar, miło widzieć, że ktoś mnie tu jeszcze pamięta :) Przerwę miałem, ale nie od roweru ;) Po prostu na życie na forum trochę czasu brakuje... Ale do tematu, dzięki za chęć pomocy - na razie jednak się wstrzymajmy. Rozmawiałem dzisiaj z kolegą, pracuje w Intersporcie i oni sprzedają też rowery GT (nie mają dużego wyboru, ale coś tam mają). Dlatego też w moim imieniu skontaktuje się z summitem. Być może przyślą mu nawet za darmo - wiadomo, że co innego dla takiego summitu osoba prywatna, a co innego firma, z którą współpracują. Na bieżąco będę pisał jak się sprawa rozwija. A może nawet uda mi się hak wyprostować - na szczęście go nie zerwałem tylko zgiąłem.

 

kello, to pasowały? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...