pentagramsss Napisano 16 Marca 2011 Napisano 16 Marca 2011 Witam Męczę już się 3 dzień z regulacją przedniej przerzutki i nie mam już sił... Wszystko robie tak jak się da (według opisów) ale wydaje mi się że to nic nie daje. Co ważne mam wrażenie że kręcenie śrubami H i L nie zmienia pozycji prowadnicy... Co mam zrobić żeby być pewnym w 100% że np przerzutka jest uszkodzona? Aha jeszcze istotna rzecz-prowadnika nie da się ustawić prostopadle do kasety ponieważ końcówkę prowadnika hamuję błotnik.... Zamieszczam także zdjęcia z regulacji może to coś pomoże http://zapodaj.net/2fefea88f171.jpg.html http://zapodaj.net/7bbe8b92e608.jpg.html http://zapodaj.net/bc2254a0f274.jpg.html
Grand231 Napisano 16 Marca 2011 Napisano 16 Marca 2011 Możliwe że masz przerzutkę do rury pod siodłowej 63-66 stąd problem gdyż standardem jest 66-69, sam mam taki problem i również mimo wielu prób nie dałem rady ustawić poprawnie wszystkich przełożeń. Zobacz co piszę ci na prowadnicy łańcucha przerzutki.
pentagramsss Napisano 16 Marca 2011 Autor Napisano 16 Marca 2011 ale ta przrzutka jest od nowości roweru -producent roweru tak złożył rower...
P3NNY Napisano 16 Marca 2011 Napisano 16 Marca 2011 Nie prostopadle a równolegle do korby. Najpierw zdejmij błotnik, no czego tu oczekiwać skoro prowadnik nie idzie jak trzeba. Wtedy spróbuj regulować. Co do śrub H i L, jeśli niezbyt działają ( tak ci się wydaje) możesz je wykręcić i zdjąć ten czarny plastik pod nimi wtedy wkręcać te śruby bez plastiku (na próbę, później go załóż) i zobacz czy łapią. Oczywiście uprzednio wyczyść tam wszystko.
pentagramsss Napisano 16 Marca 2011 Autor Napisano 16 Marca 2011 przeprasza równoległe-racja . Z tego rozumiem że jak już zdejmę ten błotnik to bez błotnika będę musiał jeździć ? To nie jest tak ponieważ wcześniej(przed remontem roweru) było dobrze z błotnikiem... NIe mam pojęcia dlaczego nie chce się to wyprostować :/
P3NNY Napisano 16 Marca 2011 Napisano 16 Marca 2011 Koło masz dobrze osadzone? może nie trzyma osi? Jeśli to błotnik z tych co montuje się na wsuwki, możliwe że krzywo wsunąłeś i dlatego tak jest. Podstawa to rozwiązać sprawę błotnika bez tego porwadnik nie będzie równoległy a co za tym idzie będzie wielki klops.
pentagramsss Napisano 16 Marca 2011 Autor Napisano 16 Marca 2011 rozumiem że ta zewnętrzna część prowadnika (która jest widoczna jak się stoi przy rowerze) ma być równoległa?-Zobaczę co da się zrobić . A co z tymi śrubami H i L jeśli nic kręcenie nimi nie daje? Jak się kręci H i L to powinien prowadnik się przesuwać a u mnie się nie przesuwa :/ Czy na zdjęciach wszystko jest ok?
P3NNY Napisano 16 Marca 2011 Napisano 16 Marca 2011 Wejdź tutaj i masz instrukcję co prawda od slx ale punkt zaczepienia będziesz miał http://www.shimano-p...d_mountain.html Z resztą w forumowym FAQ masz wszystko opisane. Na początek przeczytaj to a potem obejrzyj tylne koło i ten nieszczęsny błotnik.
pentagramsss Napisano 16 Marca 2011 Autor Napisano 16 Marca 2011 forumowe FAQ nic nie pomogło . Koło przednie jak i tylnie jest proste... Na zdjęciach jest wszystko ok ?
mrSpock Napisano 16 Marca 2011 Napisano 16 Marca 2011 Jeśli postępujesz według forumowego ABC regulacji to robisz to źle, albo przyczyna jest gdzie indziej. Doczyść przerzutke, pryśnij WD40.
pentagramsss Napisano 16 Marca 2011 Autor Napisano 16 Marca 2011 chyba kupię jakąś przerzutkę tanią i sprawdzę czy z nią będzie to samo ...
mrSpock Napisano 16 Marca 2011 Napisano 16 Marca 2011 chyba kupię jakąś przerzutkę tanią i sprawdzę czy z nią będzie to samo ... to tak jak wymiana silnika, bo skończyło się paliwo. jak już tak do muru przyparty jesteś to oddaj do serwisu. Jest też opcja, że przerzutka ma duże luzy i NIGDY jej nie ustawisz.
pentagramsss Napisano 16 Marca 2011 Autor Napisano 16 Marca 2011 jak sprawdzić czy przerzutka ma luzy? Czytałem przypadek że gościu się męczył(chyba na tym forum) z przerzutka i okazało się że wymiana pomogła. Aha jeszcze pytanie-nawyższa zębatka przednia musi leżeć równo z tylnią najmniejszą tak? -Pytam ponieważ u mnie tak jest ... (ktoś mi mówił że może korba nie jest dobrze dokręcona)... Pozdrawiam
mrSpock Napisano 17 Marca 2011 Napisano 17 Marca 2011 Luzy powstają na trzpieniach (nitach). Poruszaj wodzikiem przód-tył, na boki. Jeśli bez problemu odgina się/przesuwa to masz luzy. Ciężko to opisać.
P3NNY Napisano 17 Marca 2011 Napisano 17 Marca 2011 Co do koronek i leżenia w jednej linii różnie to bywa i póki co nie patrz na to. Zdemontowałeś ten błotnik?Zdjąłeś koło obczaiłeś to wszystko? chyba kupię jakąś przerzutkę tanią idąc tym torem lepiej kupić nowy rower-----> BEZ SENSU.
pentagramsss Napisano 17 Marca 2011 Autor Napisano 17 Marca 2011 zmieniałam suport wcześniej i wkręcałem korbę(rower miał mały remont) Dzisiaj albo jutro zdejmę ten błotnik i zobaczę co i jak.... luzów przerzutka nie ma-trudno nią poruszyć
zekker Napisano 17 Marca 2011 Napisano 17 Marca 2011 Witam Męczę już się 3 dzień z regulacją przedniej przerzutki i nie mam już sił... Wszystko robie tak jak się da (według opisów) ale wydaje mi się że to nic nie daje. Co ważne mam wrażenie że kręcenie śrubami H i L nie zmienia pozycji prowadnicy... Co mam zrobić żeby być pewnym w 100% że np przerzutka jest uszkodzona? Aha jeszcze istotna rzecz-prowadnika nie da się ustawić prostopadle do kasety ponieważ końcówkę prowadnika hamuję błotnik.... A konkretnie co nie wychodzi? Biegi nie wchodzą, łańcuch trze o prowadnicę? Śruby H/L są od regulacji zakresu pracy prowadnicy, czyli ograniczają maksymalny wychył, a nie pozycję (od tego jest napięcie linki). Jeżeli zawadza o błotnik, to się wycina dziurę (o ile błotnik tylko z plastiku).
pentagramsss Napisano 17 Marca 2011 Autor Napisano 17 Marca 2011 A konkretnie co nie wychodzi? Biegi nie wchodzą, łańcuch trze o prowadnicę? Śruby H/L są od regulacji zakresu pracy prowadnicy, czyli ograniczają maksymalny wychył, a nie pozycję (od tego jest napięcie linki). Jeżeli zawadza o błotnik, to się wycina dziurę (o ile błotnik tylko z plastiku). gdy jest na 1 to jest ok. Gdy włączę 2 to trze o prowadnicę a gdy włączę na 3 to przeskakuje na 2 ale nadal ociera o prowadnicę. Prowadnica jest aż tak wygięte na 3 że prawie uderza o korbę(pedał)... Nigdy tak nie było. Nie wiem co źle robie. pamiętam -jak był staro złożony rower że wszystko było prosto i ok(błotnika nie trzeba było ucinać) a teraz jest zupełnie inaczej:( aha tak jak mówiłem jak na 1 biegu wkręcam albo wykręcam śrubki to prowadnica się w ogóle nie porusza:(
Mod Team safian Napisano 17 Marca 2011 Mod Team Napisano 17 Marca 2011 Hmm, może nie dałeś podkładek pod suport o ile to HT II, dlatego prowadnica zawadza o korbę?
Mod Team durnykot Napisano 17 Marca 2011 Mod Team Napisano 17 Marca 2011 Czy nowy suport miał ta sama długość co stary? Jaka jest odległość między prowadnica a zębami największej tarczy? Safian, tu jest mowa o kompletnym STX, gdzie o HTII jeszcze nikt nie słyszał .
Mod Team Puklus Napisano 17 Marca 2011 Mod Team Napisano 17 Marca 2011 Wspominałeś ze zmianiałeś suport. Kupiles taki jak był ?? to moze robić robote, w moim przypadku prowadnica była tak blisko ramienia korby ze obcierała wiec była akcja pilnik i wypiłowałem mały rowek i juz nie obcierała
pentagramsss Napisano 17 Marca 2011 Autor Napisano 17 Marca 2011 tak sprawdzałem przykładając do siebie suporty i były takie same (wkład jak i pozostałość) 113 na 73 mm. Nie mam już pomysłów.
zekker Napisano 17 Marca 2011 Napisano 17 Marca 2011 1. Opisz co dokładnie było robione w rowerze. 2. Na moje oko, to problem jest głownie z nierównoległym ustawieniem prowadnicy. Jak będzie równolegle i prawidłowo naciągnięta, to nie powinna zawadzać o błotnik. Czyli ściągaj błotnik, reguluj i zakładaj z powrotem.
pentagramsss Napisano 17 Marca 2011 Autor Napisano 17 Marca 2011 rower był malowany proszkowo. Wymieniłem suport bo stary był trochę zajechany(nowy firmy kinex)-i jakby co pasuje bo nawet na stronie BIkipedia są takie same wymiary suportu dla mojego modelu. Rower można jakby co zobaczyć w mojej galerii/garażu. Powracając do tematu. W sobotę jak będzie ciepło postaram się jeszcze raz pokombinować z tym rowerem i odpiszę wam co i jak wyszło
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.