Skocz do zawartości

[korby] odkręcenie ramienia


Szogun123

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Mam pewien problem. http://www.starbike.com/php/product_info.php?lang=en&pid=6225 posiadam taki klucz i chciałbym z jego pomocą odkręcić lewe ramię korby żeby odkręcić i wyczyścić zębatki. Ręcznie jest to niestety niemożliwe gdyż chyba za mocno to skręciłem. A może robię to źle? Wogóle to może mi ktoś wytłumaczyć jaki jest sens produkcji PLASTIKOWEGO klucza? Z góry dziękuję za pomoc.

Napisano

Łożyska w suporcie zniszczę? Jakim cudem? Przecież to nijak nie integruje ze sobą. Nie rozumiem.. No i nadal pozostaje pytanie jak to odkręcić?

Napisano

Tak, wykręciłem je. Ale tej plastikowej nakrętki nijak nie mogę odkręcić. Musiałbym złapać czymś ten klucz tylko raz, że nie ma czym a dwa, że i tak nie ma jak. Zostają tylko ręce. No chyba, że ktoś widział wersję z jakąś rączką.

  • Mod Team
Napisano

Skręcanie tym kluczem według mnie nie ingeruje w łożyska.

 

Rozumiem, że zacząłeś od wykręcania dwóch śrub imbusowych ?

 

Jak zbyt mocno dowalisz tym śmiesznym kluczykiem to łożyska dostają obciążenia osiowe a one źle to znoszą. Chyba dlatego nie ma wersji z rączką i może dlatego nakrętka i kluczyk są z tworzywa.

Napisano

Nie sądzę, ale nie będę się sprzeczał, musiał bym przeanalizować budowę korby, bo w sumie nie zastanawiałem się nad tym tak dokładnie, a zazwyczaj tą śrubę dokręcam dosyć mocno i łożyska po 10 tyś km nadal mają się dobrze.

 

Mi natomiast potrzebna jest ta blaszka z tą "igiełką", moja się uszkodziła przez przypadek, a chciałem sprzedać korbę SLXa i teraz brakuje mi tej części. Idzie to gdzieś kupić ?

  • Mod Team
Napisano

Tocas brycki czy blycki?

Szogun - francuz, szwed, blycki(pojęcie znane w Pyrlandii) to rodzaj nastawnego klucza. Różnią się budową.

Napisano

Tak, wykręciłem je. Ale tej plastikowej nakrętki nijak nie mogę odkręcić. Musiałbym złapać czymś ten klucz tylko raz, że nie ma czym a dwa, że i tak nie ma jak. Zostają tylko ręce. No chyba, że ktoś widział wersję z jakąś rączką.

Wg moich obserwacji ta plastikowa śruba ma podobne zadanie jak kapsel w sterach. Po zamontowaniu korby można ją zdjąć i jeździć bez.

Co do odkręcenia to zerknij to wątku, który mam w stopce, może coś Ciebie zainteresuje (albo klucz zintegrowany, albo adapter na klucz imbus 8mm)

Napisano

M333, nie tak do końca, bo jak skręcisz tym kluczem tą plastikową nakrętkę i potem przykręcisz śruby imbusowe, to nakrętki już nie wykręcisz.

Napisano

M333, nie tak do końca, bo jak skręcisz tym kluczem tą plastikową nakrętkę i potem przykręcisz śruby imbusowe, to nakrętki już nie wykręcisz.

Wykręcę, bez żadnego problemu. Tyko swoim kluczem "zintegrowanym", a nie shimanowskim tl-fc16.

Napisano

M333 nie ma potrzeby cytowania, gdy odnosisz się do ostatniego postu.

 

Co do klucza to możliwe, że jest tak jak piszesz, nie mniej samym tl-fc16 nie udało się.

 

 

W lewym ramieniu korby jest podkładka blokująca z taki bolcem, który wchodzi w oś, czy idzie to gdzieś dostać ?

Napisano

Część, o którą pytasz, jest "numerowana" w katalogach shimano, tak jak jak tutaj jako pkt. 4., jako "y-1fu98120". W cenniku shimano nazywa to się "podkladka zabezpieczająca" i wycenione jest na 3zł. Być może jest też w cykloturze.

  • 5 miesięcy temu...
Napisano

Ta zawleczka to ma niby dodatkowe zabezpieczenie żeby ramię korby żeby nie przesunęło się np. o jeden ząbek. Wtedy ramiona nie były by w poziomie. Wg. mnie to i tak jest niemożliwe bo tam przecież jest jeden z tych ząbków szerszy i tylko w takim połozeniu a nie w innym mozna ramię zamontować. Wobec powyższego do dupy potrzebna jest ta cała zawleczka :icon_wink:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...