Skocz do zawartości

[do 3000zł] prawdopodobnie cross


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przeglądam forum od jakiegoś czasu, ale nie zdecydowałem się na zakup konkretnego roweru. Będzie to prawdopodobnie jakiś Cross w cenie do ok. 3000zł. Może minimalnie przekroczyć.

Jeśli chodzi o mnie to mam 171cm wzrostu i 62Kg wagi. Nie podejrzewam, abym już urósł :) Jeśli chodzi o marki to nie mam uprzedzeń do żadnej więc czy trek czy kross zupełnie mi nie przeszkadza, byle cena była odpowiednia.

Prosiłbym również o zaproponowanie mi jakiegoś konkretnego rozmiaru ramy. Nie mam za bardzo możliwości iść i posprawdzać rowery na żywo. Mam dostęp jedynie do małego sklepu rowerowego. Niestety są tam tylko tańsze propozycje i nie wiem czy rozmiar ramy który mi pasuje na chińskim rowerku będzie też pasował na czymś porządnym :) Z tego co czytałem odpowiednia będzie dla mnie 19". Teraz śmigam na 17", ale jest stanowczo za mały. Wysokość siedzenia jest na MAX, kierownica podwyższona...

 

EDIT:

 

Rower ma służyć oczywiście do jazdy rekreacyjnej jeśli można to tak nazwać... Czyli wszelkie wypady na miasto oraz dalsze przejażdżki. Nie ukrywam, że chciałbym rozwijać odrobinę większe prędkości wkładając w to mniej pracy stąd też pomysł, aby kupić Crossa. Koła 28" zawsze coś dadzą... Przystosowanie górala jakoś mi się nie widzi, szczególnie, że nie mam pojęcia o rowerach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyżej zaproponowany Kross ma bardzo wąskie zastosowanie - w teren się nie nadaje. W cenie 3000 zł można kupić

już porządne, uniwersalne rowery crossowe, które zarówno dobrze spiszą się na asfalcie (amortyzator z blokadą

skoku) jak i w terenie. Popatrz na KTM, Bulls, Stevens ewentualnie Scott.

Np.

http://stevensbikes.com/2011/index.php?bik_id=117&sect=equipment&lang=en_US&cou=FR

http://www.bulls.de/modelle/cross-terrain/cross-mover/cross-mover-1.html

Na stronie KTM masz tabelkę, w którą wpisujesz wzrost i otrzymujesz właściwy

rozmiar ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytałem odpowiednia będzie dla mnie 19". Teraz śmigam na 17", ale jest stanowczo za mały. Wysokość siedzenia jest na MAX, kierownica podwyższona...

 

Rama 19'' cali będzie dla Ciebie stanowczo za duża. Jak staniesz to górna rura ramy wbije Ci się w krok. Proponuję poprzestać na rozmiarze maksimum 18 cali (46). To jest ciekawa propozycja z naprawdę dobrym osprzętem i powietrznym amortyzatorem: Author Codex 2010

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zastanawiałbym się nad Kellys Definite (model na 2009rok) i wyżej zaproponowanym authorem codex to który rower byście polecili?

Na razie pomińmy rozmiar ramy, postaram się dobrać odpowiednią w najbliższym czasie, ale chodzi mi głównie o podzespoły zastosowane w tych rowerach? Czy któryś z nich znacząco wykracza poza możliwości konkurenta?

Widzę u kellysa hamulce tarczowe- hydrauliczne. Takie coś musi sporo kosztować? Czy przez to inne podzespoły nie zeszły na dalszy plan?

Oba rowery można kupić w podobnej cenie i to chyba między nimi bd. się zastanawiał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza sprawa to taka czy w ogóle chcesz i potrzebujesz hamulce tarczowe.

Reszta wygląda tak, że oba mają te same korby LX, ale Codex ma największą tarczę z 48 zębami, a więc będziesz mógł na nim rozwinąć trochę wyższe prędkości. Oba mają powietrzne amortyzatory, które można ustawić wg własnej wagi i preferencji. Definite ma lepsze manetki, trochę lepszą przerzutkę przednią (mało istotna różnica) oraz kasetę. No, ale nie ma w tym nic dziwnego, bo był katalogowo droższy 400 zł od Codexa. Tak więc odpowiadając na twoje pytanie, dając tarczówki, nie musiano oszczędzać na innych komponentach. Jednak żeby była pełna jasność - to, że niektóre elementy w Definite są lepsze to nie znaczy, że ich odpowiedniki w Codex są złe. Obydwa te rowery to crossy z wyższej półki.

 

Coś mi się zdaje, że nie bardzo wierzysz, ze 19 cali będzie dla Ciebie za duże, więc podam Ci mój przykład. Ja mam 175-6 cm wzrostu i dla mnie rama crossowa 19 cali jest niby OK (jeździłem nawet na Definite i MASH). Jednak osobiście zdecydowanie bardziej wolę ramę 18 calową. Jest to oczywiście kwestia własnych preferencji i budowy ciała, ale niema cudów, żeby 19'' rower crossowy był dobry dla Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic. To przymierzę ramy, ale szkoda, że nie będę mógł sprawdzić tych dwóch konkretnych rowerów.

 

Fakt faktem, nie bardzo mogłem w to uwierzyć :) Muszę iść i popróbować. Najbardziej z tropu zbija mnie ta stara 17-stka, która już jest dużo za mała :)

 

Dziękuję wam wszystkim za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się też nad MERIDĄ crossway TFS 800-v, co sądzicie na temat tego roweru i jaka wielkość byłaby odpowiednia dla mojego wzrostu? (186cm)

Który model wybrać 2010r czy 2011r? 2011 jest jak dla mnie ładniejszy, ale też o 700zl droższy :/

Zawsze zaoszczędziłbym trochę pieniędzy (przy modelu 2010) i mógłbym zainwestować w inne rzeczy (ubiór, światła itp.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 cm będzie dobry.

Uważam, że wadą Meridy jest dolne prowadzenie linek. Mam 3 rowery crossowe (między innymi Meridę), we wszystkich jest dolne prowadzenie linek i ewentualne następne

rowery na 100% będzie miał prowadzenie górne. Z tym, że ja bardzo często jeżdżę w terenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się też nad MERIDĄ crossway TFS 800-v, co sądzicie na temat tego roweru i jaka wielkość byłaby odpowiednia dla mojego wzrostu? (186cm)

Który model wybrać 2010r czy 2011r? 2011 jest jak dla mnie ładniejszy, ale też o 700zl droższy :/

Zawsze zaoszczędziłbym trochę pieniędzy (przy modelu 2010) i mógłbym zainwestować w inne rzeczy (ubiór, światła itp.)

 

Model 2010 ma lepsze korby. 800-v to sprzęcik na poziomie, ale osobiście wolałbym Definite. Dla jego amortyzatora i wyglądu :icon_wink:

Zobacz sobie też tego Cube'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Definite ma naprawdę super design i jeśli możesz go kupić za około 3000zł to naprawdę warto się zastanowić. Co do amorków to nie jeździłem, ani na jednym ani na drugim, ale przypuszczam że RST za sprawą otwartego tłumienia olejowego będzie płynniej pracował niż SR, w który masz zamknięty kartridż. Najlepiej by było jakby się ktoś wypowiedział kto miał styczność obydwoma :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Definite to za 3,4k mogę kupić, czyli praktycznie całe moje pieniądze, nic nie starczy na ubiór i inne "bajery", a przy takiej pogodzie najlepiej by było zainwestować też w odpowiedni strój (planuje w marcu już zacząć przynajmniej do pracy jeździć)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też się nad nimi zastanawiałem, ale po przeczytaniu dokładnych recenzji definite praktycznie byłem zdecydowany na ten model, choć teraz to już się powoli gubię, przez to że z jednej strony chce kupić bardzo dobry rower na lata, a z drugiej mięć już w pełni wyposażony wehikuł (a nie czekać na kolejne uzbierane pieniądze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Darek14

 

Tak, to był MTB 17"

 

Jeśli chodzi jeszcze o te codexy to zadam jeszcze jedno pytanko :> A co mi tam :)

Codex 2011 i 2010 różnią się tylko ilością biegów (30:27) czy coś jeszcze przeoczyłem w specyfikacji?

Czy dla takiego stanu rzeczy opłaca się dopłacić te "bagatela" 300 zł? Chyba, że gdzieś 2011 jest taniej niż 3399zł? (senjiro, pisałeś "Tutaj masz też Codexa 2011 w przedsprzedaży, taniej niż ten wyprzedażowy, którego podałeś", ale chyba zjadło link? :) )

Jeszcze senjiro wspomniałeś, że korba "bardziej miękko zestopniowana". Co to takiego znaczy? Jako laik pomyślałem, że różnice między "zębatkami" będą mniejsze, ale tak porównuję i wszystkie mają tyle samo zębów.

 

A miało być jedno pytanie... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki za błąd, faktycznie nie doczytałem :icon_redface: Korby są takie same tylko że tak jak zauważyłeś nowy Codex (2011) ma 30 przełożeń co jest na pewno dużym plusem. Ja tam bym nie dopłacał i wziął tego nowszego, który tak de facto wychodzi na to że jest lepszy :icon_mrgreen: Link masz tutaj - http://www.dobresklepyrowerowe.pl/rowery/cross/author/codex-1/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...