Skocz do zawartości

[10640g] Scott Scale 35 by Pablo 2011


11120pawel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Na razie to prawie "standardowy" Scott Scale 35 z rocznika 2011 (ma jedynie inne opony), ale w wakacje będę miał 2 tys. na odciążenie roweru i ty właśnie do was prośba za co się wziąć najpierw koła, napęd, czy te wszystkie sztyce, mostki i inne drobiazgi. Niżej obecna rozpiska.

 

 

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) brak ale chcę żeby się jakiś pojawił

Brake (Front): (Hamulec przedni) Avid Elixir 5 z tarczą 180 - 427g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Avid Elixir 5 z tarczą 160 - 427g

Cables: (Pancerze i linki) - Jagwire - 87g

Cassette: (Kaseta) SRAM PG-1050 12-36T - 300g

Chain: (łanńuch) SRAM PC-1031 - 277g

Crankset: (Korby) Shimano FC-M552 - 949g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano SLX FC-M660 - 160g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Sram X.9 long cage - 206g

Fork: (Widelec) Rock Shox Reba RL - 1730g

Frame: (Rama) Scott Scale Carbon - 1200g

Grips: (Gripy) Scott - 60g

Handlebar: (Kierownica) Scott Pilot - 190g

Headset: (Stery) Ritchey Comp - 110g

Pedals: (Pedały) Shimano PD-M520 - 380g

Seat: (Siodło) Selle Italy for Scott - 235g

Seatpost: (Sztyca) Scott - 250g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Scott - 10g

Shifters: (Manetki) SRAM X7 Trigger - 232g

Spacers: (Podkładki pod mostek) Scott - 50g

Stem: (Mostek) Scott Pilot - 190g

Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Rocket Ron Evo - 430g

Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Racing Ralph Evo - 440g

Tubes: (Dętki) Scott - 280g

Wheel Front: (Koło przednie) DT Swiss XR 30 - 860g

Wheel Rear: (Koło tylne) DT Swiss XR 30 - 1070g

 

TOTAL: 10640g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waga widzę mocno "na oko".

 

Napędu nie ma sensu wymieniać, od biedy korba nieco odstaje ale jest to zupełnie nie opłacalna inwestycja. Na kółka przeznaczyłbym największą kwotę, za 1000zł możesz spokojnie dorwać w miarę fajny komplet z wagą w okolicach 1,5kg. Za pozostałe pieniądze kupisz lekki kokpit, pedały i inne "pierdoły" typu zaciski, dętki itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety tak to jest jak się nie ma wagi i trzeba brać wagę na oko, ale wagi amora jestem pewien bo była na allegro identyczna reba http://allegro.pl/show_item.php?item=1395589009 i jeszcze pisałem do osoby która ją wystawiła i się upewniałem. A zacznę chyba od kółek ale w kwocie 1500-1700zł i masie 1400-1500g.

 

a zdjęcia wstawie jak zejdę do roweru i mu je zrobię ale na razie jest za zimno i jakoś mi się nie chce, tym bardziej że jest to standardowa 35 bez żadnych zmian póki co :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymienisz rurę w amorze (co chyba w tym przypadku możliwe nie jest) to będziesz musiał dokupić stery z redukcją, a wtedy i spadnie sztywność, zapłacisz za to co najmniej 200 zł a zysk wagowy będzie znikomy przez cięższe stery.

Edytowane przez kubek20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Szczerze wątpię,żeby różnica sztywności między połączeniem "tappered" a zwykłym była aż tak zauważalna . Z drugiej strony wymieniać rurę sterową czy też amorek tylko ze względu na różnicę 100 gram jest IMO trochę chybionym pomysłem. Mniejszym kosztem 100 gram można zyskać choćby na pedałach

Zacząłbym od kół ewentualnie kokpitu lub korby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przeczytałem o wymianie rury w amortyzatorze chwile się zastanawiałem czy Ty poważnie pytasz... wallbash.gif. Otwór w koronie jest na 1.5" więc nie wiem jakby to działało jakby się wsadziło 1 1/8. whistling.gif

Sama manetka waży +/- 85g więc waga 1650g dla Reby jest zupełnie normalna i nie doszukujcie się icon_exclaim.gificon_exclaim.gificon_exclaim.gif 100g w 4cm szerszym odcinku rury sterowej.

Co do rur tapered to zapewne sztywność większa ale nie zauważalna. icon_wink.gif Takie trendy wprowadzane przez producentów i musimy się z tym pogodzić.

Nie zaprzątaj sobie głowy tym amortyzatorem, co do kół możesz kupić np. używane SLR'y (na LB są z 2008 za 1100zł).

Za pozostałe 600zł wymieniłbym mostek, kierownicę, podkładki (50gicon_question.gificon_exclaim.gif) i siodło ewentualnie sztycę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest w ogóle sens zmieniać, koła tylko po to żeby dla zasady zbić wagę i tak już dość lekkiego roweru? Same koła może superlekkie nie są, ale są całkiem przyzwoite. Ja bym wymienił kierownice, mostek, sztycę, gripy, dętki. Potem można by wymienić opony na jakieś ~400g i korbę bo odstaje od pozostałej części napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim to choćby pożycz wagę od kogoś, i na realnych wagach się opieraj, ta reba może równie dobrze ważyć 50g więcej albo mniej. Niestety nikt nigdy nie wyprodukował dwóch identycznych komponentów... tak wygląda przemysłowa rzeczywistość :) później będziemy myśleć co jest dobre, a co złe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie nie ma potrzeby wymiany kół, ponad 1tys zł za 400gram trochę bez sensu , zainwestuj kase w kokpit,dętki,gripy sztyce i siodło. Opony też bym zostawił (opłacalność wagowa znikoma nawet tego nie poczujesz), w końcu nie musisz całych 2tys odrazu wydać :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tam gadacie, masa an kołach jest najbardziej odczuwalna z całego roweru. Drastyczny przykład - Po zmianie kół, jaką przeprowadziłem jakiś czas temu, z tych, które były standardowo w unibike'u expercie - ogólnie kloce, sporo ponad 2kg (~2400-2500g z tego co pamiętam) przesiadłem się na Fulcrumy Red Metal 3. Średnie prędkości na tych samych trasach i tych samych oponach, żeby nie było, że to ich wpływ, wzrosły o 1-2km/h przy tym samym wysiłku... A to duuużo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mój typ - sztyca WCS za 480 zyla oraz koła z oponkami za resztą kasy (lub chociaż same opony np. Racing Ralphy zwijane zamiast Rocketów) powinno pomóc :) Zainwestowałbym też w pianki ritcheya (15-20 zyla) a oryginalne części pchnąłbym na allegro:)

Potem - po nabraniu płynności finansowej wziąłbym się za korbę i pedały (może w odwrotnej kolejności).

P.S. Modyfikuję takie cudo z 2010 roku i od tego zacząłem - z tym że miałem kilka części od poprzedniego wycinaka: opony, korbę XTR, ubijaki, siodło SLR i te gripy WCS).

Teraz zabieram się za koła:)

P.S. 2 - chyba mam inną REBĘ SL - z niezwężającą się rurą :))) Wie ktoś ile można ona ważyć?

Edytowane przez ramir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...