Skocz do zawartości

[przerzutki] Przednia i tylnia-problem z regulacją


pentagramsss

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Robię już 3 godzinę i nie mogę ... robiłem już kilka poradników z internetu + ten z tego forum... Nie wyrabiam. Teraz mam tak że przednia przerzutka przerzuca z 1 na 2 ale na 3 nie da rady...(chce ale nie może). Tylnia wskazuje na wszystkie oprócz 1. DO czego służą śruby L i H (do zakresu pracy ale ?)?ta H to jest prawa, bliżej ramy?. Zadaje takie podstawowe pytania bo już nie mam pomysłów. Liczę na waszą pomoc.

 

Pozdrawiam

Napisano

H jest ogranicznikiem ruchu przerzutki w stosunku do największej koronki, a L najmniejszej. Poza regulacji zakresu ruchu przerzutki, masz jeszcze w tylnej przerzutce 3 śrubę regulacyjną wychylenia wózka i na każdej manetce śruby baryłkowe służące do regulacji napięcia linki.

Napisano

Jeżeli twoja przednia przerzutka jest używana, to problem z jej regulacją może wynikać również z luzów, jakie posiada. Sam ostatnio miałem problem z regulacją z tego powodu.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Jeżeli twoja przednia przerzutka jest używana, to problem z jej regulacją może wynikać również z luzów, jakie posiada. Sam ostatnio miałem problem z regulacją z tego powodu.

Jak naprawić luzy? Gdzie się to robi?

 

Proszę o pomoc ponieważ nie długo zamierzam znowu się zabrać za regulację a w niedziele chciałbym sobie pojeździć :)

Z tego co pamiętam to potrafiłem ustawić żeby na 1 i 2 wskakiwało ale na 3 nie dawało już rady -prowadnik dotykał łańcucha ale nic więcej.. :wallbash::stupid: Proszę o pomoc!

Napisano

Nie znam sposobów na likwidację luzów przerzutki i nie wiem czy takowe istnieją. Najlepiej kupić nową i masz spokój przez dłuższy czas. Jeżeli nawet można domowymi sposobami zlikwidować te luzy, to przypuszczam, że po niedługim okresie i tak się pojawią. U mnie prezrzutka działa w płaskim terenie, wystarczy mały podjazd (większe obciążenie) i zmiana przełożenia staje się niemożliwa. Upewnij się jeszcze, że to faktycznie luzy - złap za koniec "prowadnika" i poruszaj w obie strony.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Najpierw zabierz się za tylną przerzutkę a potem za przednią. Napisze Ci to prostym polskim językiem.

 

Regulacja krok po kroku tył:

Wszystkie czynności robisz z zamontowanym łańcuchem.

1. Aby przystąpić do regulacji należy ustawić manetkę na najwyższym biegu (czyli na najmniejszej koronce jaką posiadasz)

2. Następnie odkręcamy śrubę trzymająco linkę przerzutki

3. Wkręcamy śrubę baryłkową przy manetce do końca. Następnie odkręcamy ją o 2 i pół obrotu (pomoże nam to w późniejszym czasie doregulować przerzutkę jeśli zaistnieje taka taka potrzeba)

4. Ustawiamy dokładnie położenie przerzutki względem najmniejszej koronki. Regulacje dokonujemy śrubokrętem krzyżakowym na śrubie oznaczonej literą H.Górne kółko przerzutki musi być ustawione równolegle do najmniejszej koronki lecz tak aby łańcuch nie spadał na oś piasty. Zaczynamy kręcić korbą jeśli nie ma żadnych zgrzytów przeskoków to oznacza że ten etap możemy zakończyć

5. Zaciągamy linkę tylnej przerzutki kombinerkami lub specjalną naciągarka do linek i przykręcamy ja kluczem imbusowym 5mm starając się ją pozostawić w niezmiennej pozycji (nie naciągaj bardzo mocno tylko z wyczuciem aby linka nie była zbyt luźna ale też nie za mocno naciągnięta)

6. Teraz podnosimy rower tak aby tylne koło było w górze może nam w tym ktoś pomóc lub jeśli mamy stojak serwisowy to nie ma problemu.

7. Ruszając korbą sprawdzamy poprawność naszej regulacji. Przerzucamy biegi pojedynczo sprawdzając każdy z osobna bieg (ruchy na manetce mają być odpowiedni szybkie i stanowcze). Jeśli przerzutka nie chce zrzucić łańcucha na wyższy bieg (w stronę mniejszych koronek) to wkręcamy śrubę baryłkową przy manetce o ćwierć obrotu i ponawiamy próbę. Jeżeli przerzutka nie chce wrzucić na niższy bieg (w stronę większych koronek) to śrubę wykręcamy i ponawiamy próbę. Czynności te powtarzamy do skutku aż łańcuch będzie wskakiwał na odpowiednie koronki.

8. Ostatni etap to ustawienie regulacji wychylenia przerzutki względem największej koronki tak aby łańcuch nie przeskakiwał na szprychy. Regulacji dokonujemy śrubą oznaczoną literą L. Przerzucamy przerzutką na największą koronkę. Dolne kółko przerzutki musi być ustawione równolegle do największej koronki lecz tak aby łańcuch nie wskakiwał nam na szprychy.

 

Regulacja krok po kroku przód:

Wszystkie czynności robisz z zamontowanym łańcuchem.

1. Zrzucamy bieg na lewej manetce na najniższy (czyli na najmniejszą koronkę)

2. Wkręcamy śrubę baryłkową przy lewej manetce do końca. Następnie odkręcamy ją o 2 i pół obrotu (pomoże nam to w późniejszym czasie doregulować przerzutkę jeśli zaistnieje taka taka potrzeba)

3. Tylną przerzutkę ustawiamy na największej koronce

4. Ustaw prowadnik przedniej przerzutki tak aby jego zewnętrzna część znajdowała się jak najbliżej łańcucha ale nie ocierała o niego podczas kręcenia korbą. Regulacji dokonujemy śrubą oznaczoną literą L

5. Teraz naciągamy linkę tak jak poprzednio.

6. Z tyłu zrzuć na najmniejszą koronkę, a z przodu wrzuć na blat (czyli największą koronkę). Używając śruby H ustaw prowadnik tak żeby jego zewnętrzna część nie ocierała o łańcuch.

7. Teraz podnosimy rower tak aby tylne koło było w górze może nam w tym ktoś pomóc lub jeśli mamy stojak serwisowy to nie ma problemu.

8. Ustawiamy tylną przerzutkę na środkową koronkę kasety. Teraz sprawdzamy poprawność regulacji. Kręcimy korbą i sprawdzamy czy każdy bieg nam wchodzi. Jeżeli bieg nie chce wejść to należy odkręcić śrubę baryłkową w manetce o pół obrotu i ponowić próbę. Jeżeli bieg nie chce nam zejść na niższą koronkę to należy śrubę baryłkową wkręcić o pół obrotu i ponowić próbę. Czynności te powtarzamy do skutku aż łańcuch będzie wskakiwał na odpowiednie koronki.

 

To by było na tyle jeśli chodzi o ustawianie przerzutek.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...