GhostRider Napisano 4 Lutego 2011 Napisano 4 Lutego 2011 Piasta ma juz przebieg około 2 tys. km, ostatnio zrobiłem jej przegląd z demontazem kasety włacznie. Po zmontowaniu całości, mając rower ustawiony do góry kołami widzę, ze gdy kręci się tylne koło to kaseta kiwa się na boki. Amplituda mierzona na najwiekszej zębatce wynosi około 2-3mm. Nie wiem czy przed demontarzem piasty tez tak było, ale myslę ze tak. oto symptomy: 1.koło się kręci a kseta nie - kaseta się kiwa 2.koło i kaseta kręcą się - kaseta się kiwa (a konkretnie jej obracający się obrys) 3.koło stoi a kaseta się kręci - kaseta się nie kiwa kaseta jest dokręcona prawidłowo. Pytanie: co muszę wymienić, oś koła (w sumie jest troszkę krzywa, ale minimalie) czy wymienic oś kasety. A jesli to tak, to co jest osią kasety? Widziłem PDF Shimano z rozrysowaną piastą FH-M530. Jest tam taks śruba na imbus, która mocuje bębenek. Czy ona jest ośią kasety, czy czały bębenek jest osią kasety? chciałem jeszcze dodać ze mozliwą przyczyną takiego zwichrowania kasety mogło być jej przeciązenie. Szacuję ze mogły istnieć przypadki gdy generowałem w łancuchu obiązenie około 0,5 tony na podjazdach (ważę około 90kg+plecak zazwyczaj 5kg, dodatkowo uzywam SPDy). Jeśli łancuch był np na srodkowej koronce kasety to czy mogłaby ona się wtedy wygiąć na swojej osi?
bender999 Napisano 4 Lutego 2011 Napisano 4 Lutego 2011 jak to się mówi ten typ tak ma Przeszkadza Ci to w czymś?
Mod Team michuuu Napisano 4 Lutego 2011 Mod Team Napisano 4 Lutego 2011 Te typy tak mają, jedne więcej drugie mniej.
adriansocho Napisano 4 Lutego 2011 Napisano 4 Lutego 2011 Pytanie: co muszę wymienić, oś koła (w sumie jest troszkę krzywa, ale minimalie) czy wymienic oś kasety. A jesli to tak, to co jest osią kasety? Widziłem PDF Shimano z rozrysowaną piastą FH-M530. Jest tam taks śruba na imbus, która mocuje bębenek. Czy ona jest ośią kasety, czy czały bębenek jest osią kasety? Bębenek ma dwie części: wewnętrzną, która jest nieruchoma względem korpusu piasty, i ta część jest dokręcona za pomocą tej śruby na imbus 10 mm, oraz część ruchomą, czyli zewnętrzną, tą na którą się nasuwa kasetę. Mi zdarzyło się raz, że ta śruba mocująca kasetę się zepsuła - zaczęła się lekko wykręcać, aż jej "łeb" zaczął dotykać do kulek - więc możliwe, że tutaj coś jest nie tak. Odkręcenie bębenka od korpusu piasty nie powoduje konieczności zabawy z zapadkami i kuleczkami wewnątrz bębenka (na szczęście). Tylko trzeba wyjąć łożyska piasty, ale to chyba nie problem dla Ciebie. Cały czas myślę o piaście Shimano.
butros Napisano 5 Lutego 2011 Napisano 5 Lutego 2011 Podepnę się pod temat. Mam właściwie identyczny problem z tym, że mój rower ma przebieg 0km, nówka prosto ze sklepu, jeszcze nie jeżdżony. Po odwróceniu roweru do góry kołami i zakręceniu tylnym kołem kaseta kiwa się na boki około 1-2 mm. Kaseta Sram PG-950, piasty Novatec. Czy to normalne objawy, czy może coś jest źle złożone? Jest się czym martwić i powinienem reklamować rower?
Earl Napisano 5 Lutego 2011 Napisano 5 Lutego 2011 Jesteś pewien, że to kaseta? Imho może to też być bębenek. I tak i tak bym reklamował, pojeździsz i mogą ci nie uznać.
butros Napisano 5 Lutego 2011 Napisano 5 Lutego 2011 Nie wiem jaka jest przyczyna. Obserwuję jedynie objawy. Nie wiem czy to normalne i tak ma być (koledzy piszący wyżej tak twierdzą) czy to jednak jakaś usterka?
Mod Team mrmorty Napisano 5 Lutego 2011 Mod Team Napisano 5 Lutego 2011 przejmować, nie przejmować, czasami wystarczy sprawdzić czy piasta jest dobrze poskręcana albo czy kaseta jest w ogóle dokręcona. Może są luzy na bębenku albo oś jest zgięta. Ten typ tak ma można odnieść wyłącznie do wolnobiegu bo akurat ten typ tak ma. Kaseta na boki nie ma prawa latać(w sensie odczuwalnie za mocno)
Mod Team Puklus Napisano 6 Lutego 2011 Mod Team Napisano 6 Lutego 2011 kaseta powinna sie krecic rowno o ile wszystko jest proste, czyli oś piasty, bebenek jest dokrecony jak trzeba i nie ma za duzego luzu. Jeżeli natomiast kaseta sama w sobie ma lekko krzywy frez (czyli ten otwor na kasete) kaseta bedzie pływała i nic z tym nie zrobi.
butros Napisano 7 Lutego 2011 Napisano 7 Lutego 2011 Ze względu na różne opinie forumowiczów dotyczące pływania kasety (Kross A6 2009) zwróciłem się o oficjalne stanowisko producenta roweru. Oto mój email: "Niedawno kupiłem Państwa produkt jak w temacie. Na rowerze jeszcze nie jeździłem (przebieg wynosi 0 km) więc nie może być mowy o uszkodzeniu czy zużyciu w wyniku eksploatacji. Problem dotyczy kasety. Mianowicie po postawieniu roweru do góry kołami i zakręceniu tylnym kołem widać wyraźnie jak kaseta kiwa się (pływa, kolebie się) rytmicznie w stosunku do osi roweru. Odchylenie zmienia się o około 1-2 mm. Niepokoi mnie ta sytuacja ponieważ uważam, że w tej klasie roweru i osprzętu takie zjawisko nie powinno mieć miejsca. Obawiam się, że będzie to miało negatywny wpływ na pracę i trwałość napędu. Czy jest to kwestia nieprawidłowego złożenia roweru ? czy może wady produkcyjnej piasty?, bębenka?, kasety? Proszę o wyjaśnienia." i odpowiedź producenta roweru firmy Kross: Każde koło zębate posiada konstrukcyjne wychylenia na boki, które umożliwiają zmianę łańcucha. Praca zębatek na boki jest prawidłowym rozwiązaniem. Pozdr. Serwis Nie powiem jestem zaskoczony taką odpowiedzią. Jestem niemal pewien, że nie jest to założenie konstrukcyjne producenta a zwykła niedokładność wykonania elementów lub ich spasowania. Powstaje jednak pytanie czy to ma jakiś wpływ na pracę i trwałość napędu.
Earl Napisano 7 Lutego 2011 Napisano 7 Lutego 2011 Raczej nie. Ja miałem wiele piast z bębenkami, telepały się jak nie wiem co, i nadal jeżdżą. Imho można z tym jeździć, ale możliwe, że to komuś będzie przeszkadzać... .
Annn Napisano 15 Marca 2011 Napisano 15 Marca 2011 Dzięki wielkie! W moim A6 2009 dokładnie to samo i nawet zastanawiałam się nad gwarancyjnym serwisem (ktoś mi powiedział, że jest krzywa oś). Pytanie czy warto?
Crazyk Napisano 15 Marca 2011 Napisano 15 Marca 2011 To, że kaseta lekko kiwa się na boki to przecież normalne..
Bugatti Napisano 15 Marca 2011 Napisano 15 Marca 2011 Ale problemy mniejszym luzem nie ma co się przejmować, natomiast większy wymaga sprawdzenia.Czasem bębenek nie jest dokręcony, czasami oś krzywa, a najczęściej to tyn typ tak ma
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.