radradish Napisano 2 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2011 Hej Zastanawiam się jaki wpływ ma używanie odtłuszczaczy na funkcjonowanie zamkniętych mechanizmów takich jak piasty, suport czy wolnobieg. Przykładowo kasetę zwykłem czyścić za pomocą Finish Line Citrus Degreaser (http://www.finishlineusa.com/products/citrus-cleaner.htm). Zastanawiam się jednak ile tego środka dostaje się szczelinami w łożyskach do innych mechanizmów i jakie szkody wewnątrz nich może powodować. Pozdro RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 25 Lutego 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Lutego 2011 Hmmm to ty czyścisz kasete na pieście ?? To bardzo nie dobrze, taki środek jak sie dostanie do łozysk wyprze smar cześciowo lub w całości i łozyska mogą paść, poł biedy jak maszyny bo mozna wymienic a w kulkach padną miski i piasta do wymiany. Kasete, łańcuch, korbe (znaczy jej zebatki) ja zawsze czyszcze rozpuszczalnikiem, łańcuch shakeuje, kaseta i zebatki korby jak tego wymagają wsadzam to takiem bańki 5L np po płynie do spryskiwaczy przecietej w pionie, robie z niej taka jakby kuwete. wlewam troche rozpuchy, i czyszcze pędzlem. Resztke rozpuszczalnika zlewam do przezroczystego naczynia, syf osiada na dnia a rozpuszczalnik jest wykorzystywany ponownie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sonix Napisano 25 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2011 Ja bawię się podobnie jak kolega Puklus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
senjiro Napisano 26 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2011 W sumie patent dobry. Ja zawsze bawiłem się w czyszczenie kasety ścinakami ze szmatek nasączonymi w benzynie, ale to trochę syzyfowa praca była. Chyba wykorzystam wasz patent chłopaki, odkręcenie kasety zajmuje naprawdę niewiele czasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Existone Napisano 3 Marca 2011 Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 przecież te lepsze piasty, itp. są uszczelnione.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
senjiro Napisano 3 Marca 2011 Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 Uszczelnione przed wodą, a nie odtłuszczaczem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cynamon Napisano 3 Marca 2011 Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 Kasetę i koronki korby da się wyczyścić benzyną bez ich odkręcania i nic się do łożysk nie dostanie. Jakoś nie wyobrażam sobie, żeby co parę dni odkręcać kasetę i zębatki korby. Dodam, że nigdy nie miałem problemów z łożyskami w piastach i suporcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koen Napisano 3 Marca 2011 Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 jak kupiłem kiedyś rame z zapieczonym suportem (typu pakiet) to zacząłem zabawe od spryskania go wd40. To co wypsikałem, mimo uszczelek wypłynęło po drugiej stronie, od tego momentu łożyska były zupełnie suche - słychać było stukające o siebie kulki. Wiadomo że nikt nie będzie lał bezpośrednio rozpuszczalnika na uszczelki piasty, no ale jeśli coś sie tam już dostanie, to zapewne przejdzie i dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
senjiro Napisano 3 Marca 2011 Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 Niestety, WD40 ma właściwości penetrujące, do tego rozpuszcza niestety smar W szczególności że strumień jak się psika jest stosunkowo mocny i czasem można sobie nieuważnie zrobić problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kkkrajek18 Napisano 3 Marca 2011 Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 Ja od zawsze używam odtłuszczacza do silników w takim spray'u jak spryskiwacz do szyb i nigdy problemów z piastami nie miałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.