Skocz do zawartości

[rower]Jak zdjąc łożysko napędu roweru?

pentagramsss

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Dzisiaj zacząłem rozbierać rower do malowania. Ostatni został napęd. Ściągnąłem ściągaczem korbę ale po zdjęciu korby widzę że do łożyska napędu (i tego co jest w środku-nie znam się) potrzebny jest klucz. Klucz podobny jak do wolnobiegu tylniego. Zresztą umieszczam zdjęcia w których pokazuje o co mi chodzi.

6667c259e5ed.jpg

5c76b210adea.jpg

Czy ten napęd który jest na zdjęciu musi chodzić gładko? Bo jak robiłem rękoma to stawia troszkę oporu żeby się obrócić.

Dodatkowe pytanie: jak ściągnąć te części które są zaznaczone kolorem czerwonym poniżej(od kierownicy): i jak to się nazywa :)?

194de066c8ea.jpg

Pozdrawiam

Napisano

Do suportu będziesz potrzebował klucza, prawdopodobnie coś takiego.

Miski od sterów trzeba wybić, jest też do tego specjalne narzędzie ale raczej nie opłaci Ci się go specjalnie kupować. Możesz próbować rurką, śrubokrętem, dłutem. Albo po prostu obklej do malowania taśmą izolacyjną lub malarką.

Przyrząd do wybijania sterów wygląda tak.

Napisano

Aby ściągnąć wkład suportu, czyli element na którym opiera się korba potrzebny jest taki klucz. Co do części od kierownicy zaznaczonych kolorem czerwonym to miski sterów - trzeba je po prostu zbić. Wkładasz jakąś metalową rurkę, śrubokręt lun wybijak od wewnątrz ramy i opierasz go na krawędzi takiej miski, porządnie prz,.....asz młotkiem i schodzi jak ręką odjął:icon_mrgreen:

• Mod Team
Napisano