Skocz do zawartości

[Samochód] zablokowany zamek golf 3 1,9 TD Variant


mrmorty

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Witajcie, temat mocno nierowerowy ale tonący brzytwy się chwyta.

napisałem już na specjalistycznych forach dla golfiarzy ale skrobnę tu jeszcze.

Pytanie dotyczy samochodu Golf MK3 1,9 TD rocznik 93(modelowo 94) Variant CL

mam następujący problem: centralny zamek przestał reagować na kluczyk, wkładka natomiast ma wyraźne zamiary wysunąć się(ale jeszcze się trzyma). Wczoraj zamknąłem samochód normalnie, kluczykiem, dziś natomiast nie dało się już go otworzyć. Kluczyk obraca się bez żadnego oporu(kilkadziesiąt wykonanych próbB). Od strony pasażera zamek nie działa a zamek(zewnętrzny) od klapy jest zablokowany ze względu na próbę włamania.

Podobna sytuacja zdarzyła mi się jakieś 2 lata temu - wraz z kolegą udało nam się zsunąć szybę od pasażera. Obecnie na mrozie szyba nie reaguje - nie pomaga odtłuszczenie szyby i gumowe rękawice. Czy ma ktoś z was jakiś małoinwazyjny sposób na otwarcie tego złomu?

Sprawa jest pilna bo mieszkam na przedmieściach i mam spory kawałek do pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Łopatka drewniana i rękaw od np ciśnieniomierza, wkładasz łopatkę w szparę między drzwiami i karoserią, następnie wciskasz rękaw i pompujesz , dalej wypadało by mieć drut i spróbować otworzyć od wewnątrz.

 

Już po kłopocie.

Najpierw włam pod maskę by dostać się do aku i odłączyć prąd do centralnego; następnie "podważenie" i odchylenie drzwi od góry, drucik z pętlą i podciągnięcie pypcia do góry. Sposób dla osób z dużą ilością cierpliwości, zwłaszcza zabawa z drucikiem :icon_lol:. Samochód porysowany że hej... Zona będzie zadowolona...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jakim gratem?! - żona by Cię usłyszała to byś ruski miesiąc popamiętał! U niej to pieszczoszek i cacuszko. Żeby było śmiesznie - u niej ten samochód nigdy się nie zepsuł, naprawdę nigdy!

Wystarczy że ja usiądę za stery to albo klinowy strzeli, albo przewód oleju od filtra do turbo, albo kamień spod Tir-a albo jakaś cholera we mnie wjedzie i będzie próbowała uciekać, albo elektryka się popitoli o skrzyni biegów nie wspominając.

Myślałem o tłuczeniu szyb, zwłaszcza że szyby mam ubezpieczone(doświadczenie wymiany dwóch szyb czołowych - ciągle na 16 koło mnie jakieś roboty i mnóstwo kamieni luzem), ale jakoś nie w smak mi wyłudzanie odszkodowania - nie będę dla władzy robił konkurencji i kradł.

 

Łukasz - a impreza musiała być zacna co? :whistling:

 

Kiedyś kumpel był na imprezie, nie pił bo był kierowcą ale przysnął sobie i trochę przymroczony wybrał się po nocy na zakupy po monopolowego, ale w trakcie coś wypadło i musiał gdzieś na dłużej odjechać. Jeździł starym Citroenem C15. Traf chciał, że na parkingu obok siebie stały dwa identyczne wozy. Ten wsiadł do tego który dał się otworzyć, odpalił i pojechał. Następnego dnia ojciec zorientował się że to nie ich samochód i dawaj przez policję szukać właściciela. Gościa szybko znaleźli - akurat był w warsztacie gdzie właśnie rozkręcili mu całą stacyjkę(wcześniej dojechał na lawecie) ponieważ ułamał klucz bo ten coś się słabo przekręcał :icon_lol:. Pośmiali się, pogadali, teraz są kumplami. W ASO powiedzieli im że taka sama kombinacja kluczyka zdarza się co kilkadziesiąt tysięcy egzemplarzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wiekszosc starszych Golfów II,Golfów III, Passatów B3 i B4 tudzież Polo mają kluczyki tej samej konstrukcji ( ząbki na zewnątrz ) . Kluczyki VW mają wspaniałą tendencję do wyrabiania się, co może doprowadzić do sytuacji jaką zgotowałem mojemu szwagrowi. Ja miałem Jettę II ( do sprzedania ) i Passata ( świeżo kupionego) , Szwagier miał Golfa II w wieku podeszłym . Się okazało,że mój kluczyk pasuje do jego Golfa- więc co kilka dni ,po zmroku ,przestawiałem Szwagrowi samochód w coraz to inne miejsca. Jakoś Szwagier nie mógł pojąć ,że kogoś to moze bawić.

MrMorty, proponuję wyjąc bębenek- prawdopodobnie zaczyna się wyłamywac jeden z elementów zamka przekazujacy ruch bębenka na cięgno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

MrMorty, proponuję wyjąc bębenek- prawdopodobnie zaczyna się wyłamywac jeden z elementów zamka przekazujacy ruch bębenka na cięgno.

 

Rozkręciłem całość i właśnie o to chodziło. Poumawiałem się z mechanikami, ale jeden zapił, inni nie chcą się brać za drobną robotę. Wkurzyłem się, pogrzebałem na forum golfa3 i dowiedziałem się jak to zrobić. Dla bezpieczeństwa ponaprawiałem wszystkie zamki :)

a z przestawianiem - klucz od mojego auta pasuje do mazdy teścia(w drugą stronę już nie) i też się tak kilka razy pobawiłem :icon_lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...