Skocz do zawartości

[ porownanie ] koga miyata flyer na korbie fc6400 i korbie fc6603


kos

Rekomendowane odpowiedzi

witam szanowne gremium

 

mam ja sobie ci rowerek koga miyata flyer 56cm, utrzymany tak jak na ponizszych fotografiach :

 

http://picasaweb.google.com/103809228300025501169/KogaMiyataFlyer22032010#

 

jednak kilka dni temu wpadła w me rączki po bardzo okazyjnej cenie korbaultegra 6603 / triple/ na sztywna os z suportem

dura ace 7900. postanowilem zalozyc ja do swojej wyscigowki. nie obeszlo sie bez kilku drobnych modyfikacji,

jednak finalnie nie zmienilem chyba zbytnio konstruktorskich wniosków.

 

koga na ultegrze ht2 wyglada tak : http://picasaweb.google.com/103809228300025501169/KogaMiyataFlyerRok2011#

 

pytanie brzmi

 

czy ta w sumie ' nowoczesna ' korba , nie zaburza czasem klasyki i oldschoolowego ducha mojego sprzętu ?

jak to wyglada w waszych oczach i odczuciach ? wg mnie calkiem pasuje ; ) ale nie jestem do konca przekonany.

czekam na opinie ; )

pozdrawiam

 

aktualny link do galeri : http://picasaweb.google.com/103809228300025501169/KogaMiyataFlyer25012011#

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta oldschoolowa to 600, ta ze zintegrowaną osią to Ultegra. To ta sama grupa (co pewnie doskonale wiesz) tyle że 600 było kiedyś a teraz (coś koło 2000r.) zmienili nazwę na Ultegra. Cały rower w klasycznym duchu to świetna sprawa, a do tego jak był wyprodukowany we Włoszech to już w ogóle szaleństwo i ekstaza. Taki detal trochę (ale tylko trochę) razi. Dopóki nie założysz trekkingowego mostka to nikt cię nie oskarży o bezczeszczenie.

 

Zostań przy nowszej korbie, sztywniejsza korba i wyższa grupa suportu. Krążą opinie że na "dawnych" Dura Ace robiło się xx000 km a na obecnie sprzedawanych tylko x000 km. IMO ta opinia jest trochę wyolbrzymiona.

 

a więc: Ultegra lepsza ale kole

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta 600tke fc6400 mialem na suporcie VP bc72 bodajze za 30 niecale pln, poprzedni oryginalny, byl dlugo nie robiony i jak ja dostalem ją to juz bieznie byly troche zeżarte. i szumiało trzeszczało.

 

też chyba zostawię 6603 :) tyle ze zrobie jej ladny poler na lusterko :)

 

dzięki za pomoc ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj że na korbie znajduje się bardzo cienka i bardzo twarda warstwa bezbarwnej lub szarej anody. Zabezpiecza przed utlenianiem aluminium. Albo czyścisz andodę (brak efektu wizualnego) albo ździerasz anodę do gołego aluminium. Robi się lustro, które po 2 miesiącach szarzeje i traci połysk.

 

Tu poczytaj http://www.forumrowerowe.org/topic/60844-polerowanie-elementow-wszelkich/

 

PS Też mam koge miyate, model prologue. Jezdzi jako OK. Zainstalowałem tam tą korbę http://velobase.com/ViewComponent.aspx?ID=5d1f43ed-82ec-48d0-b6e2-65f92ecdfcbe&Enum=115

 

wypolerowałem na lustro i wygląda znakomicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

 

Na 600 wyglądał lepiej. :D

 

Zastanawia mnie tylko to dlaczego zamontowałeś pokładkę (tą aby znaleźć cm różnicy mufy i osi korby) włąśnie w takim miejscu.

Podkładki daje się pomiedzy ramę a miskę z resztą w suporcie dają takie podkładki. Bałbym się montować tak jak masz to zrobione ponieważ na osi Holowtecha w miejscu gdzie powinny przychodzić bieżnie jest trochę szerzej i wg tam powinny toczyć się łożyska. Pozatym w ten sposób upośledzasz sztywność systemu bo osuwasz lewe ramię od łożysk. Podkładki kupisz w sklepie za pare złotych (swego czasu dorabiałem sobie takie ale gra jest warta świeczki :D)

 

pozdrawiam

xMekpx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta podkladka ktora widac, przy lewym ramieniu, jest przelozona ze strony prawego ramienia.

znajdowała się między pająkiem a suportem. dorzucili ją tam by odstawić pająk od ramy, dzięki czemu wcisnęli tam trzecią koronkę. a że ja potzrebowałem znów zrobić na 2 rzędy, to dalem ja ną na drugą stronę.

 

sprawdzałem to o czym mówisz i akurat w tym przypadku nie upośledza pracy osi z łożyskami, wszystko odbywa się ;smooth;

chociaz, faktycznie, sproboje z dystansami między miski a mufę , dobry pomysł.

 

mnie też się wydaje żę na 6400 wyglada lepiej, ale na 6600 jest lepsze przekazanie siły ... przez co wiadomo, efektywniej, jeździłem i na 6400 i na 6600 i niestety czuć różnicę..

 

generalnie nie zrobiłem tego tak jak piszesz ( podkładki między mufę a miski ) bo wzsyscy sprzedawcy zarzekali się, że suporty szosowe sprzedawane są bez tych podkładek. bo nie są potzrebne czy co ? przydałyby się ; )

 

pozdrawiam,kos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...