Skocz do zawartości

[korba] Czy się opłaca?


JaniszMTB

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie!

 

Panowie, a może i Panie. Proszę powiedzcie mi czy opłaca się zakupić tą korbę(Shimano Deore XT FC-M739) na kwadrat za około 170 zł? Proszę nie mówić że lepiej kupić korbę w systemie HL... Pytam się po prostu czy warto...

 

Zdjęcia

 

Pozdrawiam, Janisz

Napisano

Ja bym za takie pieniądze nie kupił.

Środkowa już dość mocno styrana, blat też nie rewelacja. Osobiście nie dałbym więcej jak 5 dych.

Napisano

Moim zdaniem nie za taka cene. Srodkowa zebatka troche zjechana, nie bedzie ci juz dlugo sluzyc. Lepiej kupic nowego truvativa firexa tez moze byc w wersji na kwadrat.

Napisano

Kieruje do was kolejne pytanie jaką korbę najlepiej kupić do 130 zł?

Zastanawiałem sie nad Alivio, ale może coś lepszego się znajdzie i najlepiej żeby była to nowa korba.

 

Mocowanie: Kwadrat.

Mój wzrost: W granicach 185cm.

 

Pozdrawiam!

Napisano

Scaliłem dwa tematy w jeden, bo nie rozumiem po co pisać dwa osobne wątki na temat zakupu korby.

 

Za 130 zł nic lepszego chyba nie znajdzie jak shimano alivio. Warto było by zakupić wersje pod Octalink z nowym suportem. Musisz też wiedzieć, że aktualny suport, który posiadasz może być za krótki lub za długi.

Napisano

Załóżmy że dozbierałem kasę o mogę już kupić tą deorke... I czy system hollowtech jest kompatybilny z każdą ramą i czy mogę na ślepo brać ją? oraz czy wymienią mi tę korbę w każdym serwisie rowerowym?

Napisano

1. Jest kompatybilna z każdą ramą z gwintem angielskim (BSA)- czyli większość ram. Poza tym, są dodane podkładki dystansowe, czyli powinno pasować. Podaj jaki masz rower to będziemy wiedzieli na 100%.

2. Wymienią w każdym, ale nie radzę się pchać do "majstra" z tym, co ma jakiś jedyny we wsi sklep, bo pewnie zrobi to młotkiem i dłutem zamiast kluczami do HT2. Najlepiej idź do cywilizowanego serwisu, lub kup zestaw potrzebnych kluczy, i będziesz wtedy miał 100% pewność :)

Napisano

Posiadam Cobre MOTTE (patrz galeria). Czyli kolejne koszty to zestaw kluczy... Chyba że w sklepie rowerowym na przedmieściu mi wymienią.

Napisano

Jeżeli nie masz dwóch lewych rąk to polecam zakup narzędzi i samodzielną wymianę części. Za to co wydasz w warsztacie bez problemu powinieneś kupić niezbędne narzędzia, a przy następnej wymianie czy serwisie jesteś już do przodu.

 

Przy montażu korby ze zintegrowaną osią proponuję splanować powierzchnie czołowe suportu, żeby wydłużyć trwałość łożysk. Śmiem twierdzić, że tego nie wykonają Ci w pierwszym lepszym serwisie.

Napisano

Załóżmy że dozbierałem kasę o mogę już kupić tą deorke... I czy system hollowtech jest kompatybilny z każdą ramą i czy mogę na ślepo brać ją? oraz czy wymienią mi tę korbę w każdym serwisie rowerowym?

gorąco polecam przejscie na Hollowtecha. Rewelacja.

 

A co do montazu - osobiscie sciagam i zakladam taka korbe z kilkadziesiąt razy w sezonie a kluczy nie posiadam ;)

Napisano

Zaślepka nie jest konieczna.Można spokojnie jeździć bez, należy tylko pamiętać aby lewe ramię korby co jakiś czas dokładnie wyczyścić pędzelkiem.Tak jak napisał kolega wyżej przejście na ht2 to rewelacja w porównaniu do kwadratu.Po pierwsze masa, a po drugie sztywność.Tam nie ma czegoś takiego że przy mocniejszym naciśnięciu na pedałem korba lekko się wygina.Polecam!

Napisano

no i serwis nieporównywalnie łatwiejszy. Ja tak zapobiegawczo lubię rozebrać i przeczyścić po większym górskim błocie, a przy kwadracie taka opcja odpada bo się toto wyrobi. Zresztą nie chciałoby mi się ;>

Napisano

Zaślepka nie jest konieczna.Można spokojnie jeździć bez, należy tylko pamiętać aby lewe ramię korby co jakiś czas dokładnie wyczyścić pędzelkiem.

Nie do końca się z tym zgadzam. W Truvativie może i owszem, ale w Shimano na tej zaślepce dodatkowo opiera się oś korby i jeśli jej nie dasz to będzie miała luz.

Napisano

z tego co na filmach mowią serwisanci, zaślepka jest do początkowego dociśnięcia korby żeby nie było luzu, potem przykręcasz śruby i to na tym trzyma się ramię. I według mnie tak właśnie jest. Co nie zmienia faktu, że nie chciałbym jeździć bez zaślepki ;)

Napisano

Masz całkowitą rację. Bardzo podobnie jest z gwiazdką w rurze sterowej.

Tylko jak już pozbędziesz się luzu, dokręcisz śruby na ramieniu to wykręcenie tej zaślepki z powrotem graniczy z cudem B)

Niby można wykręcić ją przed dokręcaniem samych śrub na ramieniu korby, tylko wtedy bym nie ufał temu, że ona delikatnie się nie przesunie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...