Skocz do zawartości

[Hamulec hydrauliczny] Problem z tłoczkiem


Globbo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siemanko.

Mam problem z tłoczkiem hamulca Promax Q3. Mianowicie nacisnąłem klamkę na maxa gdy nie było miedzy klockami tarczy i jeden z tłoczków się mocno przesunął [patrz foto] i się nie chce schować. Kumpel coś wspominał ze mógł 'wyskoczyć' ale nie wiedział co z tym dalej.

Więc się was pytam: czy da się to w ogolę naprawić i ile by to wszystko kosztowało.

post-135691-0-16097700-1295558517_thumb.jpg

Napisano

Po pierwsze naciśnięcie klamki bez tarczy było bardzo dużym błędem bo bardzo prawdopodobne że na wstępie zapowietrzyłeś sam hamulec. Na początek spróbuj rozepchać tłoczki (po uprzednim wyciągnięciu klocków) płaskim śrubokrętem na boki. Jeśli to nie pomoże to polecam serwis :confused:

Napisano

W moich starych Shimano 525, serwis mówił że do śmieci jak wyskoczy, na szczęście nie wyleciał.

Tak jak kolega pisał, najpierw próbuj rozepchać, jak nie pomoże to serwis

  • Mod Team
Napisano

Z tego co widac na foto tłoczek raczej nie wyskoczył, jak koledzy piszą, rozepchać i będzie ok. Ja się kiedyś bawiłem wciskaniem jak nie było klocków i skończyło się to zapowietrzeniem (w pewnym momencie klamka zrobiła się na maxa miękka. Tłoczki rozepchałem, hebel odpowietrzyłem i działa do dziś (Deore 535)). Zanim się zapowietrzył tłoczek wyszedł sporo dalej niż na Twojej focie.

Napisano

Kumpel miał to samo przyszedł do mnie zmartwiony ale po 15min. z uśmiechem już jeździł na rowerze. Dodam że nie trzeba było nic odpowietrzać.

Napisano

Dzieki wielkie ludziska ;]

Śrubokręt miedzy klockami pomogl :thumbsup:

A juz sie srałem, że bede musial wydawac kase na serwis...

 

Jeszcze raz dzieki i pozdrawiam

Globbo

  • 2 tygodnie później...
Napisano

W moich starych Shimano 525, serwis mówił że do śmieci jak wyskoczy, na szczęście nie wyleciał.

 

Dlaczego niby do śmieci ???

 

....a jak się nie będzie wysuwać bo syf się zbierze, to jak go wyczyścisz ?

Napisano

Dlaczego niby do śmieci ???

 

....a jak się nie będzie wysuwać bo syf się zbierze, to jak go wyczyścisz ?

Nie wiem, gościu z serwisu tak mówił, ze w 525 jak całkiem wypadnie tłoczek z uszczelki to pupa

Napisano

Nie wnikałem, gdyż okazało się, że tłoczek nie wylatał, a serwis raczej zaufany od lat.

 

Może mówiąc do śmieci miał na myśli wymianę uszczelek otaczających tłoczek, a to staje się nieopłacalne, bo dochodzi odpowietrzanie, wymiana oleju itd, a hamulec gó.....no warty (cenowo)

Napisano

Witam,

Mam taki sam problem w j7 z tym że chcąc schować 1 klocek wysunąłem drugi - wróciłem do punktu wyjścia lecz teraz nawet nie chce ruszyć się w ogóle... proszę poradźcie coś

Napisano

Witam,

Mam taki sam problem w j7 z tym że chcąc schować 1 klocek wysunąłem drugi - wróciłem do punktu wyjścia lecz teraz nawet nie chce ruszyć się w ogóle... proszę poradźcie coś

 

Sorki, ale trochę to zagmatwane jest. Nie chce wracać klocek?

Napisano

wiem trochę namąciłem xD po prostu nie mogę ich ustawić żeby były w równej odległości - probowalem śrubokrętem ale już nie da rady, tłoczek ani drgnie :icon_confused:

Napisano

Za dużo masz DOT'u w układzie. Ja nie wiem jak jest w Juicy, ale poprostu musisz odkręcić śrubkę tam, gdzie wlewa się DOT i wtedy rozepchać klocki. Wypłynie DOT'u trochę, ale będzie dobrze.

Napisano

W moich hope'ach jak sobie przez przypadek nacisnę klamkę, i jeden tłoczek się wysunie to po prostu odkręcam zbiorniczek i rozpycham klocki.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Po pierwsze naciśnięcie klamki bez tarczy było bardzo dużym błędem bo bardzo prawdopodobne że na wstępie zapowietrzyłeś sam hamulec. Na początek spróbuj rozepchać tłoczki (po uprzednim wyciągnięciu klocków) płaskim śrubokrętem na boki. Jeśli to nie pomoże to polecam serwis :confused:

 

Sorry nie jestem zbyt czesto na forum ale to co pisze ten uzytkownik moze doprowadzic do zniszczenia tloczka ktory jest zrobiony z materialu bardzo kruchego np spiek. Owiele bezpieczniej jest rozpychac tloczki gdy klocki sa wewnatrz plaskim srubokretem istnieje jedynie ryzyko wyszczerbienia klockow choc nieznacznego / zreszta jak kto woli ja osobiscie wolalbym postawic na zniszczenie klockow mniej klopotliwy powrot do sprawnosci calego ukladu

 

Siema

Napisano

Sorry nie jestem zbyt czesto na forum ale to co pisze ten uzytkownik moze doprowadzic do zniszczenia tloczka ktory jest zrobiony z materialu bardzo kruchego np spiek. Owiele bezpieczniej jest rozpychac tloczki gdy klocki sa wewnatrz plaskim srubokretem istnieje jedynie ryzyko wyszczerbienia klockow choc nieznacznego / zreszta jak kto woli ja osobiscie wolalbym postawic na zniszczenie klockow mniej klopotliwy powrot do sprawnosci calego ukladu

 

Siema

 

Nie chcę być bezczelny, ale żeby wyszczerbić klocki/tłoczek trzeba mieć talent. Tego nie pcha się na siłę, byle tylko skończyć tylko delikatnie i np. tłoczki rozpychać czymś plastikowym nie łaska :036::027: .

 

Uszanowanie

Napisano

Nie chcę być bezczelny, ale żeby wyszczerbić klocki/tłoczek trzeba mieć talent. Tego nie pcha się na siłę, byle tylko skończyć tylko delikatnie i np. tłoczki rozpychać czymś plastikowym nie łaska :036::027: .

 

Uszanowanie

 

Oczywiscie ze masz racje ale jak dokladnie przeczytasz moj post odnosi sie do rady rozpychania tloczkow Śrubokretem plaskim :)

Napisano

Tak wiem, dlatego trzeba rozpychać tłoczki czymś innym niż śrubokręt. Oczywiście to też zależy, jakich rozmiarów jest śrubokręt :rolleyes: .

Napisano

Tak wiem, dlatego trzeba rozpychać tłoczki czymś innym niż śrubokręt. Oczywiście to też zależy, jakich rozmiarów jest śrubokręt :rolleyes: .

 

Moja rada jest nastepujaca rozpychac wraz z klockami zaczynajac jesli szczelina jest niewielka po prostu od noza nastepnie gdy juz "pusci" kontynuowac jak kolega przedmowca radzi czyms o mniejszej twardosci niz klocek (plastikowe wkladki zabezpieczajace przed calym tym ambarasem wkladane w zacisk pod nieobecnosc tarczy niektore modele sa nawet do tego przystosowane) lub szeroki srubokret . jesli ktos jednak woli rozpychac tloczki bezposrednio polecam wlozyc 2 kawalki blaszki po miedzy nie srubokret plaski i delikatnie po wcisniecu prubowac przekrecic srubokret w lewo lub prawo wedle uznania .:D Czesto na klamce mozna zaobserwowac zatluszczenie od wypchanego plynu/oleju w zaleznosci od modelu.

Napisano

A ja w instrukcji od hayesa wyczytałem, że tłoczek w stroker ryde rozpycha się kluczem płaskim 9 mm a trail i carbon kluczem 10mm (różnica w wielkości tłoczków). Śrubokręt płaski działa na środek tłoczka przez co można go uszkodzić.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...