Skocz do zawartości

[Mocowanie] 25,4mm vs 31,8mm


Lookas 46

Mocowanie kierownicy :  

172 użytkowników zagłosowało

  1. 1. 25,4mm Vs 31,8mm



Rekomendowane odpowiedzi

Ja będę miał porównanie niedługo:

Mostek zoom 140g alu 3d 100mm / 25.4 - Mostek alero 115g alu-carbon 100mm / 31.8

Kiera zoom 195g alu 620mm/20mm / 25.4 - Kiera paco 230g alu 660mm/20mm / 31.8

 

Póki co na sztywność 25.4mm nie musiałem narzekać. Ciekawe czy nowy kokpit będzie zachwalany pod względem sztywności.

Btw - na przykładzie recenzji mostka FSA OS-99 CSI które jest w wersji alu i alu-carbon, można stwierdzić że alu-carbon jest zdecydowanie sztywniejszy.

 

Także przedmówca wyżej ma rację - zależy jak bardzo wycieniowane i z jakich materiałów są te elementy.

Na szosie wszyscy zachwalają sztywność komponentów OverSize 31.8mm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że średnica mocowania nie ma większego przełożenia na sztywność. Ważniejsza jest jakość materiału, z którego jest wykonane (dokładnie jak napisał Jakubas). Przy wyborze setu myślę, że należy kierować się względami estetycznymi. OS będzie wyglądał korzystniej w fullu z "mięsistą" ramą i balonami na obręczach.

Z kolei 25,4 przy wychudzonym ścigaczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram przedmówcę. Zwiększenie przekroju bez zwiększania wagi spowoduje wręcz odwrotny efekt. Dorzucenie materialu oczywiście korzystnie wpłynie na sztywność elementu, ale dotyczy to zarówno 25,4 jak i 31,8. W dobie coraz grubszych rur w ramach i amortyzatorach, pogrubienie kokpitu jest naturalnym następstwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ooo, dobrze że jeszcze temat nie został zamknięty.

Szukam dość ekonomicznego kokpitu (150zł za kierownicę, mostek i stery) i zastanawiam się 25.4 czy 31.8?

Jestem dość lekki (52kg), uprawiam XC, kilka razy w roku wypad w góry. Czasem przez jaką przeszkodę np Bunny Hop lub mały lot (25cm wysokości max).

Głównie rozglądam się za Accentem. Kierownica 25.4 potrafi być nawet o połowę tańsza od 31.8. Warto oszczędzać?

Nie chcę też, aby mieć sytuacji jak na IV Zlocie (połamany mostek).

Pomoże ktoś, bo sam już się gubię w tym wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpuść Accenta, jeżeli chodzi o kierownicę - dobrze radzę. Przy twojej wadze 25.4mm wystarczy ze sporym zapasem. Kilka propozycji:

BOPLIGHT TEAM CZARNA 25.4

WOODMAN XC 580/25.4 mm

AMOEBA BORLA 25,4mm

CODA COMPETITION 560 25.4

Tioga TASKFORCE XC 580mm

EASTON EA30 XC 580mm/25,4mm

 

mostek Amoeba Borla 110 mm

mostek Truvativ Team 120mm

Mostek EASTON EA30 25,4mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ważąc niemało (do 90kg) od 15tys. km używam jednej i tej samej kierownicy 25,4mm i jeszcze mi się nie złamała;)

Choć teraz noszę się z zamiarem zmiany sprzętu (stary powędruje do roweru dziewczyny). Czy przy mojej masie rzeczywiście będzie lepiej założyć 31,8mm?? Pytam bo kompletnie nie mam porównania. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to nie jest takie proste, nie liczy się tylko sama kierownica, ale także połączenie jej z mostkiem. Tu w przypadku 31.8mm jest gorzej, nie lepiej - przynajmniej tak to tłumaczy Extralite (poniżej), ale ciężko się z tym nie zgodzić. Podobnie z argumentem masy - 31.8mm (jako zestaw mostek+kierownica) musi być cięższe, żeby było tak samo sztywne.

 

clamping.jpgclamping%20OC.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Extralite namawia do powrotu na 25.4, natomiast Deda wprowadza standard 35. I komu tu wierzyć? :D

To tak w ramach tego, że 'jedna jaskółka wiosny nie czyni' i to co mówi jeden producent nie świadczy o tym, że to prawda. ;)

No oni akurat jakby mogli to by zaproponowali jeszcze coś mniejszego niż 25,4 żeby tylko zbić masę :) Co nie zmienia faktu, że mocna kiera i mostek 25,4 jest nie do zagięcia. Podobnie jak mocne 31,8. Żadne tam przekroje rurek nie spowodują nagle, że coś co było wiotkie, będzie sztywne. Taka teraz moda, wszystko ma być grube i pozornie sprawiać wrażenie czegoś porządnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 11 miesięcy temu...

Mam kierownicę i mostek 31,8, ale w czasie jazdy bolą mnie nadgarstki i drętwieją dłonie.

Mostek jest sztywny, tego typu: 3b128783f5c37a58m.jpg 80mm.

Wydaje mi się, że za duży ciężar idzie na ręce i przez to te dolegliwości.

W poprzednim rowerze kierownicę miałem ok 5 cm wyżej i ok 4 cm bliżej siodełka, pozycja była bardziej wyprostowana i nic mnie nie bolało.

Teraz pytanie - czy założenie regulowanego mostka pomoże?

Kupiłbym taki: http://allegro.pl/mostek-wspornik-kierownicy-xlc-regulowany-31-8-mm-i3984842265.html i podniósł go dość wysoko, przez co kierownica poszłaby w górę i zbliżyła się do siodełka.

Poza tym zastanawiam się też nad inną kierownicą, tego typu: http://allegro.pl/wygodna-kierownica-trekkingowa-wielopozycyjna-alu-i4006522310.html tylko problem jest taki, że te kierownice występują chyba tylko w średnicy mocowania 25,4 mm.

Mostki też są takie, ale wolałbym kupić większy, żeby mieć też możliwość zamontowania obecnej kierownicy.

Czy takie reduktory dobrze się sprawdzają: http://rowerowy.com/sklep/czesci/kierownice_redukcje/redukcje/prod/redukcja_shaman

http://rowerowy.com/sklep/czesci/kierownice_redukcje/redukcje/prod/redukcjaspeeder

http://rowerowy.com/sklep/czesci/kierownice_redukcje/redukcje/prod/easton_stemadapter

http://rowerowy.com/sklep/czesci/kierownice_redukcje/redukcje/prod/reduktorhb1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...