Skocz do zawartości

[9975g] Scott Scale 80 xl - miskov


miskov17

Rekomendowane odpowiedzi

Projekt przejściowy, ramka kupiona głównie do testów aby zobaczyć jak się śmiga na Xl'ce. Po pierwszych jazdach mogę powiedzieć, że w końcu mam dobrą rozmiarowo ramę, mimo usilnych prób z mniejszymi rozmiarami, 21" musi być i kropka :woot: A i wynikła jeszcze jedna ciekawa rzecz, top tube to nie wszystko, gf był dłuższy o 8mm i plecy odmawiały posłuszeństwa w przeciwieństwie do obecnej ramy.

Dla niewiedzących, jest to kolejna wersja tego projektu.

 

 

Bar Ends: (Rogi) Merida Superlite, 60g

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) X-mission Carbon, 27g

Brake (Front): (Hamulec przedni) Avid Juicy 5, 258g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Avid Juicy 5, 272g

Cables: (Pancerze i linki) Clarks, 95g

Cassette: (Kaseta) Shimano SLX 11-28, 231g

Chain: (Lancuch) Campagnolo C9, 259g

Crankset: (Korby) Shimano SLX, 822g

-Crank Arms: (Ramiona) 584g

-Bottom Bracket: (Suport) 88g

-Outer Ring: (Blat) Truvativ 44t, 73g

-Middle Ring: (Srednia tarcza) Shimano xt 32t, 42g

-Inner Ring: (Młynek) Shimano xt 22t, 21g

-Crank Bolts: (Sruby mocujace tarcze) 10g

-Mick: (inne) Kontra, 4g

Disc Rotors: (Tarcze Hamulcowe) Accent Blade 160mm + bolts, 209g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano LX FD-M571 34,9mm, 138g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano LX RD-M570, 285g

Fork: (Widelec) Manitou R7 Elite Absolute 18,5cm, 1566g

Frame: (Rama) Scott Scale 80 21,5", 1729g

Grips: (Gripy) Bontrager XXX cut, 14g

Handlebar: (Kierownica) KCNC Darkside 25,4/570mm, 113g

Headset: (Stery) Accent hsi-s01 + Syntace top-cap & alu bolt g

Pedals: (Pedaly) Crank Brothers Eggbeater C, 290g

Rim Tapes: (Opaski) Taśma izolacyjna, 7g

Seat: (Siodlo) Pro Condor TA, 195g

Seatpost: (Sztyca) home-made 31,6/400mm, 245g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Accent, 22g

Shifters: (Manetki) Sram Rocket, 154g

Skewers: (Zaciski kol) Dartmoor Bolt-on, 68g

Stem: (Mostek) Smica Litepro 25,4/110mm, 107g

Tire (Front): (Opona przednia) Irc Serac xc 1.95 wire, 524g

Tire (Rear): (Opona tylna) Irc Serac xc 1.95 wire, 531g

Tubes: (Detki) Maxxis Flyweight, 190g

Wheel Front: (Kolo przednie) 685g

-Hub: (Piasta) Novatec D711

-Rim: (Obrecz) Mavic X517 lemon

-Spokes: (Szprychy) Sapim Laser

-Nipples: (Nyple) Dartmoor

Wheel Rear: (Kolo tylne) 819g

-Hub: (Piasta) Novatec D712

-Rim: (Obrecz) Mavic X517 lemon

-Spokes: (Szprychy) Sapim Laser

-Nipples: (Nyple) Dartmoor

Misc: Adapter + podkładki, 52g

 

Total: 10092g

 

Teraz dlaczego takie a nie inne zmiany w odniesieniu do Garego (w sumie większość części wymienione było w czasie sezonu, i nie zaktualizowane):

- pancerze, w scale prowadzone są pełne

- korba, 2x9 u mnie nie działało (mufa 73mm, słaba linia łańcucha, zużyte zębatki), powrót do standardowych 3 blatów

- p. przerzutka, plastikowy sram pękł, lx jest tani, lekki i działa w miarę w miarę http://light-bike.com/forum/album_pic.php?pic_id=5000

- t. przerzutka, xtr pękł, lx jest tani i działa :huh:http://light-bike.com/forum/album_pic.php?pic_id=5449

- stery, zmiana z klasycznych na półzintegrowane

- siodło, brak dziury trochę przeszkadzał, teraz jest ok

- sztyca i zacisk, zmiana rozmiaru

- opony, schwalbe były super (trzymanie, szybkosć, zero kapci) ale szybko się zużywały, kupiłem irce i poza malutkim balonem są ok

to chyba na tyle :thumbsup:

 

dscf1069b.jpg

dscf1068f.jpg

Oponka z tyłu slick bowiem rower jeździ teraz co najwyżej na trenażerze.

 

 

Na wiosnę chciałbym porobić parę zmian, na pewno kierownica na szerszą (wcs 220g/660mm), oponki na x-king oraz obręcze na wtb laser tcs, ew. jak znajdę w dobrej cenie to ztr'y, przerzutka z tyłu na coś lżejszego. Oby tylko nic się nie psuło, to wszystko będzie dobrze.

Edytowane przez miskov17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o nich, ale szczerze powiedziawszy białe obręcze w ogóle mi się nie widzą, chodź z drugiej strony cena jest naprawdę fajna...w styczniu będę je miał w domu (nie swoje), może wtedy się przekonam.

Edytowane przez miskov17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz białą R7 i białe wstawki przy mocowaniu tylnego koła także mogły by pasować białe obręcze. Te które będziesz miał w styczniu są zamawiane z CRC? Jeśli tak to może byśmy zamówili ich więcej i wynegocjowali lepszą cenę? Ja się ew. mogę pisać na jedną parę pomimo białego koloru.

Edytowane przez uraz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz białą R7 i białe wstawki przy mocowaniu tylnego koła także mogły by pasować białe obręcze. Te które będziesz miał w styczniu są zamawiane z CRC? Jeśli tak to może byśmy zamówili ich więcej i wynegocjowali lepszą cenę? Ja się ew. mogę pisać na jedną parę pomimo białego koloru.
Tak, obręcze są znajomego ale ja robię zamówienie i wszystko przechodzi przez moje ręce ;)

Odnośnie rabatu, nie ma co nawet na liczyć na takowy, w zeszłym roku robiliśmy podobną paczkę za prawie 600f, niektóre produkty w dużych ilościach - ani pensa nam nie odjęli. Oczywiście nie ma problemu abym zamówił parę także dla Ciebie, po szczegóły zapraszam na pw.

 

hipolais, kupiłem na allegro używaną. Rama jak przystało na tą klasę cenowo-jakościową, jest praktycznie w każdym calu bardzo dobra; sztywna, geometria typowa pod xc, duże wrażenie robi brak widocznych spawów przy główce oraz hakach kół. Nie ma się do czego przyczepić :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

stary...musisz byc nad wyraz duzym i jeszcze bardziej gibkim czlowiekiem, jak zobaczylem roznice miedzy siodlem a kokpitem, to az mi cos chrupnelo w kregoslupie :wallbash: pisales, ze rama przejsciowa - pomysl powaaaznie nad 29erem, osoba o twoim wzroscie odczuje kosmiczna roznice na +

Edytowane przez nabial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz białą R7 i białe wstawki przy mocowaniu tylnego koła także mogły by pasować białe obręcze. Te które będziesz miał w styczniu są zamawiane z CRC? Jeśli tak to może byśmy zamówili ich więcej i wynegocjowali lepszą cenę? Ja się ew. mogę pisać na jedną parę pomimo białego koloru.

 

Mam pytanie a propos obręczy i CRC, czym się różnią te dwa modele?

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=38852

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=38851

Coś przeoczyłem, czy mi się wydaję czy No Tube's nie ma w ofercie Olympic Light.?

Czy w CRC można liczyć na wybór stosunkowo lekkiej obręczy przez pracowników czy biorą pierwszą lepszą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie się tematem

 

ukaniex z tego co czytałem to tylko wagą, olimpic light to inaczej olimpic 347. Jeśli chodzi o selekcję w crc, nie mam pojęcia, napiszę to u siebie w zamówieniu ale czy spełnią moją prośbę - nie wiem :)

 

Pixon, nie mam za co się obrażać, koloru nie wybierałem - taką dostałem :) Jest to "naturalne" alu - jasno srebrny. Zawsze pozostaje anoda, musiałbym się dowiedzieć jaki jest koszt takiej operacji.

 

uraz, jest pełno pomysłów - od 29'era poprzez scale '11 po jakiegoś długaśniego fulla, w tej chwili temat jest otwarty.

 

nabial, i tak odczuwam ogromną różnicę po przesiadce z garego. Dość sporo myślałem nad 29", tym bardziej, że zarówno obręcze jak i amor będę w tym roku zmieniał. Masz jakieś konkretne propozycje? Z góry mówię - na ramkę chciałbym przeznaczyć koło tysiaka więc bez szaleństw :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolo 1000zl propozycji jest niewiele, najchetniej zaczalbym od tego, ze bede mial do puszczenia na wiosne felta nine comp 19,5" z gorna rura 625mm, ale to musialbys miec nie wiecej niz 195cm, a co do tego mam pewne watpliwosci B) mysle,ze to bylaby dobra propozycja na start z uwagi na cene i sensowna geo, ogolnie na chwile obecna nowe ramy w tym przedziale cenowym maja dosc istotne wady - albo geo nie do konca, albo np w tylne widly nie wsadzisz bezpiecznie opony 2.2, ktora jak dla mnie jest standardem, tak sobie teraz przypomnialem - moze daloby rade wyrwac sama rame -> http://www.team29er.pl/start/rowery/220 cena nie powinna byc przeszkoda, a osobiscie sztuka z 1. fotki bardzo mi sie podoba :wacko: i jesli wsadzisz do niego amora 80mm, to otrzymasz naprawde sensowna baze

Edytowane przez nabial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do polskich opcji - bardzo dobra propozycja jest specialized stumpjumper m5 za 2000, cena elegancka, jest tez niner emd/air 9, ciekawa propozycja jest full salsa spearfish za ok 3 tysiaki w fhm...najlepiej sam zacznij drazyc temat, bo wstepnie sam musisz nieco przecedzic, ogolnie jesli gorna rura jest dlugosci rekordzistow 26", glowka ostrzejsza o 1st, to wstepnie mozna byc spokojnym o zachowanie roweru, o wysokosc glowki nie musisz sie martwic, bos wysoki, a reszta parametrow podobnie jak 26"...temat dlugosci ogona uzalezniony od priorytetow B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawość ciekawością, od początku zabawy z rowerem mam problem z rozmiarem ramy/pozycją/bóg wie czym jeszcze i wszystkie zmiany dążą do poprawy komfortu = przyjemności z jazdy. Z resztą o czym tu mówić, jeśli na maratonach zamiast cisnąć w korby bywały i takie sytuacje, że musiałem zatrzymać się (!) i "wyprostować" bo nie mogłem dalej jechać. Co gorsza, zmiany są (czyt. były) robione tylko i wyłącznie z winy mojej niewiedzy, polegałem na opiniach innych osób i potem wychodziło jak wychodziło. Pierwsza ramka, full Cube'a 22" - byłem zielony jeśli chodzi o dobranie rozmiaru, znajomi mówili "jest zdecydowanie za duża", to zmieniłem na Meridę 20" z ogromną różnicą wysokości kierownica - siodło. Pod koniec sezonu wrzuciłem fotkę z pozycją na lb i problemem bolących pleców, wszyscy jak jeden mąż stwierdzili, że potrzebuję dłuższą ramę. No to kupiłem garego 19" bo przecież "najważniejsza jest długość a nie wysokość ramy", problem nie zniknął. I praktycznie, gdy miałem Garego zacząłem się interesować na własną rękę poprawną pozycją, geometrią itd. itp., udało mi się kupić okazyjnie Scale'a i jak widać był to dobry wybór. Na dobrą sprawę mógłby zostać u mnie na dłużej, ale 29" coraz bardziej się rozwija, na pewno w tym sezonie chciałbym przynajmniej spróbować jazdy na dużych kołach i zobaczyć jak to jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle, ze 29ery sa dlugimi ramami, pozwalaja ludziom 185+ na uzyskanie pozycji, w ktorej siodlo nie jest znacznie wyzej, niz kierownica, calosc rower-czlowiek jest duuuzo lepiej wywazona, nie ma ciaglego wrazenia 'zaraz przelece przez kierownice', im wyzszy pacjent, tym wieksza odczuwa roznice...na +

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...