Skocz do zawartości

[mostek] kąt ujemny?


acid1234

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Obecnie mam prostą kierownicę i mostek ustawiony na i - 6 długość 90mm(teraz mostek jest delikatnie w górę skierowany względem podłoża).

Chce jeszcze niżej obniżyć kierownicę tak aby mostek był równolegle do podłoża.

W w Cannondalu z HeadShok Super Fatty Ultra DL80(w bikebordzie czy magazynie rowerowym w wycieczkach jest taki często zielony Canon z tak ustawionym mostkiem).

 

Zauważyłem że różnica wysokości kierownicy to jakieś 1,5cm z mostkiem na-6 czy na +6stopni(różnica 12stopni).

Dając mostek -15 stopni wychodzi mi jakieś 1cm do 2cm niżej względem mostka na - 6???

Moje pytanie: Czy zastosowanie mostka - 15 stopni da taki właśnie efekt?Chodzi mi o ustawienie mostka równolegle do podłoża.

 

Aha wysokość kierownicy od podłoża to 96cm. Jaka jest w waszych rowerach(XC), rama 17 lub 18?

Napisano

Musisz wiedzieć jaki jest kąt rury sterowej względem pionu przy obciążonym rowerze. Reszta to geometria. Teraz nie mam czasu ale wieczorem podeślę Ci jak to dokładnie policzyć.

Napisano

Musisz wiedzieć jaki jest kąt rury sterowej względem pionu przy obciążonym rowerze. Reszta to geometria. Teraz nie mam czasu ale wieczorem podeślę Ci jak to dokładnie policzyć.

 

kąt główki ramy wynosi 71stopni ale to tylko rama... a rury sterowej... to nie wiem.

Czekam z niecierpliwością :)

Napisano

18st. Tyle powinien mieć wzniosu mostek, żeby zamontowany w dół był równoległy do podłoża. Tyle teoria. W praktyce trzeba uwzględnić wysokość amortyzatora, obliczyć rzeczywisty kąt główki i odjąć tą wartość od 90. Wtedy otrzymasz wartość wzniosu. IMO mostek 15st wzniosu będzie +/- równoległy do podłoża

Napisano

Wysokość kiery zależy od stylu jazdy. Jeżeli masz ciężkie podjazdy to myślę, że minimum - 3 cm chwyty niżej niż siodło. Niektórzy zawodowcy mają i z - 10 cm od siodła, jednak z tego co widzę po maratonach, to przeważnie jest w kilka cm niżej (są tacy co mają na równo).

Jeżeli przyjąć że "ideałem" między wygodą a sportem jest - 5/7 cm, to zazwyczaj:

 

- nogi 77 cm (wzrost około 170 cm) - siodło na około 101 cm - kiera 96 cm (-5)

- nogi 83 cm (wzrost ok 180 cm) - siodło na ok 106 cm - kiera na 100 cm (-6)

- nogi 89 cm (wzrost ok 190 cm) - siodło na 111 cm - kiera na 104 cm (-7)

 

Choć zazwyczaj wysocy mają większą możliwość obniżenia kiery, ze względu na budowę ramy,

a przyda im się to, bo mają wysoko środek ciężkości, więc lepiej go obniżać choćby przez kierę.

Napisano

ok tylko to ma być mostek mtb :yes:

Znalazłem coś w ofercie Kalloya.

Kupię na próbę bo mostek(trochę ciężki 186g czyli 20 więcej od Race Face) tani i w razie czego nie żal pieniążków.

A co do tej firmy to może nie jest to jakaś super marka :) ale nigdy się na niej nie zawiodłem, w przeciwieństwie do innych renomowanych marek.

Napisano

Ukaniex>> Przepraszam, że nie sprawdziłem dokładnie. Sklep werykal to nie wiem czemu ale z szosą mi się skojarzył.

Z firmą 3T nie miałem wcześniej styczności.

Wyczytałem, że 3T to wcześniej 3TTT. Tą firmę już znam z starych "szosówek".

Widzę, że w mtb też mają coś do zaoferowania.

 

Evo>> Dzięki za przykłady. Bardzo ładny FELT na 29ątkach, szczególnie kolor mi się podoba.

Co do mostka to na razie coś taniego wypróbuje(Kalloy), a jak mi pozycja będzie pasowała to może coś lżejszego poszukam.

Myślę może o ROOX, albo coś z srebrnych starszych polerowanych mostów(mam dużo srebrnych komponentów). Zobaczymy ...

  • 6 miesięcy temu...
Napisano

Odświeżę nieco temat.

 

Ja mam u siebie amortyzator 80mm (oś-korona 450mm), główkę ramy 140mm, mostek 80mm 10* ustawiony ujemnie oraz lekko giętą kierownicę skróconą na 575mm. Żadnej podkładki pod mostkiem. Wysokość od podłoża do górnej krawędzi kiery - 96cm. Wcześniej jeździłem na wysokości 102cm. Obniżyłem sobie kokpit z racji tego, że nie jestem wysoki (172cm). Wrażenia?

 

+ Czuć prędkość :)

+ Łatwo wszędzie wjechać

+ Świetna skręcalność

+ Lepszy wygląd roweru

 

- Po długim dystansie (80km i więcej) bolą ręce

- Trochę bardziej męczy się kark

 

Ogólnie jednak wygoda jest większa. Wzrasta kontrola jazdy (dociążenie przodu).

W przyszłości zmiana amora na 100mm (+23mm), zmiana kiery na prostą (-30mm) i podkładka dystansowa +10mm.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...