Skocz do zawartości

[A-head] wymiana ze zwykłej rury sterowej


Gryku

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć. Mam pewną rozkminę od dawna, mianowicie, chodzi mi o wymianę Amora...

W moim rowerku jest najniższy model RST (chyba) i jestem prawie pewny, że rura jest gwintowana, a po tym sezonie płyny zaczynają z niego wyciekać i nie działa już tak jak powinien (nie jest to kwestią regulacji, bankowo). Pomyślałem więc o wymianie, cenowo jestem ograniczony (nie pracujący, na kociołku rodziców, uczeń), pomyślałem o ROCK SHOX DART 3, SR Suntour XCR-RL.

 

Ale do rzeczy...

Czy stery a-head będą pasowały do ramy po zwykłej gwintowanej rurze? Ile rzeczy musiał bym wymienić? I czy dało by się to wszystko zamknąć w 400zł max w 500zł? (napiszę że koszt amora to 350zł, więc do dyspozycji zostaje 150zł)

Pytam się was, ponieważ pisałem z jednym sprzedawca z allegro, który twierdził, że będę musiał jeszcze wymienić stery i zamontować takie na mostek - polecał Truvativ Hussefelt...

 

Pozdrawiam i dziękuje za pomoc. :D)

Napisano

jeżeli masz stery klasycze to na 99,9% masz stery 1" a te amory co podałeś sa na 1 i 1/8" czyli masz do wymiany rame nowe stery i mostek

 

ale pokaż jeszcze foty dla pewności

  • Mod Team
Napisano

Obawiam się że mi przypadł zaszczyt zmartwienia Cię - na pierwszy rzut oka - masz rurę w rozmiarze 1 cal. Obecnie to chyba kupisz w tym rozmiarze tylko kilka rodzai amorków w cenie do ok 150 zł np Suntour XCM czy takie cuś sygnowane marką Zoom. Czasem jakiś Bomber się pojawi ale rzadko ze skokiem podobnym do widelca w Twoim rowerze. Mi udało się kupic latem do jednego z moich rowerków widelec RST Gila TnL jest to chyba obecnie najlepszy z produkowanych amortyzatorów z calową rurą na gwint. Ale ma wadę - nie jest to widelec dla lekkich rowerzystów. Napisz jeszcze z jakiego materiału masz ramę. Jeśli aluminium to ciężka sprawa ale jeśli to stal to jest szansa na przerobienie ramy przy pomocy fachowca ze spawarką (w sensie podpowiem Ci kogo męczyc na tym forum)

  • Mod Team
Napisano

No fakt ze prawdopodobne jest to ze jest to 1" ale nie pewne bo ja mialem RST na gwincie 1 1/8" wiec najpier proponuje zmierzć średnice gwintu a pozniej bedziemy dyskutowac :)

Napisano

Witam również mam podobny problem . Polega on na tym , że chcę złożyć mój drugi rower jednak : mam do niego amortyzator z rurą sterową o długości 15 cm - w tym 5 cm gwint . Chciałbym zakupić nowy amortyzator , jednak na oku mam taki , którego wielkość wynosi 18 cm w tym - 5 cm gwint. Dlatego iż w temacie amortyzatorów scalanych z całą ramą jestem " łysy " proszę o odpowiedź na pytanie . Czy wstawienie amorka o tyle większego niczemu nie grozi ? Czy normalnie będę mógł wkręcić na niego ster o raz mostek ??? Liczę na szybką odp.

Mam również drugie pytanie czy można zamontować amortyzator dla kół 28 cali do roweru , w którym są koła 26 cali wiąże się to tylko z nie pasującymi pivot'ami do hamulców czy z czymś jeszcze ? Chodzi mi tylko o to aby podnieść przód roweru nie zmieniając przy tym ramy ...

  • Mod Team
Napisano

No fakt ze prawdopodobne jest to ze jest to 1" ale nie pewne bo ja mialem RST na gwincie 1 1/8" wiec najpier proponuje zmierzć średnice gwintu a pozniej bedziemy dyskutowac ;)

No i kolega Puklus się odezwał - teraz wiesz do kogo uderzac w przypadku stalowej ramy :)

 

gajon15 - nie dubluj tematów - odpowiedziałem Ci już w Twoim poprzednim poście :)

co do amorka od 28 - chcesz miec większy skok w rowerku z kołami o średnicy 26 cali i zamontowac tam widelec z 28? Piwoty to raz, a dwa to często zbyt wąski rozstaw samego widelca(bo rozumiem że z jakiegoś trekkinga bierzesz organy) i nie wsadzisz tam szerszych kapci. No i śmiesznie to by wyglądało - powstałby duży prześwit między złączeniem widelca a kołem.

Napisano

Chłopaki, rama z aluminium - czyli dupaaaa, na czasie zmierzę średnicę - o ile znajdę suwmiarkę...

Witam,

Średnicę rury zmierzysz bez problemu zwykłą taśmą mierniczą. Są dwie opcje 25,4mm albo 28,6mm.

Wbrew pozorom często zdarzają się wynalazki typu gwintowany widelec 1 1/8', szczególnie w ramach aluminiowych. W takim przypadku dochodzi tylko wymiana sterów i mostka +-50zł.

Ze zdjęcia nie wynika jednoznacznie jaki to jest rozmiar.

 

 

pozdrawiam

Adrian

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...