Skocz do zawartości

[Amortyzator] Manitou mrd R7 absolute 100 - luzy


Witek3

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

mam problem z w/w amortyzatorem. Mianowicie po przejechaniu na nim 2000km na goleniach pojawiły się luzy. Ważę zaledwie 54kg, wiec luzy, jeżeli w ogóle, nie powinny się jeszcze pojawiać. Czy macie może jakiś pomysł jak to rozwiązać?

Napisano

Odeślę go do Wigwamu i zobaczę co powiedzą. A tak z innej bajki, to co się może stać z amortyzatorem [w/w] jeżeli uderzę rowem w jakąś przeszkodę, np. drzewo, samochód i dojdzie do nagłego zatrzymania roweru z prędkości ok. 20km/h? Czy mogą powstać jakieś uszkodzenia nie widoczne na pierwszy rzut oka? Kolega wspomniał mi kiedyś, ze mogą się zrobić tak zwane mini-luzy na goleniach, które w trakcie dalszej eksploatacji mogą doprowadzić do ich powiększenia, a w końcu do całkowitego zepsucia amora.

Napisano

Z prędkością 20 km/h to prędzej coś się zegnie a nie powstaną "mini luzy", luz nie powoduje "zepsucia" on już sam w sobie jest stanem "zepsucia" :)

Luz to w 99% przypadków wytarte prowadnice z tworzywa sztucznego.

  • Mod Team
Napisano

Ja mam inne zdanie na ten temat. Uderzając czołowo w coś, na pewno doprowadzisz do powstania luzów w amortyzatorze. Gdzieś musiała się skompensować ta siła.

Napisano

Tzn złamałem ramę alu kelly's hacker 09 w 3 miejscach, ale nie wydaje mi się, żeby ten amortyzator wyszedł z tego bez szwanku. Chcę się odwiedzić, czy dalsze użytkowanie go jest bezpieczne. Czy luzy będą się powiększać i czy mogą doprowadzić do np. złamania się amora, albo jakiś nieszczelności.

Napisano

Tzn złamałem ramę alu kelly's hacker 09 w 3 miejscach, ale nie wydaje mi się, żeby ten amortyzator wyszedł z tego bez szwanku. Chcę się odwiedzić, czy dalsze użytkowanie go jest bezpieczne. Czy luzy będą się powiększać i czy mogą doprowadzić do np. złamania się amora, albo jakiś nieszczelności.

W trzech miejscach?Masz zdjęcia? :rolleyes: Jeśli złamałeś ramę to amortyzator tym bardziej ucierpiał.Sam wiesz najlepiej jak to zdarzenie dokładnie wyglądało.Ja bym zaczął się rozglądać za nowym amorkiem.

Napisano

Który wskoczył mu na jezdnię... :D

 

Jesteś lekki ale chyba 20km/h to nie było :thumbsup:

Z gwarancji raczej nici, ale możesz spróbować :) Jeśli amor nie jest pęknięty ani porysowany i wygląda na używany normalnie to może... :rolleyes:

Napisano

Jak moja córa przywaliła w beton to widelec dostał luzu na połączeniu sterówki z koroną oraz goleni z koroną a, o dziwo, nie było luzu pomiędzy górnymi a dolnymi goleniami. Anyway, tak mi coś wygląda na to, że cały Twój widelec jest krzywy a nie tylko ma luzy. IMO z gwarancji nici.

Napisano

Też tak myślałem, ale z tego zdjęcia nie odważyłem się oceniać, ponieważ widelec nie jest centralnie w kadrze - perspektywa, beczkowatość, szeroki kąt itd.

Napisano

Pragnę Cię poinformować, że golenie amortyzatora nie są idealnie w osi do rury sterowej :(

A zjawisko to nazywa sie "offset" :) i jest normalne w każdym amortyzatorze rowerowym :D .

Napisano

zdj są dobrze wypoziomowane Miecho

 

A Rulez, w którym miejscu dokładnie powinno się znajdować to miejsce zgięcia - jest to kwestia profilu korony, czy stopnia pod jakim kątem wkręcony jest gwint rury sterowej?

Napisano
stopnia pod jakim kątem wkręcony jest gwint rury sterowej?

Dokładnien stopnia pod jakim łączy się rura sterowa z koroną, z tym, że rura sterowa nie jest wkręcana do korony a wciskana na klej.

Napisano

Rulez nie musisz mi tłumaczyć czym jest offset, daruj sobie. Ale jestem bardzo ciekawy jak stwierdzisz czy wspominany powyżej kąt jest prawidłowy i sterówka prosta (sama sterówka, a nie z kątami i offsetem).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...