Skocz do zawartości

[kultura jazdy] pozdrowienia na drodze


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Na wstępie się pragnę się przywitać - pozdrawiam wszystkich.

Wracając do meritum: jeżdżę od niespełna roku i jak do tej pory miałem więcej wspólnego z motocyklami, gdzie bardzo popularne było pozdrawianie się nawzajem kierowców (oczywiście były wyjątki, gdzie osoba prowadząca jakiegoś sporta w hawajskie koszulce i spodenkach nie oddawała pozdrowienia). Mnie taki nawyk wszedł w krew i widząc nadjeżdżającego z naprzeciw / omijanego rowerzystę pozdrawiam go podnosząc dłoń, ale większość nie zwraca uwagi na to.

Moje pytanie brzmi: czy istnieje wśród rowerzystów jakaś forma pozdrowienia, czy też pozdrawiają się tylko swoje grupy między sobą (np. kolarze).

Pozdrawiam Janusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no prawdziwego rowerzyste poznasz wlasnie po kasku, uniesienie reki, albo nawet siema, czesc (do mlodszych) albo dzien dobry do starszych tez moze byc

 

a z tym ze osoby bez kasku nie zwracaja uwagi na takie pozdrowienia to prawda, zreszta takim od pewnego czasu to nawet nie macham :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za bzdura z tym, że pozdrawiają się rowerzyści w kaskach. A Ci bez kasków to nie rowerzyści? Ja na przykład nie pozdrawiam tych w kaskach ale za to ze skrzypiącym łańcuchem. I co? ;p

 

Ale tak bardziej serio jest tak, że pozdrawianie nie zależy od ubioru. Mijam masę ludzi w ciuchach (i w kaskach) za łączną kwotę większą niż niektóre rowery, którzy na pozdrowienie reagują jak bym chciał od nich myto za jazdę (zdziwienie ogólnie). Sporo ludzi w mieście nie pozdrawia z prozaicznego powodu - jak by mieli pozdrawiać każdego mijanego rowerzystę to by w zasadzie mogli jechać non-stop z ręką w górze. Co innego na szlaku.

 

Ja przyjąłem zasadę pozdrawiania w poniedziałki, środy i piątki. No i w weekendy na trasie innej niż miejska. Resztę dni pozostawiam dla innych, niech mnie też ktoś pozdrowi ;-)