Skocz do zawartości

[koła] problem z wyborem kół.


Mwawe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

ostatnio wymieniłem sobie rame rowerową i tylne koło może być tylko pod tarcze. Stąd konieczność wymiwny koła.

 

pytanie:

- czy można wymienic tylko piaste? (czy starą felgę i szprychy można wykorzystać do nowej piasty?),

- składać czy kupować gotowe zestawy (np: http://allegro.pl/item1193202703_kola_xt_alex_zx24_stainless_nowe_kola_26_c.html )

- zakupić lepszą obręcz a gorsze piasty czy odwrotnie?

 

pozdrawiam

Michał

 

 

P.S.

rower używany głównie do wycieczek rowerowych z fotelikiem dla dzieci. żadnych wariactw w terenie choc nie unikam offrodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- czy można wymienic tylko piaste? (czy starą felgę i szprychy można wykorzystać do nowej piasty?),

- składać czy kupować gotowe zestawy (np: http://allegro.pl/item1193202703_kola_xt_alex_zx24_stainless_nowe_kola_26_c.html )

- zakupić lepszą obręcz a gorsze piasty czy odwrotnie?

rower używany głównie do wycieczek rowerowych z fotelikiem dla dzieci. żadnych wariactw w terenie choc nie unikam offrodów.

Jeśli kołnierze piast mają zbliżone wielkości można wymienić tylko piasty, a resztę zostawić. Przy 500zł na koła możesz pomyśleć o składanych, masz większą kontrolę nad komponentami koła i nie musisz wybierać czy budżetowa piasta, czy obręcz - obie części mogą być dobre jakościowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kołnierze piast mają zbliżone wielkości można wymienić tylko piasty, a resztę zostawić. Przy 500zł na koła możesz pomyśleć o składanych, masz większą kontrolę nad komponentami koła i nie musisz wybierać czy budżetowa piasta, czy obręcz - obie części mogą być dobre jakościowo.

 

rozumiem, ale z drugiej strony ja się nie znam na komponentach, z doświadczenia wiem ze na typach sprzedawców tez nie można za bardzo polegać.

jak dla mnie rożnica pomiedz np. slx a xt są żadne poza ceną.

 

posiadam obręcze Bontrager Camino z treka 4300 '06 i też nie mam pojęcia czy będą pasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 530 w góre możesz znaleźć komplet Mavic Crossride pod rózne hamulce w tym i model pod V i tarczę. Te koła są lepsze od czegokolwiek co skręcą ci serwisanci w sklepie. Weź kalkulator i policz: koła składane ze sklepu z półki średnio-lepszej kompnentów wyjda ci podobnie albo drożej. Crossride to wprawdzie nie Crossmax ale wsadzają je fabrycznie uznani producenci do hardtaili za 3500-6000 PLN, to dużo mówi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obręcze będą pasować pod warunkiem, że mają tyle samo otworów na szprychy co piasty.

 

Obecnie mam 36 szprych i te piasty SLX są w wersji 32 i 36 szprych. także z tym nie będzie problemów.

 

a pytanie jeszcze o szprychy. pod hamulce tarczowe idą takie same długości po obu stronach?

 

pozdrawiam

 

Od 530 w góre możesz znaleźć komplet Mavic Crossride pod rózne hamulce w tym i model pod V i tarczę. Te koła są lepsze od czegokolwiek co skręcą ci serwisanci w sklepie. Weź kalkulator i policz: koła składane ze sklepu z półki średnio-lepszej kompnentów wyjda ci podobnie albo drożej. Crossride to wprawdzie nie Crossmax ale wsadzają je fabrycznie uznani producenci do hardtaili za 3500-6000 PLN, to dużo mówi

no właśnie największy problem w tym że nie posiadam aż takiej gotówki. chodzi mi w tym momencie o jak namniejszy wydatek. stąd kombinacje z posiadanymi obręczami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest to tylne koło to nie. Te od strony kasety są krótsze. Piasta SLX będzie dla Ciebie wystarczająca. Kupując tarcze zwróć uwagę na to, aby były z mocowaniem centerlock nie IS (6 śrub).

 

no w gre wchodzą oba koła. tylne konieczność a przednie przy okazji...

 

no a ja właśnie myślałem że lepsze będą na śruby a nie centre lock, czym się różnią?

 

pozdrawiam

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to standard mocowania tarcz używany przez Shimano. Na piaście masz coś w rodzaju wielowypustu na który wkładasz tarczę i dokręcasz 1 śrubą. W IS mocujesz tarczę na 6 śrub do piasty. W standardzie IS w tarczach możesz przebierać do woli, jeśli zaś chodzo o Centerlock skazany jesteś na tarcze Shimano. Istnieją adaptery umożliwiające montaż tarcz IS do Centerlock np. takie: http://www.sparrow-bike.pl/sklep222/index.php?p=productsMore&iProduct=538&sName=adapter-center-lock&PHPSESSID=db387d7eecee500b4d3b3fc12f469853, tak więc nie jest to problem.

W przypadku koła przedniego pod hamulec tarczowy szprychy również są różnej długości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i ostatnie pytanie. jakie piasty polecacie i proponujecie. poza tymi SLX'ami które mam upatrzone.

 

Centerlock to patent Shimano przez co zdany jesteś na jedną firmę ze wszystkimi tego znanymi konsekwencjami. z wielu powodów lepiej brać patent, który wiele firm stosuje - większa konkurencja,oferta - to oczywiste.

 

Piasty? Sram x9 i xt. Sram ma od strony mocowania hamulca wyższe kołnierze więc szprychy powinny podejść takie same w całym kole. Mnóstwo jest tych firm typu Novatec, Dartmoor, WTB, Ns bikes itp tak naprawdę nie wyłapiesz co jest marketingiem kryjącym chińską chałturę a co konkretną myślą techniczną na poparcie rewolucyjnych rozwiązań. Sram i Shim przynajmniej znane od dawna i z doświadczeniem. Każda ośka i łożyska maszynowe wyglądają na pozór tak samo. Jedno się rozpadają po 500 km inne po 10 tysiącach. Mam rozebrane piasty SL9 Srama z przebiegiem 15 tysi, bieznie, osie jak nowe,w przedniej wymieniłem łożysko niedawno, tylnia do rozbiórki jeździła jak miód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SRAM od kilku lat nie produkował piast. Pojawiły się znów w ofercie tegorocznej i nie są już tak dobre jak te o których mówisz. Piasty na łożyskach maszynowych nie posiadają bieżni. W przypadku piast o których mówisz, szprychy również będą różnej długości. ;)

 

@Mwawe, bierz te SLX. To nie są złe piasty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i ostatnie pytanie. jakie piasty polecacie i proponujecie. poza tymi SLX'ami które mam upatrzone.

Można kupić LX'y o oznaczeniu M585 za ok. 100zł (komplet przód i tył). Podobnych jakościowo piast z mocowaniem tarczy na 6 śrub w zbliżonej cenie nie masz szans dostać. Pomiędzy LX a SLX nie powinno być żadnej różnicy w trwałości.

Z tarczami też nie ma żadnych problemów. Narzekają na nie głównie Ci, dla których wskazania wagi są świętością :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SRAM od kilku lat nie produkował piast. Pojawiły się znów w ofercie tegorocznej i nie są już tak dobre jak te o których mówisz. Piasty na łożyskach maszynowych nie posiadają bieżni. W przypadku piast o których mówisz, szprychy również będą różnej długości. :D

 

@Mwawe, bierz te SLX. To nie są złe piasty.

Bieznie lozysk panie. Nie ma znaczenia czy bieznia jest po stronie korpusu/miski/glowki czy lozyska bo luzy maja te same geneze.

No to LX. Sa tez piasty numerowane lekko nizej niz SLX, w zamysle Siemano pod kolko 29. Plik pdf ,pozagrupowe' na Shimano polska. Pokazywal mi facet, starej daty mechanik w sklepie, twierdzil ze kolnierze mocne, cena tylu okolo 70

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...