Skocz do zawartości

[opony] Schwalbe SS, Kenda SBE, Continental RK


frost666

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich:)

 

Jak, że stoje przed wyborem zakupu nowych opon do swojego roweru, postanowiłem poprzeglądać trochę forum w stronę ewentualnych opinii, i jak zwykle nabawiłem sie tylko mętliku w głowie.

Swój wybór postanowiłem ograniczyć do 3 modeli opon:

 

- Schwalbe Smart Sam Performance 2.1

- Continetnal Race King 2.0

- Kenda SBE 1.95

 

No więc tak - Smart Sam'y miaŁem w zeszłym roku i bardzo miło je wspominam - trwałośc i uniwersalność nie do pobicia....chyba. Problem w tym, że miałem wersję 2.25, a teraz mam obręcze o szerokości wewnętrznej 17mm, i co za tym idzie wg. tabel kompatybilności to i wersja 2.1 będzie zbyt szeroka( choc realnej wartości dla tej opony w mm nie znam). Gdyby wystepowała w wersji 2.0 i była dostepna w wersji zwijanej - nie miał bym potrzeby zakładania tego wątku..

Continental - wersja 2.0 jest i to zwijana w dośc przyzwoitych pieniądzach, jednakże opona jest dosyć słaba na przebicia, poza tym większość pozytywnych opinii dotyczy wersji 2.2.....;/

Kenda- sam nie wiem SC wkłada je do swoich rowerów, generalnie opinie tez pozytywne....

 

Zależy mi na trwałości i uniwersalności ( oczywiście wiem, że to pojęcie względne, i bardziej powinno brzmieć "tej najbardziej uniwersalnej"); odhcyłki cenowe pomiędzy poszczególnymi modelami rzędu 20zł na sztuce nie mają dla mnie większego znaczenia. Waże swoje, bo ok.90kg, jazda to 40% miasto, 10% asfalt, 50% teren ze wskazaniem na lekkie enduro( takie ostrzejsze xc z wykorzystaniem pełnego skoku - 120mm), choć znowu szerokości opon do 2.0 znów dyskwalifikuje taka jazdę wg. teorii....

Wiem, że było sporo tematów na temat tych opon, ba nawet porównania, jednakże zazwyczaj chodziło o wersje 2.1 -2.25....., a może nie powinienem się za bardzo przejmować tymi tabelami i śmiało założyć te SS 2.1? Prawde mówiąc znalazłem starego IRC Tomahawk w piwnicy, i zrobiłem próbę na obręczy, i według tych co mam na wydaniu( GEAX Mezcal 1.9), - nie widzę jakiejś różnicy na obręczy, choć pomiary daja spore rozbieżności wartości 4,6 na GEax'a, oraz ok.5,3 na IRC.

Może jest jakaś mądra głowa co doradzi mi wybór....

Z góry dziękuję.

Napisano

Jeśli o lekkie enduro chodzi, to o ile nie planujesz po nawet ubitym piachu o poprzecznym ukosie jeździć, to ja od siebie Conti RK mogę polecić, choć w ostrych przechyłach potrafią puścić. Co do kapci, po 740 km także po kamienistym Beskidzie Śląskim złapałem tak naprawdę 2 kapcie, z czego raz z mojej winy-na kamieniach zrobiłem zwrot z zablokowanym tyłem. Jeżdżę przy ciśnieniu ~2,7 Bara. Poza niepewną przyczepnością boczną, oponki naprawdę dobrze dają radę, choć zastanowiłbym się nad Kendami Karmami, kumpel na takich jeździ i dużo lepiej trzymają w zakrętach, choć poza nimi lepiej wypadają Conti.

Napisano

CO do Race Kingów to tak jak pisze kolega kondzios230 nie mają dobrego trzymania bocznego. Do tego moge od siebię dodać że mają bardzo słabe ścianki boczne. Jeden RK pękł mi z boku a w drugim wyszly już druty i ją odłożyłem na bok przy przebiegu koło 1000km :/ Ale są to na pewno najszybsze oponki z tej 3.

 

Z tej 3 wybrałbym SS ponieważ wydaje mi się najbardziej trwały, a to jest jedno z twoich wymagań. I spokojnie podejdzie Ci oponka 2.1 pod obręcz 17mm.

 

Co do Kendy się nie wypowiem bo nigdy nie używałem.

 

Może warto się jeszcze zainteresować Maxxisem Crossmarkiem. Właśnie niedawno je sobię założyłem po wspomniaych RK. Opona jest wolniejsza niż RK ale szybsza niż SS. Dużo lepiej się spisuje w terenie niż RK. Więc wydaje mi się że może to być oponka dla Ciebie. Chociaż nie wiem jak z wytrzymałością bo mam ją niedługo w wersji 2.1 drut na obręczach 19mm. Na allegro crossmarki drutowane chodzą już od 40 zł i są prawie tańsze o 10zł od RK.

Napisano

Dzięki za szybkie rady!

Crossmarki znam z autopsji, bo mam je w 29'erze - oponka rzeczywiście szybka, cicha na twardym/asfalcie....ale w terenie to wg mnie tragedia - w piachu tańczy na wszystkie strony, i wystarczy lekkie błoto, żeby sie zrobił nawet nie semi-slick, tylko slick; w dodatku wg mnie wolno się oczyszcza. Polecam ją od siebie i to bardzo na wszelkiego rodzaju twarde nawierzchnie, ale na te bardziej miękkie- juz nie, no ale przeciez nic uniwersalnego nie istnieje...

Najbardziej skłaniam się w stronę SS - znam je z autopsji, - cechy na ktoych zalezy mi najbardziej, czyli trwałość i uniwersalność - ta opona wg mnie ma( i nie tylko wg mnie:) ). Martwię się tylko o ten balon na 17-stce obręczy, bo już to, że mają drut tak mi nie przeszkadza....

Może zna ktos z kolegów rzeczywisty wymiar tej opony w rozmiarze 2.1? W sklepie nie mam jak sprawdzić, gdyż u mnie narzucali tylko 2.25:)

Widze, że ta Karma też sie przewija często - ale jakoś ten typ bieżnika mnie nie przekonuje na oponę w miarę uniwersalną....

Napisano

Dokładnie tak! Maxxis Crossmark tańczy w piachu jak jakiś semi-slick. Ale nie można mieć wszystkiego! Chyba SS będzie faktycznie najlepszym wyborem. Przychodzi mi na mysl jeszcze jedna oponka która spełniłaby twoje wymagania, a dokładnie michelin xc dry 2 (foto poniżej).

Kelli_Emmett_Giant_tire.jpg

Niestety nigdy nie miałem z nimi do czynienia, wiec jezeli Cię zainteresują to wygoogluj sobie jakieś opinie o nich.

Napisano

Dzięki za szybkie rady!Crossmarki znam z autopsji, bo mam je w 29'erze - oponka rzeczywiście szybka, cicha na twardym/asfalcie....ale w terenie to wg mnie tragedia - w piachu tańczy na wszystkie strony, i wystarczy lekkie błoto, żeby sie zrobił nawet nie semi-slick, tylko slick; w dodatku wg mnie wolno się oczyszcza. Polecam ją od siebie i to bardzo na wszelkiego rodzaju twarde nawierzchnie, ale na te bardziej miękkie- juz nie, no ale przeciez nic uniwersalnego nie istnieje...Najbardziej skłaniam się w stronę SS - znam je z autopsji, - cechy na ktoych zalezy mi najbardziej, czyli trwałość i uniwersalność - ta opona wg mnie ma( i nie tylko wg mnie:) ). Martwię się tylko o ten balon na 17-stce obręczy, bo już to, że mają drut tak mi nie przeszkadza....Może zna ktos z kolegów rzeczywisty wymiar tej opony w rozmiarze 2.1? W sklepie nie mam jak sprawdzić, gdyż u mnie narzucali tylko 2.25:)Widze, że ta Karma też sie przewija często - ale jakoś ten typ bieżnika mnie nie przekonuje na oponę w miarę uniwersalną....

Mam ss 2.1 i mam Tobie zmierzyc szerokości opony tak?

Napisano

Mam ss 2.1 i mam Tobie zmierzyc szerokości opony tak?

 

 

Tak, tak - jak bys mógł. Mierzy się po skrajnych klockach - odległośc między ich najbardziej na zewnątrz wysuniętymi częsciami, jeśli sie nie mylę...

Napisano

Dokładnie tak! Maxxis Crossmark tańczy w piachu jak jakiś semi-slick. Ale nie można mieć wszystkiego! Chyba SS będzie faktycznie najlepszym wyborem. Przychodzi mi na mysl jeszcze jedna oponka która spełniłaby twoje wymagania, a dokładnie michelin xc dry 2 (foto poniżej).

Kelli_Emmett_Giant_tire.jpg

Niestety nigdy nie miałem z nimi do czynienia, wiec jezeli Cię zainteresują to wygoogluj sobie jakieś opinie o nich.

 

Nedvet, ile waży ten XC dry?

 

Jestem właśnie w trakcie zmiany opon. Przez kilka ostatnich lat jeździłem na Ritchey Speedmax. Chciałbym kupić z Ritchey właśnie lub całkiem inną markę. Mam kilka typów, ale zanim zawrócę głowę forumowiczom, chcę je wszystkie zebrać "w kupę" i wtedy poprosić o pomoc w wyborze :)

 

Moje drugie pytanie, skoro już piszę. Zastanawiam się m.in. nad Conti Race King. Jeżdżę po twardych nawierzchniach - przeważnie asfalt to 60% długości tras (długi dojazd :/), szuter, żwir itp., raczej zbity, rzadko luźny to 25%, zaś drogi gruntowe to mniej więcej 15% długości trasy. Ja na tle Speedmax'a wygląda RK? Czy trzymanie boczne rzeczywiście tutaj kuleje?

Napisano

Kielon, przejechałem prawie 700 km i ani razu mi się nie oślizgnęły RK, ale w ciągu ostatnich 40 km 2 razy z czego raz przypłacony szorowaniem gleby. Oponki powinny się świetnie nadać do maratonów (nie wiem, nie startowałem), ale jeśli czasami mocnej dociśniesz rower w zakręcie możesz się lekko zdziwić.

Napisano

Kielon, przejechałem prawie 700 km i ani razu mi się nie oślizgnęły RK, ale w ciągu ostatnich 40 km 2 razy z czego raz przypłacony szorowaniem gleby. Oponki powinny się świetnie nadać do maratonów (nie wiem, nie startowałem), ale jeśli czasami mocnej dociśniesz rower w zakręcie możesz się lekko zdziwić.

 

Kondzios, jaka może być tego przyczyna, że się teraz oślizgnęły? Zużycie, czy po prostu nie zdarzyło Ci się wcześniej mocno docisnąć w zakręcie??

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...