Skocz do zawartości

[składanie roweru] Co polecacie do ramy No Saint ?


maroxd

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Kolega chciałby dokupić dobry osprzęt do ramy No Saint Angel. Tu maciek link: http://lemonbike.eu/product_info.php?products_id=852 Wydaje mi się dobry osprzęt shimano deore. korba, piasty, przerzutki itd. Ale co z resztą? Kolega nie chciał by wydać więcej niż 1800 zł za osprzęt, może być oczywiście dużo mniej jak np. 1100 zł. Grunt żeby był to solidny rower. Pozdrawiam

 

maroxd

Napisano

piasty sh*tmano ale tylko przednie. tylnich nie polecam. lepiej kupić Novateca i mieć spokój. łańcuch- coś Sramowskiego np Pc 10 kaseta, korby, przerzutki etc mogą być Shimano hamulce plecam Avidy SD 3- tanie i dobre a amor Suntour XCM tanie i nienajgorsze według mnie.

Napisano

najlepiej to nie skladac bike jezeli nie ma sie na to odpowiedniej kwoty. 1800 to niestety zamalo zeby zlozyc rower porownywalny z gotowcem nawet za 1400zl, ale na to za pozno wiec proponuje poszukac amora uzywki (tora, epicon itp.) Jezeli nie jest to jakas powazna jazda to wystarcza tanie kola gotowe mach sa za ok 200zl. Osprzet - przezutka tyl LX przod alivio manetki moga byc uzywki LX albo XT + reszta napedu raczej nowa

Napisano

Jeżeli chodzi o amortyzator to może np wstrzymać się z boleściami i kupić np kinesis [jest jeden na allegro] a potem zainwestować w amortyzator. Nie sztuka wydać 500zł na coś co nie będzie długo służyło. Co do piast. Novatec może i lekki i tani ale zbyt krótko na rynku by coś więcej o nich powiedzieć. Jeżeli chodzi o hamulce może na razie zainwestujcie w V'ki. Wiem iż to już nie popularne i nie idzie z duchem czasu jednak zapewne będą wystarczające, a i super zestaw kół można pod V'ki kupić za nie duże pieniądze: http://allegro.pl/item1076766507_kola_mavic_xc_717_dt_240_s_dt_revo_slr_bcm.html. Na pewno zestaw bardziej niezawodny niż nowe novatec'i czy mavic. W takim wypadku zostaje nam 900zł. Przerzutkę tył nową XT. Przód znaleźć jakąś używkę. Sztyca, mostek: Boplight, smica/ Siodło SKN, tanie i wygodne. Zacisk np.: accent light [chyba]. Zaciski kół dartmoor bolt on. Korba, zostawiłbym to na koniec. Kaseta i łańcuch Deore albo, odpowiednio, Sram. Pancerze, jagwire. Chwyty wg uznania. Pedały, również jak kolega woli.

Napisano

Lepiej odpuścić piasty typu DT Swiss. Szybko siadają, potrzebny jest ktoś kto umie to serwisować bo mają skomplikowaną budowę. Zwłaszcza DT 240, bodajże najwyższe w hierarchii. PS. dodatkowo jeśli są na 28 szprych to spróbujcie sobie później znaleźć jakieś zamienniki.

Napisano

Evo88... śmiem twierdzić, że o rowerach wiesz tyle ile przeczytasz w internecie. Masz Ty jakieś pojęcie o tych piastach? Nic z tego co napisałeś się nie zgadza. Najwyżej są DT 190 Ceramic. Zaraz za nimi 240s. To po pierwsze. Po drugie. Piasty DT szybko siadają? Przy kim/czym? DT 240s są to jedne z najbardziej niezawodnych piast. Mało tego nie potrzeba do nich praktycznie narzędzi i są bardzo łatwe w serwisowaniu.Co to ma do rzeczy, że są One na 28? Jakie zamienniki? Sugerujesz, że w zależności od ilości dziurek w kołnierzu piasta różni się budową i trwałością od tej z 32? Zastanów się. Szprychy kupi w każdym rowerowym.!P.S.Nawet na stronie producenta jest napisane, że nie są potrzebne żadne narzędzia do serwisowania tych piast, ręcznie można je rozkręcić.

Napisano

Ledwo wstałem i takie wiadomości. Dt Swiss 240 mało wytrzymałe - oczywiście setki zadowolonych użytkowników musiało się pomylić , trudne w serwisowaniu - bez narzędziowa obsługa , skomplikowana budowa - odsyłam na googleobrazy-> dt swiss ratchet.

 

Jedna uwaga jeśli kupować piasty dt swiss to tylko modele 340 w górę, bo niższe nie mają ratchet'a czyli są zwykłymi zapadkówkami.

 

P.S. Nie zauważyłem, aby ktoś wspomnial w tym temacie o kupnie dt, szczególnie, że ich cena jest jaka jest i pożarla by prawie cały budżet.

Napisano

Ukaniex. Oczywiście że nie znam się na rowerach. Bardziej się znasz bo napisałeś już ponad 1000 postów, ja mam dopiero 11 na nowym profilu. Owszem pomyliły mi się piasty 190 z 240. Miałem koła DT, przejeździłem na nich 8 tys km. Po pierwszych 2 tys padła tylna piasta, trzeba było naprawiać. Po kolejnych 2 tys to samo. Koła miały po 28 szprych, szukałem innej piasty - znalazłem tylko DT 190 (komplet) za 3500 zł. Reszta była pod 32 szprychy. Inni użytkownicy forum też szukali, nie znaleźli. Nie dziw się więc że tak odradzam piasty DT SWISSa. Aktualnie mam Crossmaxy, zero problemów. Jeśli jednak te DT 240 są takie dobre to może faktycznie warto się zainteresować, ja jednak zdecydowanie zostanę przy produktach Mavic, może kiedyś wrócę do DT.

Napisano

co do złożenia dobrego roweru za małą kasę, nie prawda. można złożyć znacznie lepszy rower niż w sklepie, ale trzeba poszukać części i być może kupić coś używanego.

 

tydzień temu złożyłem rower na ramie nosaint, rower waży ~10700g, chociaż na całość (z ramą), wydałem trochę więcej niż planowałem, raz - że nie potrafiłem się czasem powstrzymać, dwa - chodziło o kolorki :icon_question: , około 2500pln (i miałem koła ze starego roweru, ale słabe)

 

jedną z najdroższych teraz części będzie amortyzator,suport, koła.

Ile kolega waży ? gdzie będzie jeździł?

 

co do używanych amortyzatorów, do tego co składałem kupiłem scareba comp'03 za 250pln + 170pln na serwis i wymianę sprężyny na najsłabszą, w sumie 420pln za amor którego nowy odpowiednik kosztował by bliżej 1k.

 

co do komponentów, wydaje mi się że bez sensu pchać się w XT z tyłu itp. alivio/deore wystarczy.

być może lepiej nawet złożyć rower z kasetą 8 biegową (wyjdzie lżej i trochę taniej), za to więcej poświęcić na amortyzator.

jagwire - dosyć drogie, w porównaniu do accentów, na dwóch kompletach to można prawie 100pln zaoszczędzić.

 

 

2sbs4k7.jpg

Napisano

no właśnie, a moim zdaniem lepiej zostać przy 8s i alivio/deore (deore może być już 9s), i kupić lepszy amortyzator - będzie więcej frajdy z jazdy.

do zwykłej jazdy czy maratonów nikt nie potrzebuje kaset 11-32 (jeśli z przodu ma najmniejszą 22), z tego też powodu uważam że wystarczy 8s i kaseta 11-30

Napisano

Za tę cenę o wiele lepszym wyborem będzie powietrzny Raidon LOD (blokada na goleni) lub RLD (blokada na kierownicy), a jakbyś dołożył 100 zł to możesz mieć również powietrznego Epicona.

lub poczekać i poszukać używanych. za 600pln to można by już używaną rebę lub recona znaleźć.

Napisano

Jak dobrze poszukasz to znajdziesz używaną R7/Skareb lub Reba/SiD. Przy takim budżecie lepiej poszukać używek niż pchać się w nowe części. Poza tym na używkach można złożyć bardziej oryginalny rower. ;-)Np. Zamiast nowej XT tył kyp starego XTR. :)Co do wypowiedzi wyżej na temat kół DT i Mavic... kolega albo szasta hajsem albo ma bogatego ojca bo pojęcia o sprzęcie to nie ma. :/

Napisano

Ja bym zaczął od solidnej bazy - koła, korba i amortyzator(albo tymczasowo sztywniak), napęd już raczej 9 rzędowy no i v-brake.

- koła w konfiguracji piasta z adapterem pod tarcze na przyszłość, obręcze pod v-ki, przykładowo SLX + DT X450 + DT Champion 450 zł

- korba może Truvativ Firex 210 zł - co o niej sądzicie bo ja słyszałem skrajnie różne opinie ale za taką cenę myślę że warto

- stery jakieś w miarę dobre może PRO 90 zł

- amortyzator... tu nie mam pojęcia co bym wziął biorąc pod uwagę koszty... może używana Tora za 400 albo dołożyć jeszcze 2 stówki i tak jak pisał razorjack

 

I zrobiło się już prawie 1200 :)

 

Za pozostałe 600 powinno dać się złożyć fajną resztę. Polowałbym na jakieś okazje na allegro czasem można wyrwać coś fajnego.

 

PS po tekście o DT spadłem ze stołka ;)

Evo88 można wiedzieć jakie miałeś te piasty dokładnie?

Napisano

Koła DT x1800, nie wiem jakie tam są piasty, pewnie zwykłe z zapadkami które się psują, skoro te wyższe modele mają jakieś inne rozwiązanie o którym nie wiedziałem a które się nie psują.

 

Odnośnie tematu. Rama już jest. Zostało 1800 zł na resztę. Zaczął bym na pewno od amortyzatora, najlepiej rebe choć ciężko znaleźć tanio na allegro. R7 na razie używanych nie ma, pozostaje Recon i Tora. Koła, zależy czy hamulce mają być tarczowe czy Vki. Osobiście przy takim budżecie wybrał bym Vki i koła na polecanych przez was piastach DT240, ponoć lżejsze niż SLRy. Jeśli jednak tarcze to kółka XT na centerlock z 2009 roku. Kumpel tłucze je już 2 sezon, zero problemów póki co. Co do reszty to zostało już tylko ok 600 zł. Myślę że może udało by się złożyć osprzęt typu LX/XT, oczywiście używka. Co do reszty, zależy ile zostanie :)

 

Ukaniex daruj sobie te komentarze adresowane do mnie. Moja sprawa czy na rower zarobiłem ciężko pracując czy też po prostu go dostałem. W sumie gdybym miał "bogatych rodziców" nie jeździł bym pewnie na rowerze z 2007 roku kupionym jako używany.

Napisano

Tak się składa, że pokazałem właśnie ten komplet co do którego miałeś tyle wątpliwości... .

No to trochę za krótko jeździsz kolego. :-)

Napisano

według mnie za dużo chcecie przeznaczyć na koła, za mało zostanie na resztę.

i cały czas nie wiemy ile waży osoba która będzie z niego korzystała i jak będzie z niego korzystała.

 

czy zrobiłeś już sobie rozpiskę rzeczy które potrzebujesz i mniej więcej ich cen? tak abyś widział przed sobą ile całość może kosztować, wtedy możesz przesuwać ceny między komponentami.

100 hamulec przód,tył

30 kable

90 łańcuch, kaseta

190 korby, suport

90 przerzutka tył

35 przerzutka przód

400 widelec

0 rama

30 gripy

90 kierownica

90 stery

30 pedały

100 siodełko

0 zacisk sztycy

90 sztyca

100 manetki

50 klamki

80 mostek

250 koło przód

250 koło tył

90 opona przód

90 opona tył

20 dętki

razem 2295

 

to lista przykładowych części, koła znacznie tańsze niż 800pln, przerzutki/manetki to nie XT, a budżet został znacznie przekroczony.

 

za niecałe 500pln są gotowe koła na xm317, dt champ, novatec.

i też z powodu napiętego budżetu namawiam na napęd 8s (9s nikomu oprócz do lansu nie jest potrzebne, kaseta 11-30 wystarczy. przełożeń typu 22 z przodu i 32 z tyłu się nie używa, jeśli tak wolno chcesz pod górę jechać, to znaczy że nie masz sił, a jak nie masz sił, to nie utrzymasz już za bardzo równowagi)

Napisano

Tak się składa, że pokazałem właśnie ten komplet co do którego miałeś tyle wątpliwości... .

No to trochę za krótko jeździsz kolego. :-)

Zaproponowałem ten komplet kół ponieważ strasznie zachwalacie te piasty. Sam bym ich nie wziął.

Na tych kołach (X1800) zrobiłem 8847km. Czyli w sumie jeden sezon. W tym pełno wyścigów (maratony górskie), XC tylko jedno. Tyle dobrego że koła w ogóle się nie krzywiły.

Kończę ten off topic bo mój post nic do tematu nie wnosi.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...