Mały UPDATE, kilka zmian + tym razem części dokładnie poważone, wcześniej niektóre były brane z stronki light-bike.
Bar Ends: (Rogi + śrubki) Agogo White 59g
Bar Plugs: (Korki do kierownicy) Plastic is fantastic 3g
Bottle Cage: (Koszyk na bidon) Elite 42g (wcześniej waga była ze śrubkami)
Brake (Front) + Dualcontrol: (Hamulec przedni + klamkomanetki) Shimano XTR BR-M975 + ST-M975 + przewód 377g
Brake (Rear) + Dualcontrol: (Hamulec tylny + klamkomanetki) Shimano XTR BR-M975 + ST-M975 + przewód 381g
Rotors: (tarcze + nakrętki centerlock) Shimano XTR SMRT-97 160mm 264g
Cables: (Pancerze i linki) Jagwire Rapicod Black Carbon (komplet do przerzutek) 80g
Cassette: (Kaseta) Shimano XTR CS-M970 11-32 221g
Chain: (łańuch) KMC X9L Gold 106 links + 2 spinki KMC 274g
Crankset: (Korby + wkład) Shimano XTR FC-M970 175mm 786g
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano XTR FD-M971 Down Swing 150g Pixon, miałeś rację
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XTR RD-M970 199g nowe kółeczka (shimano xtr)
Fork: (Widelec) Rock Shox Reba WC 2007 19 cm karbonowej rury sterowej + poplock 1642g - tu akurat jest kilka gram mniej bo założyłem lżejszy pancerz, i krótszy ale zapomniałem po tym zważyć. Zmienię to następnym razem.
Frame: (Rama + śrubki + stery zintegrowane + hak 18g) Fuji Team Issue Carbon 18,5 1430g
Handlebar Tape: (Owijka) Silvia Cork Carbon White 32g - nowa, cięższa, ale co tam, podoba mi się
Handlebar: (Kierownica) Ritchey WCS Carbon 31,6 138g
Pedals: (Pedały) Crank Brothers C 287g
Seat: (Siodło) Ritchey WCS White 210g
Seatpost: (Sztyca) Ritchey WCS Carbon 31,6 350mm 196g
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Fuji 24g
Skewers: (Zaciski koł) Mavic Crossmax SLR Disc 88g
Spacers: (Podkładki pod mostek) Carbon 2x4g + 1x2g 10g
Starnut: (Gwiazdka) - wliczona w amor
Stem: (Mostek) KCNC SC Wing st-31 110mm 31,8 105gr
Tire: (Front) (Opona przednia) Maxxis Larsen TT 405g
Tire: (Rear) (Opona tylna) Kenda Karma 440g
Top Cap: (Top cap) Top Cap + śruba + sprężynka + dystans 22g
UST: (UST) JOE'S SUPER SEALANT + wentylki UST + 2,7bar powietrza(przód 74g, tył 96g) 170g
Wheel Front: (Koło przednie) Mavic Crossmax SLR Disc 716g
Wheel Rear: (Koło tylne) Mavic Crossmax SLR Disc 859g
Misc : (Inne)
- osłona ramy: kawałek dętki + taśma 40g - aktualnie nie ma ale jutro, pojutrze założe.
RAZEM: 9655g.
A teraz kilka uwag. To co zaznaczyłem większą czcionką (5) było wymienione. Dużo wag drobnych części musiałem aktualizować. Waga po prostu pokazywała mi teraz inną masę. Ale takie rzeczy jak korba, rama czy koła i tarcze wcześniej były nie ważone, więc podałem tymczasową wagę z forum light bike. No ale teraz jest już wszystko cacy bo nawet rower na wadze podwieszanej waży 9,65kg (bez 40 g osłony łańcucha), a więc tyle ile wyszło w rozpisce
Najwięcej zszedłem na wyrzuceniu dętek i zalaniu zwykłych opon płynem uszczelniającym. Do tego doszły wentylki UST. Ale było warto. Zrzuciłem sporo. Test już był, przebiłem oponę 2 razy gwoździem o średnicy 3 mm. Uszczelnienie zadziałało błyskawicznie. Niestety tylna oponka (Larsen TT) była już tak zużyta że musiałem ją wywalić. Przetarła się i nie dało się jej odratować.
Mniejsza masa jest również dzięki nowemu zestawowi Jagwire do przerzutek. Mimo iż założyłem prócz standardowych pancerzy i linek, dodatkowe plastikowe osłonki na linkę w miejscach gdzie jest narażona na działanie błota, waga jest zdecydowanie mniejsza. Myślę że to głównie zasługa krótszych pancerzy które i tak dobrze się układają, no i lepiej to teraz wygląda.
Za to przybyło trochę gram na łańcuchu KMC, standardowo przyciąłem go do 102 ogniw ale przy regulacji okazało się że jest za krótki, doszły więc 4 ogniwa no i 2 spinki. Waga KMC X9L Gold i XTR 7701 tej samej długości to tylko 1 gram mniej na korzyść KMC.
Co do amora to najpierw zważyłem go z manetką, a następnie po założeniu pękł mi pancerz (był stary). Założyłem więc nowy, Jagewire Rapicod (zostało mi trochę z przerzutek) i nową linkę. Nie chciało mi się jednak znowu rozkręcać całego kokpitu ale myślę że różnica w wadze jest wręcz symboliczna, powiedzmy że 5-10g. Zważę i zmienię rozpiskę przy następnej modernizacji.
Nowa owijka na kierownicy jest cięższa od starej, ale kupiłem ją bo jest troszkę grubsza i ciężej ją zabrudzić no i łatwiej się ją czyści. Starsza wyglądała lepiej (jak była czysta), ale ta też mi się podoba
Szykują się też małe zmiany w kołach, ale nie wagowe. Po prostu głośno się kręcą (do wymiany łożyska) i mają boczny lekki luz który trzeba zlikwidować odpowiednim kluczem. Jednak zrobię to dopiero za miesiąc, póki co brak środków.
Do wymiany pójdą też stery zintegrowane, stare już się delikatnie mówiąc zużyły. Tak jak wyżej, za miesiąc będzie zrobione.
Komentarze mile widziane, dorzucam kilka zdjęć zrobionych zaraz po zakończeniu prac i fotkę Bika na wadze podwieszanej (całego roweru nie pokażę bo wtedy nie było by widać wagi na wyświetlaczu, poza tym syf w piwnicy )