Skocz do zawartości

[kierownica] jaki papier ścierny i spray do pomalowania


Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym aby rower wyglądał dosyć schludnie więc pomyślałem, że pomaluje kierownicę i mocowanie siodła gdyż juz sa porysowane . Jaki papier ścierny użyć, aby potem nie była kierownica chropowata i jaką farbę w puszce (CZARNA) żeby po mocowaniu manetek/klamek farba łatwo nie schodziła. To mocowanie tylko oczyszczę z poprzedniej farby, ale kierownicą jest fabrycznie na czarno pomalowana i widać pełno zarysowan. Chciałbym sie zmieścić w 20 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz przygotować sobie tą kierownicę, w tym celu zakupić papier ścierny o gradacji powiedzmy 180 i dokładnie całość wyszlifować. Następnie zakupić papier ścierny o gradacji 240 lub jeszcze drobniejszy i dokładnie wyszlifować. Potem już tylko odpylić (w tym celu np woda z płynem do naczyń), dokładnie wysuszyć, odtluścić jakimś rozcieńczalnikiem (np. benzyna ekstrakcyjna). Potem można malować.

 

Na koniec chciałem jeszcze zaznaczyć, że prawidłowo wykonane malowanie będzie dobrze wyglądało, ale do wytrzymałości z malowaniem fabrycznym (proszkowe) nie ma co porównywać. A więc prędzej czy później mogą się pojawić jakieś rysy. A więc należy poprostu dbać o kierownicę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Papier 180?! Chcesz żeby kolega dziury w kierownicy zrobił?! Papier wodny 800 lub 600 i jazda na mokro. Chociaż wątpię że uda się zmieścić w 20zł, a taka pomalowana kierownica nada się najwyżej do leżenia na półce jako ozdoba bo trwałości nie będzie żadnej. Poobija się i porysuje błyskawicznie. Lepiej kupić nową kierownicę, choćby najtańszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myślałem nad wymianą. Może kupiłbym jakąś do 30 zł i gripy np. http://www.allegro.pl/item1043165996_kierownica_accent_mtb_atb_srebrna_m_r.html Znacie jakieś inne w tej cenie, tylko prosta, bo taką teraz mam. Jakby co to nie kupowałbym przez neta tylko podałbym nazwę w sklepie.

Sztyc i tak muszę przeczyścić, więc kupić papier wodny 800? A na mokro to jak, zmoczyć trochę ten papier?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tutaj nie chodzi tylko o zmatowienie starej powłoki lecz o wyrównanie, usunięcie rys.

Papierem który wskazałeś narobi większych rys niż przy jakiejkolwiek glebie na jakimkolwiek podłożu.

 

Sztyc i tak muszę przeczyścić, więc kupić papier wodny 800? A na mokro to jak, zmoczyć trochę ten papier?

Moczysz papier, szorujesz, moczysz, szorujesz, moczysz, szorujesz. Cały czas jedziesz na mokro. Jeśli masz tam jakieś większe rysy to zacznij od papieru 400, potem 600 i 800.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś kiedyś machnął sztyc sprayem i ogólnie syfiasto więc chce to wszystko usunąć. Myślę, że 800 i mokry starczy. Dzięki.

O kierownicy jeszcze pomyślę, ale kierownicę jakbym kupował to za rok, ale warto też pomyśleć zaś. Tę co mam to może wezmę zrobię tak samo jak sztyc. Farba po prostu zdarta przy tym kilka zarysowan więc myślę, że starczy, a przecież nie będę tam co chwila zmieniać manetek itp. Wyglądać chyba bedzie lepiej niż teraz. W garażu mam chyba jakiś lakier ochronny czy coś. Jak dzisiaj pójdę to zrobię tego zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papier wodny 800 no i spray Montana . Najlepiej nie zdzierać do czystego alu bo będzie potrzebny podkład . Zetrzyj to wstępnie , zostaw małą warstwę starej farby , pomaluj Montaną najlepiej 3 warstwy , 1 bardzo delikatna , 2 też , 3 troszkę grubsza . Na koniec odczekaj około 24 h i pomaluj to lakierem bezbarwnym . Efekt powinien utrzymać się na dłużej i być odpornym na rysowanie , ale tez nie ma co oczekiwać cudów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...