Skocz do zawartości

[wolnobieg] Odkrecenie wolnobiegu


fad

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Prosze o pomoc w sprawie odkręcenia wolnobiegu takiego jak na zdj: 851.jpg

wiele razy czytam że wolnobieg ma lewy gwint, ale nie mam pewnosci. Czesto czytam że jest lewy gwint i należy odkręcać w przeciwnym do ruchu wskazówek. Ale przecież lewy gwint odkręcamy w prawo sronę czyli zgodnie z ruchem wskazówek. Jaki w końcu jest ten gwint aby to odkręcić? W którą stronę odkręcać patrząc od przodu na wolnobieg (na początku mała zębatka)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy gwint odkręcamy zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Jeśli chcesz odkręcić wolnobieg od piasty, potrzebujesz klucza wielowpustowego, który wsadzasz do środka, w te widoczne wyżłobienia. Tam jest gwint prawy. Jeśli chcesz rozkręcić wolnobieg musisz odkręcić tą nakrętkę w środku, z widocznymi dwoma dziurkami. Tam zdaje się jest lewy gwint. Jeśli w Twoim wystaje tak jak tutaj trochę gwintu, to łatwo zobaczyć jaki to gwint. Obstawiam, że jest to prawy gwint, bo inaczej odkręciłaby się podczas jazdy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam gdzie sa te dziurki i napis CHINA odkrecasz zgodnie z ruchem wskazówek, a wolnobieg od piasty odkręcasz przeciwnie do ruchu wskazówek za pomocą klucza specjalnego... zalezy do czego chcesz zdjac wolnobieg, bo jak tylko z piasty to nie odkrecaj tego pierscienia z napisem china bo ci sie wysypie mnóstwo kuleczek od lozyskowych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki! Wlasnie chodzi o rozkrecenie wolnobiegu od piasty, zaparlem sie z druga osoba po przeciwnej stronie kola i szarpnieciem w lewo odkrecil sie caly wolnobieg z piasty. A zdejmuja to, bo musze wymienic lozyska i oske od piasty i przy okazji dobrze wymyje wolnobieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

mama jeszcze jedno pytanko odnosnie zamontowania przerzutki tylnej, nie bede juz zakladal nowego tematu. Zdjalem ja z ponad miesiac temu i nie sadzilem ze bede mial z nia problem przy montażu...zapomnialem jak ona byla zalozona prosze o pomoc.

post-130105-1276695235,96_thumb.jpg

post-130105-1276695241,16_thumb.jpg

post-130105-1276695245,13_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest przerzutka mocowana do haka ramy. Przykręcasz za pomocą śrubki, której łeb jest widoczny na zdjęciu.<br>

no tak czyli rozumiem ze to co jest z tylu haka przerzutki (taka wypustka) ma wejsc w hak ramy (zaznaczylem te elementy na czerwono zdj 11.jpg, 22.jpg) i skrecic nakretka ktora min trzyma kolo. Ale co wtedy z ta srubka i podkladka (zdj 55.jpg)? Bo przez przerzutke nie przejdzie sruba bo jest juz hak ramy (zdj 44.jpg, zaznaczone zoltym kółkiem).

11.jpg:

11.jpg

22.jpg:

22.jpg

44.jpg:

44.jpg

55.jpg:

55.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem wyżej, przykręcasz za pomocą tej śrubki, którą zaznaczyłeś na żółto. Napiszę mały manual :icon_lol:

1 Do zamontowania przerzutki, musisz mieć wyciągnięte koło (w sumie to wyciągać nie trzeba ale tak jest łatwiej)

2 Śrubkę musisz mieć skręcona razem z tą podkładką (zamontowana na przerzutce, nie skręcasz jej na maksa tylko pozostawiasz luźną)

3 Wkładasz przerzutkę w hak, robisz to wsuwając z tej strony gdzie hak jest otwarty. tym zaokrągleniem na podkładce w stronę zamkniętego haka.

4 gdy dojdzie do końca, dokręcasz śrubkę, którą zaznaczyłeś na żółto (klucz bodajże 8 lub wkrętak krzyżakowy).

5 Gdy dokręcisz koło, to nakrętka dodatkowo przytrzyma przerzutkę.

6 Kupujesz browarka i wysyłasz mi w ramach podziękowania :)

Niezłe masło maślane stworzyłem, w razie czego pytaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się wydaje, że chyba źle to wsadziłeś, na fotkach kiepsko to widać, ale przerzutka powinna dolegać do haka na całej swojej płaszczyźnie. Podkładki nie powinno być widać po zamontowaniu koła. Ta węższa część podkładki wchodzi w hak, natomiast ta szersza jest od strony wolnobiegu. Wkręcając śrubkę, szersza część jest dociągana do haka i przytrzymuje przerzutkę. Jak wyciągniesz koło to przerzutka musi pozostać na miejscu i się nie ruszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerzutka powinna dolegać do haka na całej swojej płaszczyźnie.

nie rozumiem za bardzo jak powinno dolegac na calej plaszczyznie przeciez przerzutki z haka nie zdejmowalem.

 

Podkładki nie powinno być widać po zamontowaniu koła. Ta węższa część podkładki wchodzi w hak, natomiast ta szersza jest od strony wolnobiegu. Wkręcając śrubkę, szersza część jest dociągana do haka i przytrzymuje przerzutkę. Jak wyciągniesz koło to przerzutka musi pozostać na miejscu i się nie ruszać.

aha rozumiem czyli podkladka jest ok tylko nie z tej strony poprostu od strony wolnobiegu.

 

p.s.

http://www.rowerek.pl/index.php?products=product&prod_id=152 czy taka przerzutka by mi pasowala? Zastanawiam sie nad nowa poniewaz ta jest chyba juz pogieta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta przerzutka jak najbardziej będzie pasowała do twojego roweru.

A co do dolegania całą płaszczyzną chodziło mi o to, że między hakiem a przerzutką nie powinny znajdować się żadne podkładki, tylko przerzutka i zaraz przy niej hak :)

ok kapuje juz (w koncu hehe) zlozylem tak jak powinno byc:

A.jpg

B.jpg

Taki banal a zrobil mi tyle problemu tak to jest jak sie cos rozklada miesiac temu. Jeszcze raz wielkie dzieki, dzisiaj moze skocze po nowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Do wymiany łożyska i ośki nie musisz zdejmować wolnobiegu. Delikatnie smarujesz kuleczki smarem i bez większych problemów można je powsadzać na swoje miejsce nawet jeśli wolnobieg nie jest zdjęty.

Troszkę odkop :X, złamała mi się ośka, łożyska się w środku posypały, zostało tylko jedno od strony zewnętrznej (nie przy wolnobiegu), jak można włożyć nowe łożyska i ośkę bez zdejmowania wolnobiegu ? ( nie mogę go odkręcic, uderzanie w klucz 15 kilogramowym młotem nie pomaga :/)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rybciasum

 

Musisz odkręcić , bo inną metodą nie naprawisz tej piasty.Jeśli wolnobiegu nie da się odkręcić tradycyjną metodą (klucz+ nakładka do odkręcania kaset) zrób to w inny sposób, mianowicie za pomocą imadła i nakładki .Klucz do kaset mocujesz do imadła na to nakładasz koło i trzymając obręcz oburącz odkręcasz.Jak dla mnie ta metoda jest niezawodna w przypadku wystąpienia tego typu problemu. :icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielkie :) pojechałem do serwisu i mi za symboliczne 2 zł odkręcili, aczkolwiek cała piasta jest już w stanie krytycznym, pytanie jeżeli wymienie piaste pod kasete i kasete 8 rzędów (przerzutka deore, da rade, klamkomanetki 3x8) i do tego nowy łańcuch, czy moja korba shimano (jeden z najtańszych modeli jakaś sis) będzie dobrze współgrać z resztą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielkie :) pojechałem do serwisu i mi za symboliczne 2 zł odkręcili, aczkolwiek cała piasta jest już w stanie krytycznym, pytanie jeżeli wymienie piaste pod kasete i kasete 8 rzędów (przerzutka deore, da rade, klamkomanetki 3x8) i do tego nowy łańcuch, czy moja korba shimano (jeden z najtańszych modeli jakaś sis) będzie dobrze współgrać z resztą?

 

 

Wszystko zależy od tego w jakim stanie jest korba :) Mi osobiście nie zdarzyło się aby korba odmówiła współpracy z jakaś kasetą.

 

Pozdrawiam

W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...