Skocz do zawartości

[koła] Lekkie koła dla 105kg hardcorowca.


morganfriman

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Jak w temacie. Waze 105kg i poszukuje lekkich kół z możliwie niską masą rotująca, sztywnych, mocnych, wytrzymałych. Wiem ze przy mojej wadze nie będzie to łatwe ale wierze że wspólnymi siłami zrealizujemy ten cel.

 

Rower - Kona Hoss. Zmieniam również amortyzator na RS Rebe. Waga roweru coś ok.14-15kg (rama 22'').

 

Do tej pory mialem obrecze AlexRims DM 24. Tak że moje tylne koło (z tarczą i kasetą) waży 2080g. :)

 

Na celowniku miałem koła Mavic Crossride... ale po przeczytaniu tematów na tym forum na ich temat odpuszczam je.

 

Może o tym do czego te koła: maratony glownie. Choc nie oszczedzam roweru w lesie. Agresywnie jezdze i nie naduzywam hamulca na zjazdach...

 

Koła pod tarcze. Czy mógłby ktoś zaproponować jakieś podzespoły by złożyć koła samemu? Budżet tak do 800zł...wiadomo cudów za to nie będzie... ale może... nadzieja zawsze umiera ostatnia :P

 

Pozdrawiam i czekam na propozycje. Sam również postaram sie coś zaproponować od siebie.

 

Chciałem edytować temat ale się nie udało.

 

To od siebie zaproponuję obręcze DT Swiss M 480. Good choice? Nie wiem co dalej wybrać. Piasty koniecznie z łożyskami maszynowymi. Nyple mosiężne (alu podobno po 3-4 centrowania puszczaja). I jakie szprychy... ech ech... burza mózgów i wujek google szaleje. Na dziś koniec poszukiwań. Pozdrawiam!

Napisano

Ja się dołączam do pytania z tym, że na przód chciałbym piastę na sztywną oś QR15... Najlepiej

do kupienia jako gotowe koła.

 

Pzdr :)

Napisano

szprychy proponuje DT competition CZARNE. 64 sztuki waga - 311g. cena: 3,80/szt.

 

dobrze? zle? moze inne obrecze? pozadrawiam

 

i piasty dt 370 pod tarcze. czyli lacznie koszt 1100... czyli o 300 za duzo :o a waga przecietna... Moze ktos ma pomysl jak obnizyc cene nie obnizajac jakosci? :))

Napisano

Ja obecnie jeżdzę na Sunrims Single Track'ach, piastach XT i jakichś czarnych sprychach nie pamiętam jakich. Koła

od momentu zaplecienia (a było to już ze 4 lata temu) nie były ani razu centrowane, wytrzymałość mają wzorową i nic się z nimi nie dzieje...

 

... tylko waga nieciekawa :o

 

Obręcze, które podałeś DT SWISS M480 ważą 480 gram i max obciążenie wg katalogu rowerowego to 100kg.

 

Moje sunrimsy ważą jakieś 590 gram czyli niedużo więcej i są tańsze...

 

Ile wogóle powinny ważyć obręcze dla 100kg zawodnika, o których można powiedzieć "lekkie" ? :)

Napisano

no wiem ze max 100kg. Ale mocniejsze obrecze sa juz tylko do dh/fr/enduro. I wiele ciezsze... nie poscigasz sie na nich. A lzejsze obrecze maja wytrzymalosc max.90kg. Wiec sadze ze te M480 to taki kompromis miedzy waga a wytrzymaloscia.

 

piasty xt ale pewnie na kulkach. A ja szukam maszynowych lożysk.

 

ps. a do jakiego amorka chcesz ta sztywna os? :) mi tam niepotrzebna. Planuje kupic Rebe Race U-turm 2010 albo 2011 i ustawic 120 skoku ;) i bede happy :)

 

ps.2 sunrimsy 590g i sa tansze. no tak moje waza 660 wiec niewiele wiecej niz Twoje i sa jeszcze tansze :) wiec trzeba sobie odpowiedziec na pytanie czy szukamy lekkiej i mocnej obreczy czy nam waga nie robi. A jesli nie robi to po co zmieniac obrecz? :)

Napisano

No ja też myślałem o Rebie - jest wersja na sztywną oś 15mm, ewentualnie FOX 32 F100 ma wersję na taką ośkę chyba.

Oba amory o skoku 100mm. A czemu sztywna oś? Podobno jest szytwniej ;) Co ważne szczególnie przy dużej wadze ridera.

 

Może właśnie obręcze zostawić jeśli nie ma przystępnych cenowo alternatyw a szukać lżejszych piast, szprych, opon i dętek ? :)

Napisano

opony i detki lzejsze mam. Leza i czekaja na lekkie kola. Rower na trenazerze zapiety poki co ;)szprychy te co podalem sa lekkie i mam nadzieje mocne. Mi chodzi tez o nizsza mase rotujaca... u mnie obrecze warto zmienic tak czy siak. AlexRims DM24 do scigania sie nie nadaja...;)

 

sztywna oś wiadomo ze sztywniej...ale czy gra jest warta swieczki? :)

Napisano

e tam wyglad. kumpel mi doradzal reva ze sztywna. Ale mi wystarczy Reba i bez sztywnej. Wyglad nie jest dla mnie tak wazny jak funkcjonalnosc i ... cena ;) jakbym drukowal pieniadze to bym sobie kupil kola cranka :)

Napisano

To jak cena jest ważna to mam jedną radę - zamiast się oszukiwać, że to rower Cię ogranicza i nie pozwala wygrywać maratonów

to sam trochę schudnij i weź się za porządne treningi ;)

Napisano

no porzadnie trenuje ;) odpowiednia dieta. treningi z pulsometrem to podstawa i norma. treningi mam interwalowe. zime przekrecilem na trenazerze wiec forma jest ok jak najbaredziej. a chudnac to jeszcze moge max 5kg do 98... bo tluszczu juz wiele zostalo a mam 198cm. :) i ogranicza mnie rower zdecydowanie...

Napisano

Zwróć uwagę na Mavica XM719 Disc. Waga przyzwoita, a obręcz jest chwalona za wytrzymałość. Za 180 zł można ją kupić. Myślę, że nic lżejszego odpowiedniego do twojej wagi co by miało sens się nie znajdzie.

Napisano

A do tego ja na przykład używam piast na łożyskach maszynowych firmy Chosen.

troche szukalem na temat tych piast i konkretnych pozytywnych opini nie znalazlem. Nie liczac dystrybutora :) uzywa ktos?

 

Zwróć uwagę na Mavica XM719 Disc. Waga przyzwoita, a obręcz jest chwalona za wytrzymałość. Za 180 zł można ją kupić. Myślę, że nic lżejszego odpowiedniego do twojej wagi co by miało sens się nie znajdzie.

 

dzieki za pomysl na obrecz :) wiec obieram ja za cel. Szprychy i piasty zostaly. Szprychy dt revo przewijaly sie w tematach ale negatywne opinie zgarnialy. Zaproponowalem DT competition CZARNE. 64 sztuki waga - 311g. cena: 3,80/szt. Ktos ich uzywal moze? A moze ktos uzywa rownie lekkich, mocnych i tanszych? :)

Napisano

No nie wiem czy jest coś takiego jak lekkie, mocne, i tanie. Ale ze swojej strony mogę polecić XC717 ( oczkowana, mocna ). Waga około 400g. Do tego jakieś piasty. Ja miałem koła na XT ( tył około 400 g więc sporo ) i waga kompletu wyszła 1920g. I teraz pytanie czy jest to lekko czy nie. Jak dla mnie raczej średnio ale przynajmniej mam pewność że nic złego dziać się nie powinno. Przy mojej wadze 100 - 110 kg wytrzymały 2 lata bez problemów. Teraz składam coś lżejszego i zobaczy co z tego wyjdzie.

Napisano

Masz wielkie marzenia ale mało kasy, owszem są lekkie koła dla ciężkiego, tylko, że zamiast złotówek powinieneś mieć funty :) :

http://www.freeborn.co.uk/dt-swiss-exc-1550-wheels-1

a myslalem ze 8 stowek to nie jest ani malo ani duzo :) no ja sporo rzeczy za funty zamawialem ale z chainreaction....blabla. Chocby buty SIDI. W naszym Ciemnogrodzie nikt nie był w stanie zalatwic mi rozmiaru 50 :)

 

ps.kółka za (1funt szterling...to jakieś...4,71110856 złotego polskiego) 3380 złociszy... nie nie to nie dla mnie :) nawet marzyc i nich nie bede bo mi takie niepotrzebne :)

 

troche szukalem na temat tych piast i konkretnych pozytywnych opini nie znalazlem. Nie liczac dystrybutora ;) uzywa ktos?

 

 

 

dzieki za pomysl na obrecz :) wiec obieram ja za cel. Szprychy i piasty zostaly. Szprychy dt revo przewijaly sie w tematach ale negatywne opinie zgarnialy. Zaproponowalem DT competition CZARNE. 64 sztuki waga - 311g. cena: 3,80/szt. Ktos ich uzywal moze? A moze ktos uzywa rownie lekkich, mocnych i tanszych? ;)

 

a moze obrec DT X 430? 430g i ok.180zł czyli lzejsza i tansza niz XM719 ? ;)

Napisano

Zaproponowalem DT competition CZARNE. 64 sztuki waga - 311g. cena: 3,80/szt. Ktos ich uzywal moze? A moze ktos uzywa rownie lekkich, mocnych i tanszych? ;)

 

Przecież one kosztują 2,22. (cena nominalna minus rabat) w centrumrowerowym.

Napisano

Do 800 zł

 

A więc zaplatanie 50 zł za komplet

Nyple np kolorowe Dartmoora około 40 zł

Obręcze, celujesz w granicach 200 za sztukę to daje 400 zł

Szprychy 64 sztuki np DT od 1 zł do 1,5 zł daje 96 zł

To zostaje Ci jakieś 214 - 250 na komplet piast.

 

Dolicz do tego koszty przesyłki, zakładam że nie wszystko kupisz w jednym miejscu.

 

A jeszcze przypominam że ma być lekko ;)

Napisano

dlatego zakres skacze do 1000. Zrozumialem ze 800 to za mało... 1000jestem w stanie wylozyc. + - jakas granica bledu 50zł...

jakby tak sie wiecej osób wypowiedzialo bylbym wdzieczny!

Napisano

Witam. Ja ważę 116 - 126kg :) dlatego kupiłem koła dt swiss e2200. Od dwóch lat nic z nimi nie robię oprócz śmigania. Mnie udało się trafic komplet za 850 zł z przesyłką. szukaj okazji - pozdr

Napisano

Ale ty marudny jesteś... :)

Skoro masz ograniczony budżet, to może na początek złóż porządne koło tylne a za jakiś czas przednie. Z czegoś trzeba zrezygnować.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...