Skocz do zawartości

[dętka] Wpłytw ciśnienia w dętce na pracę amortyzatora


Lumperator

Rekomendowane odpowiedzi

Nurtuje mnie taka sprawa. Czy mniejsze bądź większe ciśnienie w kole ma wpływ na pracę amortyzatora?

Innymi słowy jak napompuje 2.5 atmosfery, to powstała miękkość nie zakłóci amortyzacji w widelcu?

Na razie rozkminiam, że więcej powietrza utwardzi koło, energia napotkanej przeszkody szybciej

przedostanie się do góry, gdzie zostanie odebrana przez sprężynę i stłumiona w oleju.

 

Bardzo prosiłbym o wyjaśnienie tego zagadnienia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dla zwiększenia czułości pochłaniania najmniejszych przeszkód, lepiej mieć ciut miększą oponę? Wydaje się logiczne, ale czy przez to nie zobojętnia się praca amortyzatora w zakresie wybierania małych nierówności?

 

Przy miękkiej oponie na pewno amortyzator ma mniej pracy, ale to co wybrałby amortyzator wybierze opona, więc komfort jazdy pozostanie ten sam bądź będzie nawet lepiej (bo amortyzator nawet na najmniejszym preloadzie i tak będzie twardszy niż miękka opona.

 

Kolega Lumperator reprezentuje podejście, jakoby amortyzator musiał pracować, zamiast zastanawiać się nad zwiększeniem komfortu jazdy. To że amortyzator ma mniej roboty i opona przejmuje jego funkcję to właśnie dobrze i nie ma powodu się tym przejmować. Natomiast jazda na niedopompowanej oponie na pewno nie jest zdrowa dla opony ani dla dętki (możliwość snake'a).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...