Skocz do zawartości

[amortyzator] Rock Shox Dart 2 vs SR Suntour XCM


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Co lepsze?

 

Rock Shox Dart 2 100mm czy SR Suntour XCM V2 HLO 100 mm

 

waga to ok. 90kg zmienia się co jakiś czas ;P do jeżdżenia po lesie, nieraz jakiś wypad w góry :P

  • Mod Team
Napisano

Z tych dwóch amortyzatorów lepszym jest Dart 2.

Jednak przy twojej wadze będziesz miał problemy z jego sztywnością.

Jeśli ma on służyć do rekreacji to będzie dobrze, jeśli nie poszukaj SR Raidona.

Napisano

Ja posiadam w rowerze Darta 2 i według mnie w swojej cenie jest bardzo dobry. Rzeczywiście trochę sztywny tymbardziej , że ja waże 60kg , ale przy 90 bedzie na pewno ok :) Dart jest bardzo wytrzymały katuje go zawsze w lasach i jest cały i zdrowy , więc dla ambitnego amatora polecam ;] (wiadomo, że Dart2 to niska półka cenowa i cudów nie będzie.)

Napisano

Witam.

Nie chce zakladac osobnego tematu a mam pytanie odnosnie Darta 2.

 

Kupilem ostatnio Kross'a A4 z 2008 i mam w nim zamontowanego wlasnie Darta. Tylko zastanawiam sie czemu jest bez blokady skoku? Wczesniejsze wersje jej nie posiadaly?

 

Amortyzator jak na zdjeciu.

dart2.jpg

  • Mod Team
Napisano

Jest bez blokady bo taką wersję montowano do tego Krossa.

Zapewne jest to wersja OEM, która może nieco odbiegać specyfikacją od wersji BOX.

Były różne wersje Darta 2, bez blokady również, choć były rzadsze niż te z blokadą.

Napisano

Dzieki za odpowiedz.

Jeszcze pytanie z innej polki.

 

Przy zachamowaniu przedniego kola i ruszaniu kierownica tyl-przod mam spore luzy przy amortyzatorze, tak jakby sie buja w przod i w tyl. Teraz pytanie laika czy tak ma byc czy cos jest niedokrecone i wyleci mi kierownica przy zjezdzie za którymś razem?;-)

Napisano

Dzieki za odpowiedz.

Jeszcze pytanie z innej polki.

 

Przy zachamowaniu przedniego kola i ruszaniu kierownica tyl-przod mam spore luzy przy amortyzatorze, tak jakby sie buja w przod i w tyl. Teraz pytanie laika czy tak ma byc czy cos jest niedokrecone i wyleci mi kierownica przy zjezdzie za którymś razem?;-)

Musisz Poluzować 2 boczne śruby mostka i dokręcić tą srodkową u góry na MAX, zacisnij hamulec poruszaj dokręć, i teraz dokręć boczne śruby.

  • Mod Team
Napisano

Musisz Poluzować 2 boczne śruby mostka i dokręcić tą srodkową u góry na MAX, zacisnij hamulec poruszaj dokręć, i teraz dokręć boczne śruby.

Nie na MAX tylko tyle żeby skasować cały luz a kierownica sie kręciła możliwie jak naj lżej. Jak już nie będzie luzu i kierownica sie kręci lekko wtedy dokręcasz śruby mostka.

Napisano

Nie śruby tylko śrube o ile dobrze widze.

 

Czyli robie tak odkrecam srube boczna ( mam jedna chyba ze patrze nie na to co trzeba ). Potem sciagam nakretke ze srodka mostka i dokrecam ta glowna srube od gory kluczem imbusowym az zniknie luz, nastepnie dokrecam boczna i gra?

Napisano

Tak, a jeżeli to nie rozwiąże problemu, to sprawdź czy rura sterowa nie wystaje ponad mostek/podkładkę (w zależności od ustawienia)- czasem może być to 1mm, który robi wielką różnicę. W takim wypadku wystarczy dodać podkładkę.

  • Mod Team
Napisano

Nie śruby tylko śrube o ile dobrze widze.

Ty masz jedną ja mam jedną ale inni maja po dwie a ja pisałem ogólnie ;)

 

Wiesz, no w sumie nie na maks ale ja zawsze dokręcam na max także wiesz :)

Tak i tym posobem zarżnij stery :D

Napisano

Sory że tak truje w watku na temat wyboru amortyzatorow ale wie ktos jakie rozmiary imbusów są pod boczne a jakie pod główną śrube? Musze podjechać po pracy i gdzieś zakupić więc wole spytać żeby się nie okazało, że kupie i ni huhu nie bedzie pasowac :o

Napisano

No i mam problem.

 

Kupilem klucze ale teraz tak. Jak scisne glowna srube tak zeby nie bylo luzow to kierownica skreca sie troche topornie jakby zbyt ciezko. ( po podniesieniu kola przedniego, odwroceniu roweru w bok i puszczeniu kierownicy zostaje ona w miejscu ) Natomiast jak poluzuje to powstaje luz i skrzypi przy ruchach tyl przod.

 

Jakies pomysly? Moze cos zle robie :D

  • Mod Team
Napisano

Stery do wtmiany. Rozbierz i obadaj jak to wygląda prawdopodobnie są już zdechniete i nie da sie tego wyregulować poprawnie.

Napisano

Rozkręć, wyczyść łożyska, nasmaruj gęstym smarem i wtedy spróbuj, nie dokręcaj za mocno bo to sie mija z celem :) luzy mogą zniknąć zanim dokręcisz górny imbus na max.

"stery do wymiany" - te stwierdzenie może wystąpować w ostatnim poście ;d jeszcze nic straconego

  • 1 rok później...
Napisano

Dart to gniot od Rock Shoxa :mellow:

Amor z niskiej półki ale za to od od RS :whistling:

XCM też sredni ale IMO sztywniejszy i bardziej czuły od Darta

Oba są siebie warte :teehee: żaden wypas ale jeśli ważysz dziewięć dyszek to wybieraj XCM`a bo pod Twoja wagą będzie pracować i nie będzie Ciebie fq%$#ać jego wiotkość. :whistling:

Napisano

Porównywanie Matiza do Sejczento :whistling:

Dolne stany średnie OBA

Bujnąłem się na obu, ważę stóweczke, Dart 2 jest wiotki, stokowa sprężyna dobrana dla kolesi do 75 kg ja go dobijałem. XCM sztywniejszy i przyjemniej działający.

Zamiast Dart`a czy XCM`a kupił bym Raidon`a zupełnie iny amorek dużo lepiej działający od obu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...