MrBombastic Napisano 25 Marca 2010 Napisano 25 Marca 2010 Co lepsze? Rock Shox Dart 2 100mm czy SR Suntour XCM V2 HLO 100 mm waga to ok. 90kg zmienia się co jakiś czas ;P do jeżdżenia po lesie, nieraz jakiś wypad w góry
Mod Team bogus Napisano 25 Marca 2010 Mod Team Napisano 25 Marca 2010 Z tych dwóch amortyzatorów lepszym jest Dart 2. Jednak przy twojej wadze będziesz miał problemy z jego sztywnością. Jeśli ma on służyć do rekreacji to będzie dobrze, jeśli nie poszukaj SR Raidona.
Arkowiec1929 Napisano 30 Marca 2010 Napisano 30 Marca 2010 Ja posiadam w rowerze Darta 2 i według mnie w swojej cenie jest bardzo dobry. Rzeczywiście trochę sztywny tymbardziej , że ja waże 60kg , ale przy 90 bedzie na pewno ok Dart jest bardzo wytrzymały katuje go zawsze w lasach i jest cały i zdrowy , więc dla ambitnego amatora polecam ;] (wiadomo, że Dart2 to niska półka cenowa i cudów nie będzie.)
trafiq555 Napisano 30 Marca 2010 Napisano 30 Marca 2010 Witam. Nie chce zakladac osobnego tematu a mam pytanie odnosnie Darta 2. Kupilem ostatnio Kross'a A4 z 2008 i mam w nim zamontowanego wlasnie Darta. Tylko zastanawiam sie czemu jest bez blokady skoku? Wczesniejsze wersje jej nie posiadaly? Amortyzator jak na zdjeciu.
Mod Team bogus Napisano 30 Marca 2010 Mod Team Napisano 30 Marca 2010 Jest bez blokady bo taką wersję montowano do tego Krossa. Zapewne jest to wersja OEM, która może nieco odbiegać specyfikacją od wersji BOX. Były różne wersje Darta 2, bez blokady również, choć były rzadsze niż te z blokadą.
grzechu1984 Napisano 1 Kwietnia 2010 Napisano 1 Kwietnia 2010 To fakt , ja już widziałem krosa A4 z dart2, dart3 , dart3 z blokada w manetce itd .... Zdecydowanie dart lepszy od SR
trafiq555 Napisano 1 Kwietnia 2010 Napisano 1 Kwietnia 2010 Dzieki za odpowiedz. Jeszcze pytanie z innej polki. Przy zachamowaniu przedniego kola i ruszaniu kierownica tyl-przod mam spore luzy przy amortyzatorze, tak jakby sie buja w przod i w tyl. Teraz pytanie laika czy tak ma byc czy cos jest niedokrecone i wyleci mi kierownica przy zjezdzie za którymś razem?;-)
NitroS Napisano 1 Kwietnia 2010 Napisano 1 Kwietnia 2010 Dzieki za odpowiedz. Jeszcze pytanie z innej polki. Przy zachamowaniu przedniego kola i ruszaniu kierownica tyl-przod mam spore luzy przy amortyzatorze, tak jakby sie buja w przod i w tyl. Teraz pytanie laika czy tak ma byc czy cos jest niedokrecone i wyleci mi kierownica przy zjezdzie za którymś razem?;-) Musisz Poluzować 2 boczne śruby mostka i dokręcić tą srodkową u góry na MAX, zacisnij hamulec poruszaj dokręć, i teraz dokręć boczne śruby.
Mod Team Puklus Napisano 1 Kwietnia 2010 Mod Team Napisano 1 Kwietnia 2010 Musisz Poluzować 2 boczne śruby mostka i dokręcić tą srodkową u góry na MAX, zacisnij hamulec poruszaj dokręć, i teraz dokręć boczne śruby. Nie na MAX tylko tyle żeby skasować cały luz a kierownica sie kręciła możliwie jak naj lżej. Jak już nie będzie luzu i kierownica sie kręci lekko wtedy dokręcasz śruby mostka.
trafiq555 Napisano 1 Kwietnia 2010 Napisano 1 Kwietnia 2010 Nie śruby tylko śrube o ile dobrze widze. Czyli robie tak odkrecam srube boczna ( mam jedna chyba ze patrze nie na to co trzeba ). Potem sciagam nakretke ze srodka mostka i dokrecam ta glowna srube od gory kluczem imbusowym az zniknie luz, nastepnie dokrecam boczna i gra?
decu Napisano 2 Kwietnia 2010 Napisano 2 Kwietnia 2010 Tak, a jeżeli to nie rozwiąże problemu, to sprawdź czy rura sterowa nie wystaje ponad mostek/podkładkę (w zależności od ustawienia)- czasem może być to 1mm, który robi wielką różnicę. W takim wypadku wystarczy dodać podkładkę.
NitroS Napisano 2 Kwietnia 2010 Napisano 2 Kwietnia 2010 Wiesz, no w sumie nie na maks ale ja zawsze dokręcam na max także wiesz
Mod Team Puklus Napisano 2 Kwietnia 2010 Mod Team Napisano 2 Kwietnia 2010 Nie śruby tylko śrube o ile dobrze widze. Ty masz jedną ja mam jedną ale inni maja po dwie a ja pisałem ogólnie Wiesz, no w sumie nie na maks ale ja zawsze dokręcam na max także wiesz Tak i tym posobem zarżnij stery
NitroS Napisano 2 Kwietnia 2010 Napisano 2 Kwietnia 2010 No w sumie masz racje ostatnio się zastanawiałem czemu mi sie stery sypły i musiałem kupić nowe ;p
trafiq555 Napisano 2 Kwietnia 2010 Napisano 2 Kwietnia 2010 Sory że tak truje w watku na temat wyboru amortyzatorow ale wie ktos jakie rozmiary imbusów są pod boczne a jakie pod główną śrube? Musze podjechać po pracy i gdzieś zakupić więc wole spytać żeby się nie okazało, że kupie i ni huhu nie bedzie pasowac
jasskulainen Napisano 2 Kwietnia 2010 Napisano 2 Kwietnia 2010 najlepiej kupic caly zestaw imbusikow nie zgina ale nie koniecznie w rowerowym bo przeplacisz
trafiq555 Napisano 2 Kwietnia 2010 Napisano 2 Kwietnia 2010 No i mam problem. Kupilem klucze ale teraz tak. Jak scisne glowna srube tak zeby nie bylo luzow to kierownica skreca sie troche topornie jakby zbyt ciezko. ( po podniesieniu kola przedniego, odwroceniu roweru w bok i puszczeniu kierownicy zostaje ona w miejscu ) Natomiast jak poluzuje to powstaje luz i skrzypi przy ruchach tyl przod. Jakies pomysly? Moze cos zle robie
Mod Team Puklus Napisano 3 Kwietnia 2010 Mod Team Napisano 3 Kwietnia 2010 Stery do wtmiany. Rozbierz i obadaj jak to wygląda prawdopodobnie są już zdechniete i nie da sie tego wyregulować poprawnie.
yaaz Napisano 4 Kwietnia 2010 Napisano 4 Kwietnia 2010 Rozkręć, wyczyść łożyska, nasmaruj gęstym smarem i wtedy spróbuj, nie dokręcaj za mocno bo to sie mija z celem luzy mogą zniknąć zanim dokręcisz górny imbus na max. "stery do wymiany" - te stwierdzenie może wystąpować w ostatnim poście ;d jeszcze nic straconego
marcinek1992 Napisano 29 Maja 2011 Napisano 29 Maja 2011 Witam mam ten sam problem tylko że ja mam 1 1/8 cala ale mam zamontowane w swoim rowerze niestety amor firmy zoom. Moglibyście mi napisać do jakiej ceny licytować tego darta 2? http://allegro.pl/show_item.php?item=1641270824
amoniak Napisano 30 Maja 2011 Napisano 30 Maja 2011 Dart to gniot od Rock Shoxa Amor z niskiej półki ale za to od od RS XCM też sredni ale IMO sztywniejszy i bardziej czuły od Darta Oba są siebie warte żaden wypas ale jeśli ważysz dziewięć dyszek to wybieraj XCM`a bo pod Twoja wagą będzie pracować i nie będzie Ciebie fq%$#ać jego wiotkość.
marcinek1992 Napisano 30 Maja 2011 Napisano 30 Maja 2011 ja właśnie słyszałem że te darty 2 są pod większą masę i że lepiej amortyzują a o tym XCM Słyszałem dosyć złe opinię więc jak to jest?
amoniak Napisano 31 Maja 2011 Napisano 31 Maja 2011 Porównywanie Matiza do Sejczento Dolne stany średnie OBA Bujnąłem się na obu, ważę stóweczke, Dart 2 jest wiotki, stokowa sprężyna dobrana dla kolesi do 75 kg ja go dobijałem. XCM sztywniejszy i przyjemniej działający. Zamiast Dart`a czy XCM`a kupił bym Raidon`a zupełnie iny amorek dużo lepiej działający od obu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.